Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 892 ggr
David
0

OT: Valborgsmässoafton

Då var det sista april, valborgsmässoafton.

Det är väl nu alla eldar är till för att hindra häxorna som for till blåkulla vid påsk att landa? Eller är det fel eldar jag tänker på?

Hur som helst, i morgon är det väl officiellt vår över hela landet. Många med stugor eller stora tomter ägnar nästan all sin tid åt att fixa och dona påstås det.

Vad har du för planer för dagen och morgondagen?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
0

Själv ska jag försöka hitta en stava-rätt-kurs, för just nu stavar jag som en kratta och kastar om orden… Obestämd.

Sen får jag väl se om jag ska ta mig en tur och titta på någon eld faktiskt. Är rätt mysigt, och kan vara intressant att på håll spana vad det är för människor som bor här i grannskapet.

// David

LenaR
0

Jag ska sitta i min verkstad och hålla prova-på-drejning ikväll. Tror inte jag tar mej de 200 metrarna till brasan… Fylla och falsksång blir mindre och mindre intressant när man kryper upp i ålder! ;D

Just det, red:

Trevlig Valborg!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

flikkan77
0

#1 jag stavar fel och kastar om orden när jag mår dåligt. Kan även byta ut små ord som till exempel på mot om eller med mot över… vilket kan bli väldigt fel. Oskyldig

Annars ska jag försöka bita ihop och må bra, har bråkat med min psykolog idag. Somna tidigt och hämta mamma vid tåget imorgon! Det ser jag fram emot!

Här omkring är det eldningsförbud så jag vet inte om det blir några brasor alls… inte för att jag hade åkt och tittat på någon men ändå. Flört

"You just have to belive…"

Citronmeliss
0

Jag har inget särskilt planerat mer än att njuta av våren, så gott det går!

Jag har lite splittrade känslor över det vackra vädret, soligt och härligt å ena sidan och brunnen som har sinat å andra där massor av regn hade varit att föredra för min del!

Men, kanske inte just i kväll då folk samlas för att njuta av brasorna i vårat avlånga land.

Inte visste jag att vi tände eldarna för att hindra påskkärringarna från att återvända.Flört

Spännande att utforska nya hemorten David hoppas att du får en angenäm kväll och det önskar jag alla er andra också!

Lena,  jag misstänker att du inte kan undvika "fylleskrålen" 200 meter bort, för de lär väl stå vid brasan och sjunga falsk för full hals!Glad

Trevlig Valborg!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Tavar
0

Ska träffa psykologen för första gången på två månader :P sen blir det av hem och ta hand om fåglarna innan jag åker till min pojkväns kompisar eftersom vi alla ska grilla där Glad Tror inte det blir någon eld i år, blir nog att umgås med kompisar istället Tungan ute

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Aviendha
0

Jag ägnar nog valborg åt att plugga lite, ta igen lite sömn och att gosa med en hel drös illrar. Ensam så det spelar mig ingen roll att se brasa eller så.

David
0

Jag är också ensam, och hade inte tänkt vara social, mest stå, eller sitta i bilen och spana vad det kan vara för galningar som bor här i området, blir en snabb visit, sen hem igen.

Har fått för mig att jag ska byta ut alla knoppar på skåp och garderobsdörrar. Glad

// David

flikkan77
0

#7 Jag vill byta ut knopparna på våra köksskåp, bara det att jag vill nog måla dem först och sen bestämma knopp. Fast först måste jag och maken komma överrens om en färg, gult ska det vara men vilken nyans? Jättesvårt! Vi har funderat på saken sen vi flyttade hit i juli. Oskyldig

Men i sommar så ska det blir målat om jag så ska göra det i smyg… hur det nu ska gå till. Oskyldig

"You just have to belive…"

patti2
0

Jag ska också vara ensam, tror inte jag ska besöka någon brasa. Det blir väl till att glo på film eller något, jag skulle nog behöva plugga lite också.

Veyla
0

Jag ska med vara ensam :'( Men sånt är livet!

Får väl gå ut i skogen och försöka njuta av naturen iaf. Leta efter häxor :P

mymlanbus
0

Jag ska vara hemma och bara ta det lugnt :) gillar tystnaden och låter gärna kroppen få lite vila när den behöver :)

paronskrutten
0

Jag åkte tunnelbana och promenerade och pratade med en kompis, var inte så farligt mycket fylla ändå, vet dock inte hur det var runt eldarna…

Helena

isa
0

Idag ska jag ut och fågelskåda ( på rovfåglar)

Igår såg jag en vacker eld med sångkör i Stocksund. Det var ångest innan för det är första valborgen utan min lillebror. Vi har alltid hela familjen stått och tittat på eldar tillsammans,men vi har bara blivit färre och färre medlemmar i familjen. Men jag är stolt över mig själv för jag vet ju att det alltid är bäst att konfrontera det som är jobbigt.

Så jag tog mig till en eld på ett ställe där jag aldrig stått med min lillebror, då blev det mindre jobbigt. Till slut var det faktiskt riktigt trevligt.

David
0

Lyssnade en hel del på polisradion igår. Var inte så överdrivet mycket som man räknat med, ett antal fyllor med ungdomar, några som passat på att elda lite på andra ställen, men långt ifrån hur det var/är nere i södra Sverige.

Idag är det nästan folktomt ute, undra varför! Flört

// David

Tavar
0

#8 Kan ju alltid lura han att åka och köpa något medans du stannar hemma och städar Oskyldig

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.