Psykologi iFokus

Psykologi

Etikett: positiva-negativa
Läst 4568 ggr
isa
0

Negativa tråden Juli -09

Här är det fritt fram med nästan, det mesta , som känns negativt. ( läs regler )

flikkan77
0

Ska till dagsjukvården och är lite nervös för det. Det känns som om de inte vill ha mig där så jag vet inte hur det kommer att bli…

"You just have to belive…"

flikkan77
0

Jag får inte vara kvar på dagsjukvården, men jag står i alla fall i kö till läkare. Kanske får träffa en i slutet av augusti… om jag har tur.

Det är ju helt hopplöst att vara psykiskt sjuk här.

isa
0

Negativt är att elefanten ovanför mig kom precis hem och klampar fram och tillbaka däruppe.  nu när jag tänkte ta en eftermiddagsvila. Att han ALLTID ska klampa när jag lägger mig. Jag vilar på olika tider, men lik förbaskat ska han börja när jag lägger mig. Snart tror jag han har en inbyggd kamera på mig………………

flikkan77
0

Vad jobbigt isa! Det är lite som här och alla militärflygplan, tycker de flyger lägst och mest just när jag ska vila.

isa
0

#4 ja,Ibland tror jag att man hör dem mera, bara för att man slappnar av och tar in alla intryck bättre, men det stämmer inte för nu är det knäpptyst och nu kan jag inte sova för nu är jag hungrig…….

(Vet ej varför min text blivit så stor helt plötsligt…..)

flikkan77
0

Jo, de har slutat flyga här med, fick ont i nacken av att vila så jag gick upp. Men jag kan väl ändå inte tänka mig att flygvapnet har koll på när jag ska vila? Förvånad Särskilt bra koll har de när jag ligger i hängmattan. Kanske skulle föra lite statistik på det där… om jag hade orkat.Oskyldig

flikkan77
0

Har glömt att ta min klockan 19 medicin tills nu så nu vet jag inte när jag kommer att bli trött. Jobbigt!

Emelie-E
0

#8 Tack för påminnelsen! Glömmer alltid min medicin nu för tiden Obestämd

[aspie]
0

Nu är gränsen nådd. Finns inga vägar ut ur eländet verkar det som.

David
0

#9. Vad har hänt Aspie? *kramar om*

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
0

Kört med allt och ingen hjälp finns att få. Kan bara sitta här och vänta tills allt går åt h-e

flikkan77
0

Usch, aspie, vad hemskt det låter…

*kramar*

flikkan77
0

Är så trött på att inte orka göra något.

Bromelia
0

ganska mycket negativt idag. Sambon kom hem i tisdags natt, och var hemma hela dagen igår och åkte imorse och pga av att det var så varmt i sovrummet inatt så somnade vi jätte sent och försov oss så jag hann knappt säga hej då till honom. så kom han hem med massor av tvätt i tisdags Obestämd  har ont i nacken av alla fläktar överallt och mår allmänt konstigt. vill inte sova ensam inatt… tur att han kommer hem imorgon igen men det är långt tills dess.

LenaR
0

#11 Vad händer Aspie?

Älskar värmen, men Skrikandes min pollenallergi håller på att ta livet av mej!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Snurpan79
0

Mest negativt idag är att jag ska iväg och grilla ikväll och mamma kommer vara där. Är orolig för hur jag kommer må när jag komme hem…. borde inte åka men det skulle bli så mycket frågor om jag bangar och det orkar jag inte.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Emelie-E
0

Jag har så fruktansvärt ont i min svanskota! Haft ont i snart en vecka och nu är det värre än någonsin!Skrikandes

isa
0

Negativt är denna värme! Nu är jag trött på den. Fast jag dricker jättemycket vatten och kyler ner huvudet och håller mig i skugga ,så har jag ändå ont i huvudet varenda dag………

flikkan77
0

Det ska visst regna nästa vecka när min mamma kommer på besök. Jag som vill ha varmt så vi kan åka och bada.

Salladshataren
0

Har ingen motivitation för att skapa en framtid. Varför känns allt plötsligt så meningslöst och värdelöst?

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

David
0

Mygg! Behöver jag säga mer? Obestämd

Fick för mig att gå ut med lite sopor, i t-shirt och mjukisar. Det älskade myggen. Mina fötter… och armar… och nacke. Mygg! Ska köpa en dunk djungelolja i morgon. Och en grossistförpackning salubrin.

// David

flikkan77
0

Har ont i halsen och är lite hostig. Inte alls vad jag vill vara…

Citronmeliss
0

Jag blir ledsen över att ni alla mår så dåligt!Gråter

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
0

Vaknade nyss, har sovit knackigt, och sista timmen (?) nu innan jag vaknade hade jag en otroligt idiotisk mardröm. Gick upp och tog två Xanor, så förhoppningsvis släpper känslan av drömmen snart.

// David

Emelie-E
0

Åt skogen med allt! Gråter

David
0

#25. Vad har hänt?

Den här förbaskade mardrömmer släpper inte. Går fortfarande och är helskakis. Måste ta och städa klart här snabbt! Får bli tvättstuga i natt, och ska försöka ta mig till Mio idag eller i morgon för en liten egen konstruktion av skrivarställ.

// David

Emelie-E
0

#26 Killar säger jag bara.. Aldrig är det någon som tror på mig. Jag är trött på det!

David
0

#27. Var det den här nya beundraren? Han med rosen? Gjorde han dig redan besviken? Rynkar på näsan

// David

HannaM
0

Det är fortfarande varmt och jag sitter hemma och orkar inte hitta på något fast jag har tråkigt.

isa
0

#27 Karlar är ett fenomen för sig själva. I mina 42 år har jag endast träffat på en enda karl som jag kunde lita på.Därmed inte sagt att alla karlar är opålitliga.Jag har haft otur och/eller valt fel sort……….

Här får du en stor tröstekram!

isa
0

Upps, Nu blev det väldigt mörkt här och det blåser upp. Tror nog ett åskväder är på väg. Stänger av datorn nu………vi ses om en stund igen……….

flikkan77
0

Grannens hund flög på min Saluki så nu har hon en sne "huggtand". Får operera bort den på måndag för veterinären sa att det inte var akut.

Inte alls vad vi har råd med, men vad gör man?

Snurpan79
0

Har fått myror på uteplatsen inne vid väggen och de klättrar upp på min balkong. Det innebär att jag måste ha balkongdörren stängd till 9/7 då de kommer hit från Svensk skadedjursbekämpning.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Emelie-E
0

#28 Jepp.. Får se om det kan fixa sig kanske..

#30 tack för kramen!Glad

David
0

Jag är arg på vår torktumlare! Som enligt fastighetsskötaren, inte hyresvärden, ska fungera utmärkt, men det gör den INTE. Hade en halv maskin sängkläder, och de är fortfarande inte torra!! Skrikandes

Melissen, nu blir du säkert avis på mig, har setat hela natten och tittat på NCIS, köpte boxen med säsong 1 - 5 på dvd Tungan ute, Lite drygt 37 timmar…

// David

flikkan77
0

David, jag är också avundsjuk på dig! För NCIS skull då förstås och inte torktumlarens. Flört

Skulle gärna ha 37 timmar att titta på jag med!

Citronmeliss
0

Förvånad Så fuskigt..37 timmar!

flikkan77
0

Salukin mår inte alls bra idag. Hon vill inte äta och jag är inte säker på om hon druckit nått alls idag. Sen är hon stel i hela vänstersidan och går snett när vi är ute. Knappt hon vill gå ut heller, har bara blivit två kiss idag trots tre rundor ute.

Tanden får vi inte titta på så den vet jag inte alls hur det är med. Definitivt veterinärdags imorgon.

David
0

#36 och #37. cdon hade någon kampanj för ett par veckor sedan, köpte OC-boxen (för runt en tusenlapp), då fick jag köpa en annan serie väldigt billigt, och blev väldigt glad när NCIS fanns som alternativ. Glad

// David

isa
0

Negativt är att det är så otroligt dåligt på tv om kvällarna denna sommar. Lite väl mycket repriser tycker jag. Jag har bara 4 program jag följer varje vecka:

miss Marple

Morden i midsomer

Kriminaljouren

Kommisarie Montalbano

Emelie-E
0

Ångest!

isa
0

Varför får man aldrig vara glad och må bra någon längre stund???????????????? Jag tyckte väl det höll i sig lite väl länge den här gången. Hela 2 veckor utan något problem…………

Måste försöka tänka mycket på min fina dag som jag hade idag.Måste försöka tänka positivt.

David
0

#40 Så rätt så, mestadels helt urusla program, och de få som är sevärda är repriser.

Morden i Midsomer brukar jag lyckas komma ihåg, de andra i din lista, som jag också gillar, brukar jag lyckas se sista tio minutrarna av.

Två repriser som jag försöker se är Skenet Bedrar på TV4+ och repriserna på Navy CIS på TV3.

Annars blir det mest dvd som gäller. Har fått National Geographic Chanel, och där brukar det faktiskt vara en hel del spännande program.

Negativt just nu, vaknat upp i den tredje episoden av min kära mardröm. Och väntar just nu på att eventuellt en extra sömntablett ska hjälpa mig sova en stund till.

// David

Emelie-E
0

Mår inget bra alls.. Ångest och skit. Men jag får väl skylla mig själv..

Bromelia
0

#45 varför då? vad har hänt?

Har så fruktansvärt ont i huvudet tror det kan vara migrän på G. min sköldpadda har fått spunk och springer runt i buren och trampar ner så mycket hon kan vilket innebär att jag måste fixa det sen och det har jag verkligen ingen lust med. på allmänt dåligt humör!

Furatekken
0

Allt känns värdelöst

isa
0

Jag brukar klippa mina toppar själv.

Idag gick jag till frissan för att det skulle bli ordentligt gjort.

Man missar alltid lite, när man klipper sig själv.

Negativt är att jag nu får stå och klippa topparna i alla fall, för det är inte ordentligt gjort. Han har inte tagit allt som är slitet, fast jag sade till om det.

Allt ska man behöva göra själv!

Det var ju därför jag gick dit för att det skulle bli ordentligt gjort. grrrrrrrrrrrrrrr irriterad!

Citronmeliss
0

Jag är krasslig sen i går! Rynkar på näsan

Mår "influensaliknande".. säkert en släng av svininfluensan..Förvånad

isa
0

Grrrrrrrrrrr, nu har klippt mig i fingret också……….inget allvarligt i alla fall. Jag ska nog göra det här när jag är lite  lugnare…………….

Citronmeliss
0

#50 Ajaj.. var rädd om dig isa!

Citronmeliss
0

Fick vatten långt in i ena örat förut när jag tvättade håret!

Nu irriterar det och verkar göra så balansnerven spökar på mig, jag blir yr och äcklig med jämna mellanrum.. känns inte kul alls!Rynkar på näsan

Pialinn
0

Kanske fetvadd i öronen i fortsättningen Melissen!

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Citronmeliss
0

Jaaa..absolut!Skrattande

Bromelia
0

Usch har en riktigt dålig dag. Skrikandes känner mig jättestressad för det finns massor som jag måste göra men jag orkar verkligen inte, vill bara strunta i allt, lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet. har inte gjort annat än ätit och rökt hela dagen och nu börjar jag få ångest för att jag ätit för mycket *grr, spott, fräs* vill bara att sambon ska komma hem igen Gråter

Citronmeliss
0

#53 Oj, kanske jag skulle gjort en ledsen eller bedrövad gubbe i stället..det är ju negativa trådenObestämdFlört

isa
0

Dumma , korkade fastighetsskötare som aldrig orkar göra någonting på egen hand i det här området. Det är ofta jag som får säga åt dem vad de ska göra för att det ska bli någonting gjort.JAg ska väl inte säga hur de ska sköta sitt jobb??`? Sen är jag tacksam om de kan ringa först och bestämma en tid med mig och inte bara ringa på i morse, så jag fick öppna i bara nattsärken…..

grrrrrrrrrr, riktig irriterar-dag!

men så är det ju fullmåne imorn också………….

Nu har jag ont i huvudet och mår illa, för att jag varit så sur och irriterad hela dagen.

isa
0

#45 Vet du varför du har ångest och det känns skit?

#47 Vet du varför allt känns värdelöst?

till er båda: om ni vill berätta kanske jag kan komma med några bra råd.

Hoppas ni mår bättre snart.Det är inga roliga känslor det där.

Kram / isa

Citronmeliss
0

Vad gullig du är isa, mina råd tar slut ibland..Obestämd

isa
0

#59 Tack,för uppskattningen! Det var vänligt av dig!

Hur har det gått med ditt vatten öronen.? Läskigt om det har påverkat den där balansgrejen i örat……

Emelie-E
0

#58 Ja, jag vet varför.. Och det är helt mitt eget fel att det har blivit så här..

Citronmeliss
0

Vattnet är kvar! Jag får hoppas att det blir bättre när jag ligger och sover!Glad!

isa
0

#61 Bra att du vet varför i alla fall. Men är du helt säker på att det är helt och hållet ditt eget fel? ordspråk: Det är aldrig ens fel att två träter………

#62 Vad jobbigt med vattnet! fy. Kanske du måste gå till husläkaren/sköterska¨imorn? Kan de spola bort vattnet? eller gör man bara så med proppar?

Citronmeliss
0

Det undrar jag också, vill inte behöva gå till doktorn för lite vatten!Oskyldig

isa
0

Jo, men om det inte är bättre imorn, tycker jag du kan gå. Små saker kan bli stora problem om man inte gör något åt dem i tid.Ring sjukvårdsupplysningen och fråga. Vet att du inte bor i Stockholms län, men en allmän fråga får man väl ställa. Ring: 08-320 100

kram

Citronmeliss
0

Tack för din omtanke isa!

Jag ringer i morgon bitti om det inte har släppt innan dess! Glad

Pialinn
0

#66 Man lär ha kristaller i öronen och blir dom skadade blir man vinglig och yr. Hur man kan skada dom vet jag inte.

Emelie-E
0

Allvarligt! Vad är det för fel på mig? Och vad är det för fel på killar som tycker om mig? ;S

flikkan77
0

Hur går det med dig, citronmeliss? Fortfarande vatten i örat?

David
0

#68. Visade det sig att beundraren var en skit? Gråter

// David

Emelie-E
0

#70 Näe, Han är visserligen inget för mig.
Förstår bara inte vad det är folk ser i mig?

Bromelia
0

Här har det åskat hela dagen det börjar bli ganska irriterande. är vanligtvis rädd för åska men nu är jag bara förbannad för att det hållit på hela dagen och jag inte fått titta på tv eller sitta vid datorn. passade på nu när det varit tyst ett tag men jag skulle inte bli förvånad om det börjar snart igen. Skrikandes

David
0

#71. En söt tjej?

// David

Emelie-E
0

#73 Rynkar på näsan

David
0

#74. Nu tar vi det här från början, jag är känd för att ha bra smak! Har varit med i projektgrupper där vi jobbat med kataloger för olika modemärken, och således arbetat lite med modeller. Förstår du vart jag vill komma…? Flört

// David

Emelie-E
0

#75 Näe? ObestämdOskyldig

Citronmeliss
0

#67&68

Ja, jag har hört lite om det med kristallerna förut.

För mig var det ju vatten i örat som orsakade det, men skadat har det nog knappast blivit?Obestämd

I morse var det dock något bättre och jag tycker det börjar att rätta till sig mer och mer nu!Glad

Bromelia
0

#77 Som jag har fattat det så är det kristaller som släpper och stör balans sinnet. det händer oftast om man ex åkt båt och det gungat mycket och balans sinnet blivit stört. Min sambo råkade ut för det och det är inte att leka med han kunde inte sitta upp för det bara snurrade framför ögonen på honom. jätte obehagligt.

Emelie-E
0

Jag fallerRynkar på näsan

isa
0

Negativt med en solig förmiddag och jag har skyndat mig på , tog en snabbdusch,sprang ner till affären för att köpa matsäck, skyndade mig att äta brunch nu när jag skulle ta bussen för att åka till mitt naturreservat och kolla på rovfåglar så spöregnar det. Det ligger rätt nära mig, så risken är stor att det spöregnar där borta också.

Snopet! dumma regn

Emelie-E
0

Åh, mina kaniner rymmer hela tiden. I en vecka lät jag dem vara lösa och de höll sig på tomten. Nu börjar de störa grannarna och deras kaniner och jag vet inte vad jag ska göra! Så fort jag stänger in dem så rymmer de igen. Orkar inte!

flikkan77
0

#81 Vilka busar du har!

Min hona försöker gräva sig ut ur rasthagen varje dag men det är bara att ta en spade och skotta igen hålet lite då och då så är det avlöst. Glad

HannaM
0

#81 Det låter som en ny bur kanske skulle kunna vara ett projekt? Om man gräver ner en bit, lägger en ram av nät och sen öser på jord igen så kan dom gräva men inte ta sig ut.. förutsatt att man gräver ner sidorna av buren då också=)

Emelie-E
0

Får ta hjälp av någon att gräva ner gallret.. Kommer nog dröja lite, men men. Måste hitta den andra kaninen också. De som är sååå lätta att få tag i..

flikkan77
0

#83 Så ska vi göra med nästa rasthage vi bygger. Har aldrig haft en kanin som gräver så otroligt som den honan jag har nu. Hannen kraffsar lite i ytan men hon gräver riktiga bohålor när hon är ute.

HannaM
0

#85 har en sån bur till illrarna på landet… dom gräver som.. tja, din hona=) När jag ställde upp valphagen ute för ett tag sen så var ena tjejen ute på tio minuter..

#84 jo att gräva är ju ett stort projekt, orkar man inte det kan man göra nätbotten och sedan sätta en kant på den och ösa på jord… ja och sedan nätväggar efter kanten då

Bromelia
0

måste börja packa tills jag ska åka bort… känner varken för att packa eller åka bort men det blir nog bra bara jag kommer iväg… har lite ångest över det bara…

Bromelia
0

färdigpackad, tror jag, brukar alltid lyckas glömma något. usch vill inte. har fått ett stort blåmärke efter blodprovet idag oxå Rynkar på näsan hade planerat att grilla lite hamburgare ikväll men självklart så regnar det och har åskat lite oxå. känner mig allmänt negativ ikväll.

flikkan77
0

Har varit slarvig och glömt skriva upp vilken dag jag parade kaninerna. Vet att det var en lördag men vilken? Skäms nästan!Rynkar på näsan

HannaM
0

Sitter och klickar på uppdatera i någon form av förhoppning om att någon ska skriva något, går inte så bra hitills..

Emelie-E
0

1619:- kostar alla de böcker jag behöver till hösten när jag ska börja plugga. Var tusan jag ska få dem ifrån har jag ingen aningSkrikandes

isa
0

Negativt med att min veterinär inte kan komma med egna råd när jag varit hos henne för samma problem med min katt 4 gånger.

Det började med problem med analkörtlarna. Då hon slickat sig på ena sidan. Nu är det bra med analkörtlarna, men hon har fått som en fix ide´att slicka på det där stället på ena sidan. Det är ingen päls kvar där nu. En kal fläck och nu börjar huden bli irriterad.

Tratt kan hon inte ha, hon blir mycket nedstämd och slickar när tratten tas av.Man får avleda med bus och kel. Men det går ju inte när man inte är hemma. Fick tips från katter-ifokus om en cortisonspruta som läker huden.

Varför har inte veterinären sagt detta någon gång? *Ibland känns det som veterinärer bara gör det mest akuta för att man ska bli tvungen att komma tillbaka och betala en gång till.

Negativt är också att "vetten" har slutat med kvällstider. Tur att man har semester då…….

isa
0

Jag blir så irriterad. Man ska vara sin egen doktor, sin egen psykolog, sin egen veterinär, och sin egen fastighetskötare. Jag betalar för att de ska hjälpa mig och då ska jag få rätt hjälp tycker jag! De kallar sig proffisionella jo visst, när det är jag som ger dem råd , som bara är en vanlig medborgare. grrrrrrrrrrrrr……

Då ska jag inte behöva betala tycker jag.

Citronmeliss
0

Är trött i kropp och själ..

flikkan77
0

Har det lite jobbigt idag.

Emelie-E
0

Känner mig sjukt ensam.. Ingen är det som vill prata med mig och nu åkte min syster :(

EmmaG
0

Känner mig negativ kring de mesta just nu..
Ensam, rastlös, uttråkad, men orkar inte ta mig för något, nåt gnager i bröstet, saknad och längtan efter något förbjudet, ord som viskar tyst i örat.. värdelös, meningslöst…

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

snurro89
0

Ja har tråkigt

snurro89
0

o har haft det nästan hela veckan

StickyKitten
0

Jag skulle ha jobbat idag, första dagen på sommarjobbet. Men när jag kom till skolan som jag skulle städa (och träffa skolvärden) så var det inte en jävla kotte där, och allt var nedsläckt och låst…

Hur fan tänker Gothia Cup att man ska städa åt dem, när de inte ens infinner sig?! Och inte svarade någon på de nummer jag hade.

Jävla horor.

Emelie-E
0

Nu är mina föräldrar hemma igen.. Vilket märks då det ska vara knäpptyst om kvällarna och de själva kan börja greja hur tidigt som helst. Jag är jättetrött men pappa håller på att tvätta huset. Jag blir så förbaskat trött!

Bromelia
0

har massa väskor att packa upp och huset ser ut som f*n…

Citronmeliss
0

Trist med åska..Rynkar på näsan

HannaM
0

Grannen röker på sin uteplats så jag blir inrökt eftersom balkongdörren är öppen.. så trött på det. Surt att det inte går att lösa, visst ska man få röka på sin uteplats, det är ju ens egen men tråkigt när jag som avskyr rök blir drabbad.

KadjaNina
0

Mamma har fått en fjärde hjärnblödning. :'( De vet inte om hon klarar det.. Jävla skitliv!! Jag är så fruktansvärt less på alla motgångar. Jag behöver min mamma, hon får inte försvinna. Hon måste kämpa!!

Bromelia
0

känner mig helt totalt utmattad och stirrig på något sätt. känner mig förvirrad… men vet inte varför…

flikkan77
0

Fick lite ont i ryggen av att köra vedklyven idag. Sitter på en stol men det blir lite snett, annars är det lagom arbetsamt för mig just nu.

isa
0

Negativt att det är sista semesterdagen idag. Har lite ångest. lite deppigt. Mina 4 veckors semester har gått alldeles för fort. ( fast har det gått fort brukar det betyda att man haft det bra. ) Men är det en negativ tråd så är det……..

flikkan77
0

Ska kanske vara ensam hemma nästa lördag kväll. Är inte helt säker på hur det ska gå…

flikkan77
0

Vet inte hur jag ska äta längre. LCHF eller "vanligt"? Får ångest så fort jag ska äta just nu för allt blir bara fel…

Denna kommentar har tagits bort.
Emelie-E
0

Johnny har fått feber. Och otur som jag alltid har så sov ju han här inatt, så det skulle inte förvåna mig om jag snart får feber.
Blir lite orolig då han bara har feber.

HannaM
0

Hittade massa små svarta skalbaggar i mitt skafferi så jag har ägnat hela dagen åt att slänga, kontrollera och städa… bläh!

ChristineL
0

inte mycket som känns bra idag …

Emelie-E
0

Jag är yr.. Har varit det i några dagar nu. Igår kände jag det verkligen och höll på att ramla ner från stolen, men idag är det värre.. Förstår inte vad det kan vara riktigt? Obestämd

Citronmeliss
0

Usch har varit väldigt låg och lättirriterad i flera dagar nu..Rynkar på näsan

inisklo
0

#116 Obestämd…hmyyyyy ska jag trösta digFlört…näääääääää,det är ju

negativa trådet..då får du ha lite o lite till låg stämning hmyyy…

Hjälp jag ska härifrån för jag har inget här,att göra…var bara nyfigen..Oskyldig

Emelie-E
0

Johnny mår sämre idag. Får bara hoppas på att det inte är något allvarligt och att jag inte får det..

Jag är riktigt trött idag. Ska snart lägga mig i sängen och bara ligga och titta på film.. Skitväder ute också!

HannaM
0

aspie mår dåligt, det är negativt för hon förtjänar en glad stund eller fjorton!

Citronmeliss
0

#117.. Klart du får vara härGlad

Jag tackar för din tröst i den positiva tråden!Flört

flikkan77
0

Min hjärna fungerar inte som den ska… Tappar minnet hela tiden och måste koncentrera mig för att vara närvarande.

Salladshataren
0

Bytade mobil med pojkvännen för hans mobil dog och jag vill kunna få tag på honom… Så får han ett meddelande ifrån min mamma om att hon ska jobba extra eftersom jag och min bror är dyra i drift. Förstår inte? Jag har inte frågat efter pengar på 2-3 månader? Och så kommer hon med det, känns jävligt bra, eller inte…

Känns som man skulle lägga sig på vägen och bli överkörd… Då hade allt blivit lättare Gråter

isa
0

Negativt är att min tv har kraschat…………….f*n också!

[YlvaP]
0

Skulle sy en väska, allt blev fel. Skulle då sy en kjol men även det gick fel. Jag är så jävla dålig och tänker inte dra fram symaskinen igen.

Emelie-E
0

Jag orkar inte med mitt liv längre…

Bromelia
0

taket på min inglasade altan läcker Rynkar på näsan

inisklo
0

#124…så säger jag också iblan…men låt det bli några dagar o försök igen..

#125…hoppas,att det känns bätre i dag!

Ps…………negativit är när jag inte vet om man ska trösta eller skriva bara nåt till andra här…eller låssas,att det rengnar o "går"förbi…

flikkan77
0

Har ont i min dumma visdomstand! Tycker den borde växa klart snart…

isa
0

Negativt är att tv-reparationen kommer sluta på cirka 1600 kr. Är det billigt eller dyrt? Någon som vet?

Överhuvudtaget var det jättesvårt att hitta en tv-reparatör idagens läge, för de flesta går tydligen och köper en ny, när den gamla tv:n går sönder.

det hade blivit kortslutning sa han.Vill inte köpa en "ny" begagnad tv , som snart kanske går sönder den med. Och en helt ny, har jag inte råd med. Därför blev det , detta alternativ.

[YlvaP]
0

#128 Alla mina har jag dragit ut och ännu en tand ryker på tordag samt operation på båda tummarna på fredag.

Emelie-E
0

Ajaj, jag brände min hand av varmluften när jag öppnade ugnen förut.

flikkan77
0

#130 Dra ut tänder verkar jätteläskigt! Hoppas att mina tänker vara friska… när de väl kommit upp. Ingen av de fyra tänderna är helt och hållet uppe än.

[YlvaP]
0

#132. Mina visdomständer kom aldrig upp utan växte precis som vanligt utan att komma upp så jag fick problem med käken eftersom jag redan är trång. Den tanden dom skall dra nu har jag lyckats få en spricka långt ner så att den går inte att rädda med lagning.

Bromelia
0

vet inte om det är någon epedemi det hä med visdomständer har jätteont i den sista jag har kvar idag oxå. har iof feber och ont i halsen oxå Rynkar på näsan

ChristineL
0

Usch, vad läskigt det är med ny mark! Men lite positivitet ändå. Men jag är så osäker på mig själv! :S

Bromelia
0

Usch nu tycker jag synd om mig själv sitter här med 38,5 graders feber, har massa ont i halsen och fryser som bara den men är så jäkla hungrig och sugen på massa god mat, klyftpotatis och rödvinsås och massa annat gott men jag vet att även om jag skulle få det framdukat framför mig så skulle jag ändå inte få ner det för min onda hals så skulle jag säkert inte vara hungrig längre då heller… Gråter

flikkan77
0

Stackars dig, Bromelia! Det är jobbigt att ha så ont i halsen. Sist jag hade det funderade jag på om man inte kunde äta voltarengel för att bli av med det… gurgla med det på nått sätt eller så…  Oskyldig

Hoppas du blir frisk snart!

Bromelia
0

Tack flikkan tänkte jag skulle försöka ta mig till apoteket och testa den där nya halstabletten som bedövar halsen Syx eller nått sånt tror jag en heter.

flikkan77
0

Berätta gärna om den fungerar, Bromelia. Vill gära veta sånt tills detta årets förkylning kommer… Glad

Emelie-E
0

Grannens hund som jag passade mycket förr blev medvetslös förut. Mamma åkte med grannen till veterinären. Är orolig för att det är något allvarligt :/

Emelie-E
0

Lufsen dogGråter

Citronmeliss
0

Emelie, jag miste också en älskad hund för tre veckor sedan, det gör ont i hjärtat!Gråter

Kram

flikkan77
0

Håller med Citronmeliss, det gör ont i hjärtat att mista en älskad hund. Har förlorat 5 hundar på ungefär 7 år…

Citronmeliss
0

Usch, ja flikkan. Rynkar på näsan

Jag har också hunnit mista flera..

Men minnet av dem lever kvar, mina underbara vänner!Glad

Emelie-E
0

#142 Jag är glad över att jag inte var där när det hände. Hade inte klarat av det..

Det är mycket som har hänt de senaste dagarna. Exet som är sjuk och inte vet vad det är, hans mormor har hamnat på sjukhus och de vet inte hur det är med henne. Hund som har dött.
Det känns inte riktigt bra just nu..

fridaas
0

Bästa vännens mormor dog för 1.5h sen i levercancer.. jag vet inte vad jag ska säga till honom, han såg så ledsen ut men sa ingenting, tystnanden va total.. varför ska man vara så dålig på att ge tröst till någon som verkligen behöver det?!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

isa
0

#145 Vad ledsamt! Här får du en stor tröstekram.

Negativt med korkad tv-reparatör som ringer mig idag och undrar varför jag inte är hemma.

Reparationen var klar! Vi kom överens om igår, då jag berättade att jag jobbar heltid inne istan, att han ska ringa mig när det är färdigt och vi kommer överens om en tid. Korkskalle! Varför ringde han så sent? Han måste väl ha vetat under dagens lopp att det nog kommer bli färdigt.

Salladshataren
0

Pojkvännen kommer med att han ska nog åka till Minneapolis (hans föräldrar och yngre syskon bor där). Typ i november/december. Trodde han och jag hade bestämt att åka till London vid den tiden (?) Han lär ju inte har råd med bägge resorna.

Känner mig så besviken på honom, men visst vill han träffa sin familj så ska jag inte hindra honom…

HannaM
0

Jag är trött, förbannat trött. Trött på att vara trött. Jag har varit trött i tio år, konstant. TRÖTT!

inisklo
0

Gråter…för dom som har mistat sin vän-hunden i dom närmaste tiden…inte lätt.Kommer ihåg hur det var när jag själv var tvungen,att bestämma hur vi gör för hon hadde fåt hjärt fel…käääääk…kan känna smärtan i mitt eget hjärta..

Jag vet inte om det är lättare om dom själv somnar in..hur som hälst…jag känner starkt för dom alla nu.

isa
0

Korkade tv-reparatör som bara ändrar klockslaget och hittar på egna tider för hämtning av min tv. Idag ringde han igen och ändrade tiden till kl.15.00, fast vi kom överens igår om 17.00-18.00.

Detta är inte hans ordinare arbete, han har detta vid sidan om. Men jag kommer att kräva en garanti på hans jobb han har gjort, och så ska jag ha kvitto på min kontantbetalning. ( han kommer säkert att ändra på priset han sade till mig också……)

Nä, den här killen var första och sista gången som jag anlitar honom.!

flikkan77
0

Är trött i hela kroppen. Känns som om jag har influensa i musklerna, annars är jag frisk… men kroppen strejkar och jag fattar inte varför.

BlueBunny
0

#0 Mest negativt är nog att jag fortfarande tänker på att en lärare slog i båda skolsystrana och min kurator att jag satt och skärde/skar mig i korridoren i skolan. Vilket fick en hel del koncekvenser…

Blev sur på läraren och sa precis vad jag tyckte, han blev nog lite rädd och "vågar" knappt se på mig nu och jag ska ha honom i något ämne nästa termin :O Så nu blir jag väl tvungen att försöka ställa allt "till rätta" när det inte ens var "mitt fel" från början.

Jisses hur ska detta sluta :P

KadjaNina
0

Min mamma har kanske fått en ny hjärnblödning, det kan även vara något med lungorna. Hon har KOL. Väntar på svar just nu.

Fyfan vilken jävla skit. Jag orkar inte med det här längre. Jag vill att mamma ska bli frisk. Livet är värdelöst. :'(

Salladshataren
0

Jag vill ha pengar!

ChristineL
0

Dåligt svar från studievägledaren så nu kanske det inte blir nån flytt… :(

Bromelia
0

känner mig sämre idag igen dock ingen feber men slö, ont i kroppen och huvudvärk

inisklo
0

Rynkar på näsan…ys…va trött,man kan bli när man ute o jobbar.Det är så mycke som jag måste klara av ensam.pläääääääää o pläää

Emelie-E
0

Kan inte han bara ta och hålla sin trut stängd?! Orkar inte höra på hans gnäll..

Hela kvällen har han gnällt och hotat med att ta livet av sig och att flytta. Sånt är ju j*vligt kul att höra på!

Emelie-E
0

Har sån ångest. Borde verkligen gå och lägga mig, men det känns bara som att jag kommer att kvävas om jag försöker Rynkar på näsan

flikkan77
0

Lyfte en liten mesig planka och lyckades få en hemskans ischias. Det gör inte så superont men jag har ingen styrsel alls i högerbenet och det viker sig när jag stödjer på det. Skit också!

flikkan77
0

Har brännt mig på nässlor på båda händerna när jag plockade gräs till kaninerna. Ajje!!

inisklo
0

Rynkar på näsan…pläää..när jag blir färdigt med min städning,när jag orkar inte städa hela tiden..storstädning har det blivit..så här bara.. utan förvarning.Obestämd

KadjaNina
0

Jag orkar inte mer, jag vill dö! Allting är åt helvete just nu..

inisklo
0

Förvånad….HELLO…"SÄG"INTE  SÅ… KADJANINA…DU HAR KÄMPAT SÅ HÄR LÅNGT..O VARIT TAPPERT DET KAN KÄNNAS SÅ..JAA DET FÖRSTÅ SÄKER ALLA SOM VET VAR DU HAR GÅT GENOM…

MEN SNÄLLA LÅT SÅNA TANKAR FLYGA SIN VÄG…

YSSSS ….KOM IGEN….

inisklo
0

Rynkar på näsan…Synd,att det är så många unga människor som mår dåligt i dagens läge.

Inte är det trevligt heller,att äldre mår dåligt..

Var är vi på vägObestämd

Iblan har man lust,att bara gråta o gråtaGråter

Citronmeliss
0

Ja, ibland har man lust att bara gråta och gråtaGråter

isa
0

Negativt är att jag har en förkylning på väg.Håll tummarna att jag inte får feber, då blir det outhärdligt ont i hela kroppen för mig.

LenaR
0

Idag sms:ade min far (som jag ärvt telefonfobin av) och berättade att mamma fått en stroke till. Den här gången är det riktigt illa. Riktigt illa. Jag kommer inte på något bättre att göra ikväll än att hälla i mej rödvin och djupandas. Skicka en tanke till min mamma!

[YlvaP]
0

Tänker på dig och din mamma.

Negativa är idag att jag åter igen är på väg ner. Hatar mig själv.

HannaM
0

Så läskigt yr. Tror det är sömnbrist, vätskebrist och blodbrist.. det börjar bli spännande det här.

LenaR
0

#166 167 Kan bara instämma…

#168 Håller tummarna Isa!

#170 Tack Trippelmamman!!

#171 Har du varit ute på dåligheter Hanna, eller vad händer?

HannaM
0

#172 Näh inte ens det. Det enda jag har gjort idag har varit att träna.

Citronmeliss
0

Har en rejäl svacka för tillfället..Rynkar på näsan

flikkan77
0

Har ont i ryggen!

Bromelia
0

mår pissigt idag, har en konstig känsla som jag inte haft förut den liknar ångest fast ändå inte…

HannaM
0

Så trött. Det här börjar bli rent larvigt. Jag orkar ju inte ens vara uppe och se bolibompa=P

isa
0

Negativt är att jag var så korkad igår och trodde jag kunde cykla fast jag har så ont. Det började hugga till ordentligt så jag ramlade av sadeln och fick cykelstången emellan benen. . . AJ! Borde ha lärt mig från tidigare gånger jag ramlat med cykeln, att vid dessa tillfällen kan det vara rent farligt och cykla…..

HannaM
0

Mensvärk och en liten förkylnig på gång.

isa
0

Negativt är att veta att ingen gör mitt jobb, mina ärenden , på arbetet nu när det är semestertider och jag är hemma och är sjuk. Det kommer ligga stora högar när jag kommer tillbaka. . .  . . . .

fridaas
0

Negativt idag är att jag har börjat tänka på jobbet igen, att gå tillbaka dit eller att bara tänka tanken gör att magkatarren kommer tillbaka på två röda..

[marion69]
0

Jag har en klump i magen idag. pust suck. Ekonomiska problem Obestämd

KadjaNina
0

Mamma har fått en ny hjärnblödning. :( När ska den här jävla mardrömmen ta slut? Läkarna sa att det var jätte allvarligt och att hennes liv hänger på en skör tråd. Det är så orättvist! Jävla helvetes skit!

LenaR
0

Tänker på dej och din mamma KadjaNina!

KadjaNina
0

Mamma opereras nu och de kommer att stänga av en del av hennes hjärna. Hon kommer bli förlamad på vänster sida av kroppen, hon kommer tappa närminnet och hon kommer ha svårt för att prata. Om de inte gör det så kommer hon att dö p.g.a att den delen av hjärnan är så skadad att blödningarna kommer att fortsätta tills hon inte klarar det längre.

Mamma kommer aldrig bli som förut. :( Fan också! Jävla skit. Livet är så orättvist.. Jag vill bara skrika just nu! Slå sönder saker.. Varför ska allt hända mig och min familj?

David
0

KadjaNina, hur många gånger har hon fått det nu på raken?

Tänker på dig, du har mina varmaste sympatier. Själv miste jag min mormor efter flertalet hjärnblödningar, så jag vet hur hemskt det kan vara.

// David

KadjaNina
0

#186 4 gånger. Det känns helt sjukt att mamma aldrig kommer att bli sig själv igen. Det är ofattbart. Jag känner mig så fruktansvärt vilsen också. Mamma är min enda förälder och jag är bara 16. Jag vet som inte vad jag ska göra. Jag har inga pengar och jag börjar få panik. Mig själv skiter jag i men jag har en hund som jag måste ta hand om. Jag har mat åt henne, men vad ska jag göra när det börjar ta slut?

Jag beklagar! Måste kännas tungt.

flikkan77
0

Fy vad hemskt, KadjaNina… Vet inte vad jag ska säga mer. Hoppas det kommer att gå så bra det bara kan med din mamma.

Bromelia
0

Kadjanina en stor styrkekram till dig kan tänka mig att all känns för j*vligt kram på dig

fridaas
0

Dagens negativa är att jag för första gången på över 1år va ute på krogen… och där träffade jag min våldtäcksman… så det va bara till att sätta sig på bussen i fullkomlig panik och låta tårarna rinna..

Varför kan han inte låta mig vara?! och varför kunde han inte ta ett nej?! :'(

David
0

#190. Fy f*n, både det han gjorde och att du naturligtvis skulle träffa på honom när du för första gången på länge var ute. Skrikandes

// David

David
0

Blä! Mitt högkostnadsskydd på Apoteket har gått ut, och naturligtvis fick jag mina nya recept idag, tänk om jag fått dem för 4 dagar sedan, va bra det hade varit… Rynkar på näsan

// David

KadjaNina
0

Tack allihopa, det värmer enormt mycket!

Min syster ringde igår och berättade att läkaren hade ringt. De hade inte stängt av huvudartären utan de hade bara stoppat blödningen. Klämman som de hade satt för att stoppa den första blödningen som hände den 1 juni hade tydligen inte suttit så bra så det hade läckt därifrån. Läkaren berättade även att det ändå var ganska stora skador. Hon kommer nog bli förlamad på vänster sida av kroppen, närminnet skulle väll kanske bli dåligt men inte försvinna helt. Jag hoppas att det valde rätt beslut för jag vill inte förlora min mamma. De sa igår att om de inte stänger av huvudartären till den delen av hjärnan så kommer hon att dö. Men de vet väll bäst antar jag.. Operationen hade gått bra och hon är stabil. Hon ligger nedsövd just nu förtillället, jag vet inte riktigt när det väcker upp henne, men det återstår att se.

Jag och min syster ska även till soc och fixa en förmyndare till mig så de kan skriva på papper så jag kan ta ut pengar från mammas konto så jag klarar mig. Skönt att det löser sig med pengar, känns inte så bra att leva på en annan människa.

Pialinn
0

Det gäller att ha allt i huvudet! Flört Annars står det dej dyrt.

Negativt är att börja på en ny period kan bli dyr om man inte har det som månadsbetalning. (Finns det fortfarande?)

fridaas
0

Dagens negativa är biverkningarna sen igår, paniken kommer fram hur lätt som helst och tårarna ligger så nära.. + att jag fortfarande efter 3veckor har grymt ont i halsen, så blir nog till att ringa vårdcentralen imorn..

isa
0

Negativt är att jag gjort en veckas arbete på 2 dagar. Nu är jag helt slutkörd.Det här var för mycket för mig,men det var tvunget.Godnatt.

#190 En stor styrkekram sänder jag dig.

#193 En stor stöttekram sänder jag dig.

Ibland är livet mycket orättvist för en del människor. Jag har medlidande med er.

Denna kommentar har tagits bort.
Bestla
0

jag blir så ledsen, trött och arg och upprörd över att ständigt bli vantolkad och missförstådd över internet när jag skriver inlägg. är trött på arga påhopp…snipiga svar…oförskämdheter….helt utan anledningar….varför ska det vara så?…folkvett, respekt, sunt förnuft..medmänsklighet…efterlyser jag.

Tixy
0

Jag hatar att ha ont i ryggen. Såpass ont att jag sitter som en säck potatis vid datorn. Och så ska jag under dagarna försöka flytta runt alla möbler i mitt rum, helt omöjligt.

Och just nu hatar jag min far, som två dagar i rad struntat i hunden på morgonen, trots att det är hans runda, så jag har fått ta den.
Åååh! :(

Och så har jag ingen att sova med i natt, pojkvännen är hemma hos sig.

LenaR
0

Nu när min mor ligger på sjukhus, så sliter och drar min far i mej så jag knappt orkar sköta jobbet. Jag är så stressad så jag vill skrika. Jag hjälper till förstås, jag vill att det ska gå så bra som möjligt för mamma. Men han fattar inte att jag inte kan stå på tå så fort han vill. Jag tål verkligen inte mycket press.

Salladshataren
0

Jag börjar bli förkyld, IGEN Skrikandes

Emelie-E
0

Johnnys mormor dog ikväll.. Helt sjukt.. Vet inte vad jag ska säga till honom eller någonting Rynkar på näsan

David
0

#202. Vad hemskt! Ibland tror jag att man inte behöver säga så mycket, bara vara där som ett stöd.

// David

Emelie-E
0

#203 Jo, så är det.. Men eftersom det var genom sms vi pratade så behövde jag säga något.

fridaas
0

Dagens negativa är att farmor ligger på sjukhus igen och att min semester är slut… dax att återvända till jobbet som man bara mår dåligt av, wiho!

"202 Mitt tips är bara vara där för honom, lyssna om han vill prata och ge en kram om han vill ha det..

HannaM
0

Jag är trött igen. Har ingen ork över. Vill göra något kul av dagarna, eller göra något men ändå sitter jag bara här dag ut och dag in.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer