Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 2273 ggr
David
0

OT - Jag har ont

För den som inte vet så var jag iväg och tog bort "hudförändringar" idag. Förra gången så var det rätt enkelt, men nu hade de tydligen siktat in sig på andra. Lokalbedövning, sen på med sån där grön operationsduk. Behöver jag säga att jag blev riktigt nervös då?

Tre förändringar skar de bort, och satt faktiskt två stygn per "ärr". Ska ta bort dem nästa torsdag.

Hur som helst, nu har lokalbedövningen släppt, eller det gjode den tidigare, men somnade runt 18-tiden. Så nu när jag vaknade var min första tanke - AJ, vad jag har ont. Riktigt ruggigt ont.

Så jag tycker synd om mig nu… *självömkan*

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
0

Har tagit bort två hudförändringar jag med en som att i ansiktet och ett som satt ovanför ena bröstet lite nedanför axeln.

Nedaför axeln har jag et riktigt fult ärr, tydligen skulle jag inte rört på den armen på 4 veckor så skinnet fått läka. Men hur lätt är det? Fick inflammationer i såret och fick ta stygnen tidigare än berälknat också.

Hade dock en supergullig läkare som tog gjorde "operationen", jag är riktigt spruträdd och grät redan innan han kom in i rummet men han var så lugn och omtänksam att att gick bra.

Den i ansiktet var lite jobbig på ett annat sätt. Blev helt inbäddad i de där gröna dukarna runt huvudet så jag fick knappt luft. Min man fick sitta och hålla upp en flik så jag kunde andas. Men det gick bra och har läkt supersnyggt. Tror hon som gjorde den operationen lyckades knyckla dig 4 stygn eller nått…

Tycker också synd om dig för visst känns det när bedövningen släpper! Kan dessutom tala om att det känns rätt mycket när man vaknar av att en katt sitter på en och drar i stygnen i ansiktet också. Kattungar och synliga stygn är en dum kombination. Flört

"You just have to belive…"

[aspie]
0

Stackars vår goa David. Tycker synd om dig Gråter Men för att tänka positivt så är det jättebra att du gör detta. Då kanske smärtan känns lite mer godtagbar.

KRAM

Citronmeliss
0

Usch, det låter inget vidare!Rynkar på näsan

aspie har rätt, det är jättebra att du gör detta!Glad

Kram

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

kerstinjo
0

David? Ska jag blåsa lite?Obestämd

Kerstin 

flikkan77
0

Plåster ska man ju ha! Med Bamse på!…  det hjälper mot alla smärtor. Oskyldig

"You just have to belive…"

Hawknestgrove
0

Uj! Inte kul. MEn smågrejer. Det går över tills du gifter om dig!Flört

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kerstinjo
0

#5 (Nu blir det lite OT.) Men Bamseplåster är jättebra, därför hade min generation mycket mer ont när vi var små för då fanns inga Bamseplåster.

Hemskt vad vi tycker synd om David!Glad

Men David, gå och gift dig och ha lite Bamsplåster lite här och där så går det över!

Expertisen har talat!

Kerstin 

David
0

*skrattar*. Ni är så goa allihopa! Ska genast bege mig till affären och inhandla lite bamse-plåster.

Vart hittar jag någon att gifta mig med? Kanske stå utanför tingsrätten och se vilka som nyss skiljt sig? Obestämd

Är lite stel idag, och får inte duscha på några dagar heller. (är dusch-beroende, så det är hemskt). De tog två mitt på magen och en uppåt bröstet.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Hawknestgrove
0

Det blir nog bra. Ta och tvätta resten med en intvålad liten frottehanduk, så känner du dig fräschare! Usch, att inte få duscha är vidrigt. MEn tvättlappstvättning är inte fel.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mysan59
0

Kommer in här och hjälper kerstinjo att blåsa lite… och så klappar jag om lite också…

isa
0

Bra tips med tvättlappar! Hemskt att inte få duscha. Har medlidande med dig David. Det går nog över snart den värsta smärtan.

Jag klappar om dig lite också.

#10 gulliga smileys!

Mysan59
0

#11 Dom finns här

isa
0

#12 Tack! Den hade jag glömt bort. th_balloons

Mysan59
0

#13 Så lite så. Dom är underbara, jag älskar smilisar. th_loveshower

kerstinjo
0

Tvättlappar, Bamseplåster och en fru är våra råd. Hur skulle du klara dig utan oss, David? Obestämd

Kerstin 

[Tassy]
0

Vill du duscha ändå så klipp till en bit av en plastpåse och tejpa över såren ordentligt så ska du kunna duscha sen David :) Det fick jag göra när jag hade opererat foten.

Kram på dig!