OT - Svininfuensan
du får ursäka kommentaren men du är ju karl så det är ju klart du har svininfluensan, pesten och säkert en släng av malaria oxå 

#1… haha… Mitt inlägg var lite ironiskt just med tanke på att en förkylning är rena döden för folk av mitt kön 
Ska nog söka akutvård i natt tror jag. Be att de tar alla tänkbara prover, vem vet vad det här kan vara? 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Haha, när det pratades om svininfluensan som mest, så fick min farbror feber så min farmor fick köra honom till sjukhuset :P
vi här hemma bara skrattade ;P

Om du drar in aids och lite annat sådant med kanske de tycker så synd om dig att de tar ett par tester bara för det ^^
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.
tror inte det finns något värre än en sjuk karl 
Kan ju alltid köra med Hepatit C, då måste de testa mig. Och så kan jag kryssa i lite rutor på provtagningsremissen själv, så alla analyser blir gjorda 
(jag tillhör de här som uppmanats att kontrollera Hepatit C, eftersom jag fick blod före 1995, är redan testad, men det behöver de ju inte veta)
// David

#6 Finns ju inget som säger att du inte kunnat få de senare eller?
Hepatit C? Jag vet inte hur vanligt det är, smittar väl bara via blod tror jag. Och nu testas allt blod mycket bättre än före 1995. Och jag hoppas verkligen jag slipper blodtransfusioner också.
När de tog de proverna för ett halvår sedan tror jag, då vart jag då rejält undersökt, så jag kan med glädje konstatera att jag inte lider av någon som helst blodsmitta eller något. Varken diabetes eller HIV.
Blodvärdena var bra, på alla sätt…
Men, nu med svininfluensan som jag har, så måste de nog ta om alla prover! 
// David

Säg att du var på en liten snabbresa i Sydafrika och råkade skada benet på nå sätt 
Det här var då segt… Känns som hela halsen är igensvullen, har feber, är snuvig och hostar som sjutton. Det MÅSTE vara svininfluensan. Måste dessutom fått problem med blåsan, för jag får springa på toaletten stup i kvarten… Känner mig ju totalt däckad. (okej, jag är kille, förkylningar är dödliga,
)
I ren desperation igår så åt jag två vitlöksklyftor, rakt av, som smågodis. Vitlök är gott, men att äta klyftorna som de är… det är… starkt!
// David
Symtom…
- Feber
- Luftvägsproblem som snuva och hosta
- Ont i halsen
Andra kroppsliga symtom på infektionssjukdom som:
- Ont i kroppen
- Sjukdomskänsla
- Huvudvärk
- Frossa
- Trötthet
Jag som inte ens äter griskött… Jäkla svin! 
// David
haha David gå du in på Apoteket med Gröna Skylten och köp dig en flaska konjak. lägg dig på rygg i sängen och lägg en hatt på fötterna. Drick konjak tills du se två hattar. Sov. När du sen vaknar har du inga problem med någon förkylning!
PSt funkar med whisky också……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
haha Gunilla! Tack, det ska jag genast pröva! Kanske kan blanda med någon muskotnöt också? 
// David
Det blir nog toppen. Ta lite svampstuvning också!
Konjak, muskotnötter med svampstuvning. Jag återkommer om en vecka när jag vaknat upp ur dvalan igen. 
// David
För den som undrar varför vissa av oss hela tiden nämner muskotnötten måste jag vara för dess farliga bieffekter!
// David

Har nötterna gett någon verkan ännu eller är det bara konjak som gäller?
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
. Har nästan tappat rösten och har ont i halsen. Det måste väl ändå vara svininfluensan som slagit till? *dödsjuk*