Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettbipolär-sjukdom
Läst 1332 ggr
[YlvaP]
0

Medicinfråga och effekt

Jag skulle ju sänka Lamotriginet från 100mg till 50mg ett tag för att se om det blev lättare med smärtan i mina tummar. Men jag halverade fel tablett insåg jag nu i efterhand. Det blev 25mg istället för 50mg. Och idag blev det den andra halva av "fel" tablett plus en halva av "rätt" tablett = 75mg.

Men både idag och igår har jag mått mycket bättre och tummarna har nästan inte värkt nånting. Kan det verkligen ge en sån effekt på bara 1-2 dagar? Jag tror inte det och jag kanske ändå var på väg upp i humöret ändå. Tummarna däremot har lättade idag mot igår. Imorgon blir det 50mg igen så vi får se. Läkaren sa i telefonen att 50mg är en acceptabel dos (inom gränserna för bipolär) tja nåt i den stilen. På min lapp som jag fick hem stod att normaldosen låg mellan 50mg och 400mg.

Nå vad tycker ni?

[YlvaP]
0

Ingen som har ett bra svar. :p

Froddel
0

Svårt att veta..kanske kan det ju vara så att ditt humör var på väg uppåt igen.. och angående värken i tummarna så, ja det kan nog påverka eftersom flera av oss här inne har reagerat med just ledvärk. Avvakta några dagar och se hur det är. Vi får ju hoppas att värken fortfarande är mindre och att du inte sjunker i humöret igen, då kan det ju bli ett svårt dilemma liksom - mindre värk men sämre mående eller mera värk och bättre mående!! Hmm, det skulle ju isåfall vara som att välja mellan pest eller kolera!Obestämd Hoppas det går bra iaf.

[YlvaP]
0

Hmm och varken pest eller kolera är bra. Kanske operationen hjälper och kan höja igen. Jaa jippi. Hihihi.

Froddel
0

Ja, vi hoppas på detGlad