Se dina sparade recept
På Apotekets hemsida kan man se alla sina sparade elektroniska recept, när man kan hämta ut nästa gång och även se när man hämtade ut tidigare.
Det enda som krävs är att man har E-legitimation, som man oftast kan få gratis ifrån sin bank. Jättesmidigt att hålla koll på vad man har kvar på recept och framförallt när man kan hämta ut nästa gång.
Alltid aktuella läkemedelslistor finns där. Har man medicin som inte är narkotikaklassat (som många behovsmediciner tyvärr är), kan man också enkelt beställa dem för hemleverans via sidan också.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Jepp, håller med dig David det är en praktisk service.
Om man skaffat sig en E-legitimation!
Jag har inte ens en giltig vanlig för tillfället
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

Skulle knappt klara mig utan e-recepten och tillgång till att se när jag får hämta nästa gång. Slarvar bara bort pappersrecept. 
"You just have to belive…"
Jag brukar ringa och fråga..

#3 Det kan inte jag för jag har telefonfobi… Älskar internet! 
Men visst behöver man någon kod eller så om man ska ringa in och fråga?
"You just have to belive…"
Ja en pinkod man fått från apoteket, men de frågar aldrig mig om den!
Men de kan kräva att man lämnar den om de ber om den!
Nej jag vet att det kan vara svårt för många att ringa (även för mig tidvis) så det är toppen att kunna göra sina tjänster via internet!
Nu ska jag faktiskt bege mig till apoteket *irl*
Lycka till då Meliss. Se om dem begär pin kod:P
Men Melissen då! Jag skaffade min E-legitimation bara för några månader sedan när jag skulle signera några blanketter som var flera hundra kronor dyrare om jag skickade med vanlig post.
Jag har Swedbank och där var e-legget gratis, och gick att ladda ner på mindre än 5 minuter, och det fungerar utmärkt. Förstår inte att jag klarade mig utan det tidigare.
Flikkan, ja, det är helt underbart. Visst kan man få det utskrivet på Apoteket, men jag är precis som dig, oj, vart tog papprena vägen direkt jag kommer hem! 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Jag är ganska duktig på att hålla ordning på mina papper, men så är jag en kontorsråtta också. Tro det eller ej, men jag tycker det är roligt att hålla ordning på papperena i olika pärmar och mappar.
Men det är bra med E-recept. För jag kan sitta på jobbet, och behöva något utskrivet, som helt plötsligt tagit slut , eller om man upptäcker att man har urinvägsinfektion, så kan jag gå till apoteket på en gång och hämta ut medicinen.