OT: mindre brand igen
OT. Hjälp, man kan ju få hjärtattack för värre saker:
Hej. För fjärde gången på ett år , har jag nu släckt en mindre eldsvåda i askkoppen som står utanför vårt hus. Det bokstavligt talat brann i den och det kom massor med rök. Jag har satt upp en A4-skylt om att de måste släcka sina cigaretter ordentligt samt inte använda askkoppen som papperskorg, men den skylten revs ner.
Detta är ingen pekpinne mot rökare, jag röker själv. Men jag har vett nog att se till att cigaretten alltid är ordentligt släckt.
Då det dessutom redan varit en brand i mitt hus, i ett annat sammanhang blir jag livrädd när jag ser dessa faktiskt kraftiga rökmoln, eller mötas av stark brandlukt i trapphuset.
Vid branden fick jag snabbt hoppa i ett par långbyxor, då detta skedde på natten. Med handväskan i ena handen och katten under den andra så fick vi evakuera huset.
Var bara tvungen att skriva av mig igen.
Kram isa.

Om askkoppen står nära huset så kanske du kan ta upp det med hyresvärden så de kanske i alla fall kan placera den lite längre bort och står den dessutom nära porten så kan det vara en olägenhet för allergiker och asmatiker.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Ja, jag har mailat till hyresvärden nu faktiskt. Eftersom det inte hjälpt att jag satt upp en stor lapp själv, med röd text. Nästa gång kanske jag inte är hemma och kan släcka elden…………..

#2 Då håller jag tummarna för att hyresvärden ska åtgärda problemet
_**/Mvh Anne
#3 Tack! 
Här hemma håller vi tummarna och tassarna!
Håller också tummarna att hyresvärden agerar. Det är ju deras ansvar om huset brinner upp, så de borde vilja agera nu i förväg.
Är väldigt glad faktiskt att det inte finns några sådana askkoppar här, och inga fimpar på marken heller. Verkar vara skötsamma grannar jag har. (är en lägenhet ledig här jämte förresten, någon sugen?)
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
// David
Tjohooooooooooooo! Kommer hem från jobbet och upptäcker att alla askkoppar i området är borta nu! Efter mindre än ett dygn, agerade dem! Det tycker jag var bra. Trevligt också att de hade svarat på mitt mail, och bekräftade/meddelade mig att de tar bort askkopparna! Mycket bra, som jag själv föreslog.
För skyltar rivs bara ner och askkoppar har man själv. ( inte slänga fimpar på marken här inte, man är ju naturvän ) 
Nu är jag glad och lugn. Nu slipper jag oroa mig för det i alla fall.

#8 Vad glad jag blir av att höra att hyresvärden agerade både bra och snabbt
_**/Mvh Anne
#8. Oj! Nu blir jag oerhört imponerad att de agerade så fort och så bra. Och att du tog dig ork att skicka iväg mailet och fick ordning på brandfaran! Good work! 
// David