Kattungar
Jag skaffade kattor i torsdags för att jag skulle kunna ha någon gosig och ha med i soffan om kvällarna. (Självklart hela dagen). Någon som jag kunde ha när jag känner mig neråt och stressad och irriterad (då på mina barn)
Nä usch så det låter men det är inte meningen. Men ni kanske förstår vad jag syftar på. Men även om det är lite ego så är det hela familjens kattor.
Elvis och Urban heter dom. Urban är den mörke.

Åh så söta=) Djur är underverksmedicin.
Åh lilla gosingarna.Vad söta och fina de är. De är nog en bra medicin för dig. :0)
Gissa om jag blivit kär! Vilka sötnosar du hittat! 
Djur är en underbar medicin, dock lite beroendeframkallande. Jag har ju tre katter, helt underbara, så fort jag känner mig lite ledsen eller ångesten börjar krypa fram, så hämtar jag min äldsta kisse, och hon lägger sig i knät och spinner som en symaskin på någon syfabrik.
Du har gjort ett jättebra "kap" 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Jättesöta katter:D

Vilka sötnosar! Vill också ha en kattunge… vi har dock redan 4 vuxna katter så det får allt vänta lite.
"You just have to belive…"

Vi va o hälsa på vår kattunge idag, hon flyttar hem till oss på Torsdag!
Statistiskt sett så är ju djurmänniskor lite friskare, har lägre blodtryck etc.
Är ju även vanligt att de används i terapi för tex handikappade
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Tack alla. Jag tror det kommer att bli en bra "medicin".
EmmaG vilken söt kattunge du skall få.
Sicka underbaringar 
Ja, djur är en väldigt bra medicin! Mötte på en tant för ett tag sedan som var ute och rastade sin hund. Hon berättade hur hon hade offrat en semesterresa och istället spontanskaffat hund, och mått mycket bättre fysiskt (läkaren förstod först inte varför hon plötsligt mådde bättre
).
Och finns det något bättre än en katt som hoppar upp i ens knä, spinner, vänder rumpan till och trampar i en knä 
_No way! Yes way!
Hoppas att Elvis & Urban blir dina goa vänner för många år framöver!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Så underbara. Glöm nu bara ine det allra viktigaste. KAstrering. Gäller alla som inte har raskatter som inte är lämpade för avel.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Nä det får bara dröja en stund eftersom dom inte är så gamla. 
Hur små är de nu? För de kan börja markera redan vid 5-6 månaders ålder.
Ja, ett bra tips är att kastrera ungefär när de är 6 månader, för att slippa urinmarkeringar. Men som det ser ut på bilden är det väl nästan kattbäbisar än?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Vår vet här har ett riktmärke. 2 kg som ungar. För då tål de narkosen bra. OCh när det gäller pojkar, så kan man med fördel kastrera tidigt, I USa så görs det ofta på katthemskatter redan innan de säljs, alltså vid 12 veckors ålder.Bara kulorna kommit på plats, så kan man spela bort dem alltså!