Psykologi iFokus

Psykologi

Etikett: positiva-negativa
Läst 4542 ggr
David
0

Positiva tråden Maj-09

Tänk så mycket lättare och roligare livet skulle bli om man försökte byta ut så många negativa och pessimistiska tankar du kan mot positiva och hoppfulla.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
0

Jag har bytt ut alla knoppar till skåp och lådor! Fy fasiken, hade 22 skåp och kökslådor. Men nu är de minsann utbytta. Och det behövdes märkte jag. Allt känns mycket fräschare nu. Har kommit på att jag har någon hygienmani. Har stökigt med grejer överallt, men bannemig att det inte är smutsigt hemma här i allafall.

Fast det är bara hos mig, hos andra gör det mig inte ett skvatt hur det ser ut.

// David

Sovgott
0

Jag har skrattat mycket idag, och fått andra att skratta. :)

isa
0

Positivt är att jag har varit 4 timmar i mitt kära naturreservat. Det var inte så många rovfåglar framme, men det gör ingenting för jag älskar naturen.

patti2
0

Såg precis en helt fantastisk dokumentär om författaren Mare Kandre på tv.

Chestnut
0

Har precis rensat drygt 1/5 av rabatten, bara 4/5 kvar Skrattande

Med vänliga hälsningar
Chess

Karmatarerskanise
0

Mina köttbullar blev både vackra och goda :P

Citronmeliss
0

Mums, köttbullar är gottGlad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Aviendha
0

Jag har 7 illrar i min lägenhet för tillfället. Det är ljuvligt!

Citronmeliss
0

Många gosiga vänner du harGlad

Nu ska jag och en vän iväg på en härlig hundpromenad i skogen!Glad

isa
0

Samma som igår: Positivt är att jag idag har varit i mitt älskade naturreservat idag igen.Det är så himla skönt att bara stänga av mobilen och njuta av all natur.

flikkan77
0

Passar en 7 månaders Cane Corso-hanne. Supersöt men liiiite nervös och rädd. Han har bara stått i hundgård tills idag, men nu har han fått se gräs och åkrar. Världen är lite stor bara… Glad

"You just have to belive…"

Citronmeliss
0

Det lät som en härlig upplevelse för vovven!Glad

Link-
0

Jag lyckades laga en fransk fiskgratäng da-da-da-da-da-daaaa! (Är inte så kulinariskt begåvad).

Jezzz
0

Verkar som min älskade lilla misse-Mia ÄNTLIGEN lyckats gå upp lite mer i vikt! Efter 11 år!

Hon har alltid vägt 3-3,5 kg och det har kvittat vad man ger för mat osv… Men nu har hon minsann börjat lägga på sig så att hon inte ser sååå mager ut iallafall Glad

Dessutom ska jag träffa pappa från skåne idag en snabbis på centralen…

Long time no see….

/Jezzz

flikkan77
0

Vi passar en 7-månaders Cane Corso-hanne som kom hit direkt från spanien i lördags. Han supersnäll och det går riktigt bra med våra andra hundar. Innan har han bara stått på hundgård så det här med trånga utrymmen och folk och djur som rör sig är lite besvärligt, inte så att han är rädd men klumpig!

Idag busade han på riktigt med Lillskruttan och de såg ut att ha kul. Ingen av dem har någon kondition så de passar bra ihop just nu. Detta är första gången i sitt liv som han kan springa helt fritt på en åker och i skogen. I mina ögon ser han lycklig ut och han har redan fått bättre päls! Sötnos är vad han är!

inisklo
0

Jag har jbbat ute i tomten många dagar..travat ved,krattat,hjälp grannen med sitt trädgård mellan varven gåt ut med mina hundar get mat åt katten o akvariefiskar heh-heh sånt gör jag varje dag alltså matar djur o går ut med hundar  katten kan göra det sjäv o fiskanra går ingenstans hih-hii trivs rätt så bra med livet o tycker,att allt just ny är bara såååååå bra.Vill krama hela värden bara för det.

Jenahbella
0

jag har börjat tro på mig själv lite mer! :) ska gå en starta egetkurs i slutet av maj nu och känner mig laddad! :)

Karmatarerskanise
0

Kul fnuha :)

David
0

Ska flyga till Malmö på torsdag, fast hem igen på fredag! Liten "minisemester", eller… ja, årsmöte, sen käk och bowling.

// David

patti2
0

Jag har lyckats gå upp två kilo, vilken seger!Glad

David
0

Jag överlevde mitt tandläkarbesök!

// David

flikkan77
0

Grattis David! Jag ska till tandläkaren på torsdag och är rätt nervös redan. Är jätterädd för att ha hål fastän jag aldrig haft något hittills.

David
0

#22. Tack! Är överlycklig att jag inte hade några hål, utan bara irriterat tandkött som ordnas med salva och BARNTANDBORSTAR några veckor framöver… Glad

Hämtade precis ut min nya telefon ifrån Telenor. En iPhone, fick 16 gb minne också. Skrattande

// David

Emelie-E
0

Jag har precis bäddat för Basilika, så nu kan ungarna komma när dem vill=) Helst imorgon då, men det lär inte hända^^

David
0

#24. Hur är det? Har hon börjat bli "mammig" och bäddar och puffar själv så som hon vill ha det?

// David

Emelie-E
0

#25 Jag har inte visat henne sängen än. Just nu äter hon så snart ska hon få kolla in den=)
Men annars har jag inte märkt så mycket på henne än. Vill helst ligga på golvet och sova bara:P

Jezzz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev bjuden på syrianskt bröllop idag! Ska bli himla spännande Skrattande

Dessutom verkar lilla missen-Mia må bättre idag… hon var helt konstig o rädd o slö igår efter jag dropppat öron-rengöring i henne… men idag verkar hon må bra igen :)

/Jezzz

Jenahbella
0

en man med sin hund hälsade glatt på mig imorse när jag gick till jobbet :) de fick mig att fån-le i säkert en timma! :)

flikkan77
0

Mina kaninungar växer så det knakar, snart har båda öppnat båda sina ögon!

Emelie-E
0

Är så sjukt glad och nervös. Trodde verkligen aldrig att detta skulle gå vägen, men nyss så tingade jag en kaninunge. Dessutom av rasen Hermelin som jag har velat ha enda sen min förra dog förra året.
Jag vill bara springa runt ute och skrika av mig. Gasch, dagen idag har varit bäst:D

David
0

#30. GRATTIS! När får du hämta honom/henne?

// David

Emelie-E
0

#31 Den 12:e juni är det satt. Han är bara några dagar gammal just nu, så det dröjer lite. Men nu har jag äntligen något att se fram emot, förutom kattungarna ;D

flikkan77
0

#32 Höll på att fråga vilken färg det blir… men det kan ju vara svårt att veta när den bara är några dagar. Oskyldig

Emelie-E
0

#33 Enligt uppfödaren så är han japantecknad gul och svart=)

flikkan77
0

#34 Låter gulligt!

isa
0

positivt är att min syster ger mig förtroende att vara barnvakt till min älskade 3-åriga systerson. Framöver ska hon gå på kurs i en gång i veckan och då har hon bestämt att den dagen är min och min systersons dag. Då blir jag glad.

inisklo
0

Positivt är,att när jag läste tidning har jag inte hittat mitt dödsannons…då kunde jag koka kaffe osvTungan uteÄnnu en dag,att vara med..Jippiiiiiii

flikkan77
0

Tycker om mitt proteinpulver! Det är så gott att jag kan äta det när jag är sugen på nått chokladigt men utan att få dåligt samvete! Glad

Salladshataren
0

Min pojkvän kommer hit idag :D Saknar och längtar efter honom!

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

David
0

Fick min iPhone i onsdags, så jag har lekt och testat och pysslat om den för fullt. Glad. Var så oerhört skeptisk till en telefon utan riktiga knappar, men den här verkar ju fungera bra.

Tack Telenor, och tack mig själv som orkade bråka med dem! Flört

// David

flikkan77
0

#40 Nästan mest tack till dig själv som orkade bårka med dem. Utan dig hade du ju aldrig fått den. Flört

Jezzz
0

En liten kommentar på en av mina bloggar… ändrade mitt usla humör till det positiva istället… Tänk vad lite som egentligen behövs :)

/Jezzz

isa
0

positivt är att det börjar komma upp små skott i min köksträdgård på balkongen.

positivt är också att Tornfalkarna och Ormvråkarna har kvar sina borevir , i år också. Det är nära mig där jag bor.

( det sista kanske jag har skrivit en gång förut? , positivt är det i alla fall.)

flikkan77
0

Mina kaninungar har haft vett att stanna inne i den extra halmen jag la in till dem igår. Annars brukar de kravla fram ur boet och ligga på golvet så de har blivit lite förkylda. Håller tummarna för att de klarar sig, men de växer och sprattlar i alla fall. Glad

David
0

Något negativt blev positivt. Är krasslig i magen så jag missade min assistentutbildning idag, men jag ska få "privatlektioner" istället! Skrattande. Trodde jag skulle missa allt nu, men… ja. Så jag är rätt glad över det.

// David

flikkan77
0

Har tre färdigadresserade kuvert innehållandes brev till min psykologs chefer klara nu. Ska bara komma ihåg att lägga dem i brevlådan innan brevbäraren kommer imorgon.

Känner mig lite stolt över mig själv att jag inte låter detta gå obemärkt förbi.

Stort tack till David för hjälpen med!

David
0

#46. Så lite så…

Något positivt jag glömt berätta, men som jag upptäckte idag. När jag var borta så var vaktmästaren här och installerade en ny diskmaskin. Glad

// David

Link-
0

Är väldigt pengalös just nu så jag kan inte mata mitt sockerberoende. Glaset är halvfullt  Flört

flikkan77
0

Söt, söt eller söt?

hus-musen
0

#49 vilken liten raring=)

Qui dormit, non peccat

Emelie-E
0

#49 Åh, jättesöt ju:D

flikkan77
0

Försökte se könet på båda ungarna igår men nja… det kan vara vilketsom på båda. Väntar på att de ska komma ut mer ur boet själva snart. På lördag fyller de 3 veckor så de kan komma utkrypandes när som helst.

Just nu går tiden sakta! Tycker om när de är runt 4 veckor och skuttar runt lite i rasthagen och undersöker världen.

Karmatarerskanise
0

Mina grillade reben, den grekiska salladen, den kokta potatisen och tzatzikin blev najs :P

Jezzz
0

Jag och min älskling Amor firar 3 år idag

Kyss

/Jezzz

Jezzz
0

…Och dessutom hjälpte blockad-sprutorna jag fick i armbågarna igår! Har inte alls lika ont i armarna längre Cool

…solen skiner… amor hämtar mig efter jobbet i stan o sen blir det nog nån krog för en drink innan vi drar på bio :)

/Jezzz

Yaeko
0

#54 Grattis! :D

Dagens positiva är att vi bara har en lektion (dock är det redovisning, uschusch) men då har jag tid att sitta i hammocken efter skolan om vädret håller i sig. En smoothie till skulle inte sitta helt fel :)

flikkan77
0

…nu är det över och Lillskruttan sover sin evighetssömn.

David
0

Jag har äntligen lyckats rensa allt gammalt från att ploppa upp under "Mina inlägg". Äntligen! (titta vad små saker kan bli positiva)

// David

flikkan77
0

Får hem Lillskruttan till begravning trots allt! Så skönt!

Fast imorgon kommer hon vara alldeles kall och stel efter en natt i djursjukhusets kylrum.

Emelie-E
0

Det enda positiva som har hänt idag är att jag har blivit tillfrågad om jag vill bli Gudmor åt min kusin=) Blev väldigt glad och sa självklart ja =)

Jezzz
0

På bion igår blev jag så rädd flera gånger att jag hoppade högt i stolen :P hehe… då e det en bra skräckfilm! Såg The Hauning in Connecticut. … baserad på verklig händelse hehhehe… Dessutom va det lite scary eftersom det va en salong nere i under-jorden och bara 8 pers inkl. oss som tittade på filmen… (Rigoletto salong 4… två trappor ner och ca 90 platser)

Men det va mys igår… Kom hem efter vårt 3års-firande och stöp i säng redan halv 10 :P hihi

/Jezzz

flikkan77
0

Det regnar! Glad

Jezzz
0

RIKTIGT bra samtal med psyk-läkaren idag!!!

Stora beslut har tagits… nu väntar en avgiftning av mina benzo på KS.. nervöst, men det känns bra ändå.

Efter det ska det göras en omvärdering om min eventuela ADHD-dignos…

Fram tills avgiftningen fick jag tillbax min vidbehovsmedicin mot ångesten dessutom… skönt!

asså… 8 år med benzo… ska bli sååå skönt när jag blir av med dem!!! (Fast jag vet att det blir ett helvete under tiden… därav inläggning.) Hoppas det sker så snart som möjligt :)

/Jezzz

flikkan77
0

Nu är Lillskruttan hemma och begravd. Var riktigt jobbigt att hämta henne men skönt att allt nu äntligen är över!

… fast jag saknar henne så det gör ont.

isa
0

Positivt idag är att jag varit fem timmar i "mitt" älskade naturreservat igen. Rovfåglar idag var ormvråkar, fiskgjusar och de bruna kärrhökarnaGlad

Link-
0

Jag har en lägenhet att bo i. Finns en del mat.

HannaM
0

Jag och min man fick utmärkelse som årets tränare i handbollsklubben idag=) Jättekul!

flikkan77
0

Kaninungarna är ute för första gången i rasthagen och de ser ut att tycka om det. Lite spännande förstås när världen blir så stor!

Jezzz
0

Kan inte få nog av solen! Ännu en dag som jag softar på terassen :) Gäller att passa på när man sen ska jobba hela veckan o inte kommer få så mkt sol på sig :P

/Jezzz

kerstinjo
0

Lyckades få igenom tre semesterdagar i midsommarveckan, så nu har jag fem veckors semester fr.o.m. 15 juni. Underbart!!

Kerstin 

isa
0

positivt att det var fint väder idag

David
0

Fick brev idag. Resultatet ifrån högskoleprovet. Hade 1,8. Vet inte om det är positivt eller negativt?! Obestämd

// David

flikkan77
0

David, varför skulle det inte vara positivt? Jag hade varit överlycklig om jag fått det. Glad Grattis!!

David
0

#73 Tack! Glad

Vet inte riktigt vad som var maxpoängen. Måste kolla upp det först innan jag vågar säga om det var positivt eller negativt.

// David

flikkan77
0

Maxpoäng är 2.0 så 1.8 är riktigt bra!

David
0

Åsjutton… Skäms

// David

Jezzz
0

Idag ringde de från Maria Beroendecentrum. Ska dit o prata på torsdag :)

Emelie-E
0

Min sajt har blivit lanserad, woohooSkrattande

isa
0

Positivt är att jag har varit ute och cyklat och plockat blommor i 3 timmar.Jag blir avslappnad och nöjd av frisk luft i flera timmar.Det mest positiva med det är väl att smärtan har minskat för den här gången. Annars hade jag inte kunnat vara ute så länge.

David
0

Jag har rensat min mailbox på gamla mail som jag inte hunnit svara på. Det känns skönt nu! Glad

// David

isa
0

positivt är  också att nu har jag utökat min balkongträdgård. Det är min lilla oas där ute. Nu har jag sallad, persilja,dill, morötter,rädisor, ärtor + testar med pumpa. Ska bli spännande. Hoppas pumpan inte är för söt, då lockar den till sig getingar. Tomater bojkottar jag här hemma, synd för de är så lättodlade. Men det lockar till sig de gula kräken.Glad

inisklo
0

#81 Va kul pyssel du har haft…det bli alltid

lika spännanda se va kommer sen..jag har

pumpa,ärtor,rädisor,morötter,kolhuvud,rödbettor,

lite olika grönsaker + blommor massor av blommor..ni vet dom ronda gula..va dom nu heter heh-heh+ potatis måste jag ha.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Idag är bara toppen dag..mår så bra, allt är så

himla härligt.VAU!

Karmatarerskanise
0

Jag ska jobba på riktigt, med riktig lön i två veckor från och med måndag.

Skräckblandad glädje :)

Jenahbella
0

#83 grattis! :D

isa
0

#82 hi hi hi. Härligt att du också har en trädgård. Jag blir så glad av dina inlägg! Glad

Nu ska jag skryta lite om mig själv. Jag hoppas ni inte tar illa upp:

Positivt idag är att jag är så positivt lagd, trots allt.

Karmatarerskanise
0

Tack fnuha gumman :)

patti2
0

Jag ringde min nya terapeut idag, ett samtal jag har dragit ut på  länge. Det känndes jättebra, jag upplevde det som att han verkligen förstod mig när jag berättade hur jag mådde. så det blir nog bra tror jag. Tack vare ett återbud fick jag dessutom en tid redan imorgon!Glad

isa
0

positivt är att jag varit i mitt älskade naturreservat, trots feber, kikhosta och förkylning. En liten stund är bättre än ingen stund alls. Nu känner jag mig gladare i alla fall.

isa
0

#83 Grattis till ditt riktiga arbete! Det kommer säkert gå bra på Måndag!

Karmatarerskanise
0

Tack isa :) Fast jag måste gå upp 5 på morgonen :/ Börjar 06.30. Lite skillnad på det och 12 som jag brukar gå upp nu ;)

Idag grillade vi karre,potatis,svamp och lök. Blev fruktansvärt gott om man  nu kan säga så :)

Jezzz
0

Var på Syrianskt bröllop igår! Ojojoj!!! Vilken upplevelse!

Hade underbart roligt!

/Jezzz

Emelie-E
0

Dop idag och jag ska vara fadder =) Ska bli kul =)

isa
0

#90 oj, usch vad tidigt. Men då kommer du hem tidigare också.

#92 Roligt att bli fadder.

Positivt idag är att febern har gått ner, förkylningen går åt rätt håll känns  det som.

David
0

Hade tur, tjejen som skulle hålla kursen idag var sjuk (ja, det var inte roligt för henne), men kursen blev inställd, och det är jag glad för, eftersom jag har världens huvudvärk. Ville inte själv sjukanmäla mig eftersom jag var sjuk förra gången också. Men nu löste det ju sig bra ändå! Glad

// David

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.