OT World Trade Center
Sitter just nu och tittar på filmen de gjort efter WTC och kom på mig själv att jag nästan glömt bort att det hänt. Samma sak med tsunamin i thailand nu säger jag ju inte att man ska gå och tänka på världens katastrofer varje dag, men att man så lätt glömmer katastrofer som kostat så många liv är lite förbluffande.
Har du glömt?
Visst är filmen bra?
För mig lever minnet av 9/11 ständigt, och kommer så göra. Skulle jobba på kvällen, och satt och tittade på nyheterna precis när första flygplanet åkt in i ena tornet, och när det andra kommer i livesändning.
Inte ska man ständigt gå och tänka på katastrofer, då blir livet alldeles för tungt. Vill inte heller jämföra tsunamin med 9/11 heller. Tsunamin var en naturkatastrof, liksom flera orkaner och stora översvämningar. 9/11 var ett illdåd utfört av andra människor.
Såg en dokumentär idag om Guantanamo. Idag sitter 240 personer där som domstolen konstaterat har samröre med terrorism. Barack Obama har beslutat att senast 1/1-10 ska Guantanamo stängas. Undra vart de som sitter där nu tar vägen.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Filmen är riktigt bra. jo på så sätt så kommer jag ihåg det fyller nämligen år den dagen
men jag har ändå inte tänkt på det på väldigt väldigt länge.
Ja du det kan man fråga sig, lite nyfiken är man ju på oxå hur många som verkligen har samröre med terrorism.
Nej, jag har inte glömt men jag går inte heller och tänker på det!
Såg en dokumentär härom dagen som handlade om de stackare som hjälpte till att sanera området under och efter händelsen.
Vi har på tv fått se skildringar om de hjältar inom brandkåren och polisen som så hjältemodigt ställde upp.
Det är inte fullt så glamoröst nu i efterhand när skadorna börjar visa sig..
Många som tidigare var anställda, men främs frivilligarbetare som hjälpte till är nu svårt sjuka som följd till det saneringsarbete de deltog i.
Idag är det ingen som vill kännas vid dem när deras sjukdomskostnader rakar i höjden.
Det var mycket nedslående att se dessa mängder av personer som ej får den vård de behöver.
Staten hjälper dem inte utan de måste stå för all sjukvård och medicin själva!
Ofattbart att man förväntas ställa upp i krissituationer men sedan nekas hjälp för åkommor som man ådragit sig vid hjälparbetet!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Helt otroligt! Dom kunde gott ta lite utav penarna de använde för att "hämnas" till att hjälpa de som absolut förtjänat den hjälpen.
Ja det är bedrövligt att behandla dem så tycker jag!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta