OT/Fyllegubbar
Nyss när jag var ute med hundarna så stötte jag på A-lagarna som började ropa på mina hundar (vi brukar träffas och prata ute). Rätt som det var försvann han som ropade bakom busskuren.
Sen kom han fram med 1 liter färska jordgubbar och gav mig. -VA! ska jag ha dom?, frågade jag.
-Ja, för du är alltid så himla snäll mot mig, sa han och så tog han dessutom fram en starköl som jag skulle få. Tack det är bra för mig, jag kan ändå inte bära mer , sa jag.
Då knölade han ner ölburken i min kjolficka, he he he. Kan undra hur jag såg ut . Fullt upp med två hundar i ena handen och 1 liter jordgubbar i den andra samt en ölburk som syntes klart och tydligt 

Ja, hi hi , det är lite gulligt 
Vad roligt för både dig och dom andra. Det är av hela hjärtat som dom gör sånt.
Aw, vad mysigt! :) Jag är dock rädd för alkoholiserade människor
Helena

Tank vad mycket man kan fa tillbaka bara genom att vara trevlig! Jag alskar att prata med manniskor, for man far alltid nagot tillbaka (pratar inte nodvandigtvis om presenter, utan om spannande historier, en ny van osv osv).
// Amanda
va gulligt! :)
Päronskrutten, de flesta alkisar låter mer farliga än vad de är. De flesta är mycket snälla och har alltid någon bra historia på lager.
När jag var tonåring brukade jag sticka till en korvbar där alkisarna satt bara för att prata med dom. Fina minnen och goa gubbar var det.
Har du hunnit smaka på godsakerna ännu?
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
#7 Gillar ändå inte liksom att de härjar och grejer, tycker att alkohol gör människor läskiga
Helena

Håller med Päronskrutten lite. Vågar bara vara med fulla människor som jag känner. Det känns lite elakt men jag kan inte hjälpa det…
"You just have to belive…"
Vad härligt. Sånt där gör en glad.!
Jag fick nyss höra av "våran alkis" här i området att jag är den vackraste kvinnan på hela jorden. Det säger han jämt till mig, även om han är nykter. Det är trevligt att få höra.Och han har alltid sagt det i flera år när han ser mig , så det är inget "fyllesnack" från hans sida. Han är jättesnäll, de skojar alltid med honom i kassan i affären också för han är alltid glad, fast han mår så dåligt egentligen.

Såna där "historier" gör mig också så himla glad att höra. Det är fint att stanna och prata med dessa människor, jag gör det själv emellanåt, för jag tror att dom är så vana vid att folk tittar lite snett på/undviker dom. Dom flesta är ändå ganska så harmlösa och trevliga och gillar ju att man tar sig tid att prata med dom. Det är ju ändå bara en ganska liten procent som syns ute på sta'n t ex, de flesta alkoholister har ju sin "parkbänk" hemma i vardagsrummet.
Se bara så tacksam och glad han var över att du Aspie tog dig tid
…jordgubbar och öl och grejer
..du kanske räddade hans dag, vem vet?
Blev alldeles varm i hjärtat av att höra din historia Aspie!
Päronskrutten, jag skiljer på "tillfälliga fyllesvin" och alkisar. Fyllesvinen hoppar jag gärna över, men de som passerat den gränsen och är "alkisar", sitter på parkbänkar, surrar med varandra och dricker, de är vad jag tycker helt ofarliga, bara man behandlar dem som vilken medmänniska som helst.
Även om det aldrig gått så långt som för Aspie, att jag fått presenter, så brukar jag alltid slänga några glada ord när jag går förbi, och väldigt ofta får jag några ord tillbaka. Tänk vilken livshistoria de sitter på. Synd bara att alldeles för få har tid att lyssna.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Åh vad glad jag blev av din historia!!!!!! Värmer in i själen av att bara höra!
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Melissen, jordgubbarna är kvar i kylen, liksom ölen. Kanske tar dom idag.
Ja, mina goa fyllegubbar är roliga att prata med, en av dom pratar om att flytta upp till norrland David. Ni kanske blir grannar
Sitter och ler in i dataskärmen… Du måste vara en lika gullig människa irl som här Aspie! 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
#16 Tack Lena
Jo, jag är visst alldeles för snäll sägs det
Kram till dig 
aspie, vispa massa grädde till.. njut och tänk på mig, när du äter de små "gubbarna"
Du kanske kan tänka på mig när du dricker ölen också förresten, jag hoppar ju över sånt i min kost!
De brukar gilla mig också aspie, för jag ser snäll ut, säger de..
Du är en snäll och fin person, det märker de!
Melissen, här blir det jordgubbar utan grädde för pengarna är slut sen ett tag tillbaka. Tur jag har mat i frysen men den är oxå slut snart
Handlade mat på kredit häromdan hoppas jag slipper göra det en gång till.
Men jag ska tänka på dig ändå när jag äter jordgubbarna och tar ölen, även om jag nog helst inte tar den till gubbarna
Du både ser snäll ut och är det Melissen 

du behöver ingen grädde=) en liter jordgubbar mättar rätt bra det med=)
…aspie..det bästa som jag har läst på "jätte"länge..
Du är go du aspie..vill krama dig…såååå hääääääär
som björn.
Tänker ofta dom människor,dom är en av oss…
Japp det är sant Hanna. En ½ liter räcker gott. Jag brukar sikta vaniljsocker över gubbarna. Det är supergott
Fy så jobbigt det är när pengarna sinar..
Då får du njuta lite extra av dina gåvor..
Vaniljsocker har jag aldrig prövat på, det var nytt för mig!
Du har så rätt inisklo, de är absolut en av oss!
#21 Inisklo, förlåt mig, jag missade ditt inlägg. Jag blev uppmärksam på det först när jag såg Citronmeliss skriva till dig.
Tack, du får en stor björn-kram tillbaka 
Visst är alkisarna lika mycket människor som vi. Har en granne som är alkis och mår mycket dåligt i svår ångest men ändå går han till jobbet varje dag.
En dag när jag och hundarna träffade honom hade han det jätte svårt. Han grät och frågade om han fick ge mig en kram. Och det fick han ju naturligtvis, he he. Han sa att han saknade gemenskap med andra så mycket att det gjorde ont.Tycker om honom, en fin och go kille trots alkoholproblemen
Melissen, testa med vaniljsocker en gång så du får smaka hur gott det är 
Ja, jag får smaka lite då…socker du vet
Men det låter himla gott!
# 25
…aspie!En kort tid han jag tänka..var har jag gort..du bara "hoppa"över mig
men vilken hopp..sån kan bara hända här
…
Jag är "van"med människor som har hamnat så snett.Redan då när jag var liten flicka.
När jag bodde i S:tälje för länge..länge sen,hadde min gran farbro lite lätt med alkohol..o inte bara alkohol..men han var så snäll o go mot mig o min då varande man(nu har jag inte äns då varande man när heten av mig heh-heh-hee)Han kom en dag tex.med blomman till mig..Jag frågade varför ge du blomman till mig?Han sa att du är alltid så glad o tar mig som vilken människa såm hällst..
En annan här på landet som jag bor nu..kom en dag förbi..vi bjudit kaffe till han.Innan han frågade om vi får gäster när jag tar så fina kaffekoppar fram..Jag sa att vi har gästen redan här.
Jag gråter för dom är borta sedan många år…o några av andra vänner har sakt,att dom skulle aldrik släppa in såna…
Såna…för…h…med såna "fina i kanten"
Ursäkta det var inte mäningen att ta över…
Igår träffade jag min ena fyllegubbe igen. Han hade varit och handlat på den stora knallemarknaden som är hemma.
Jag hade visst återigen varit så himla snäll att jag fick ett nybakat Danskt rågbröd och mina hundar fick ett rökt isterband. Han ville bjuda på lite smaschade gräddbullar oxå med då sa jag att sånt äter vi inte för han tog i dom med sina smutsiga svarta fingrar
Denna gången var han lite väl full, men fortfarande snäll. Han satt som en skräddare i körbanan och delade ut sina godsaker till mig och dogsen Skrattande
Naw, såna söta historier 
De som "bara" är alkisar är oftast harmlösa, det är blandmissbrukarna som är mer opålitliga och lätt knäpper över. Tyvärr är det ju lite svårt att veta i förväg, och blandmissbruket har ökat.
Som sagt så har många av dessa gamla goa alkisar en hel del intressanta saker att dela med sig av, och kan vara väldigt trevliga att ta en pratstund med. Jag hade "mitt" gäng med a-lagare när jag brukade stå och dela ut gratistidningar, och de kom ofta fram och småpratade. Någon enstaka gång var det någon som var äcklig, men då brukade de andra komma och dra bort honom med ett "…nä, nu får du la sluta att antasta flickan…".
_No way! Yes way!