OT - Kemiskt ren bensin
Någon som har koll om man kan använda kemiskt ren bensin utspätt på händerna?
Lyckades med konststycket att ta i något ute på Granngården så handflatorna blev rätt, oljiga? Nu ser det mer ut som jag försökt mig på någon slags brun utan sol, och misslyckats totalt. Och jag får inte bort det, hur mycket jag än skrubbar…
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Ingen bra idé… Jag skulle säga terpentin eller lacknafta…

Jag brukar ta bort plåster med kemisk bensin, i fall du menar sådan man kan köpa i vanlig affär. Är allergisk mot klistret på plåster och bensinen tar bort det jättebra!
"You just have to belive…"
#2. Jepp, menar en sån här liten vit flaska som man kan köpa i vanliga affärer. Hade en sådan och en likadan med Aceton.
Vet inte vilken som är bäst.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Det ska inte vara något problem med att använda kemisk ren bensin till att få bort det, det enda som händer är att händerna blir väldigt torra efteråt, iaf på mig när jag har använt det, men då är det bara tvätta med tvål och smörja in med någon salva.

#3 Jag hade nog gissat på bensinen… annars får du testa båda. Vem vet det kanske går att blanda med. 
"You just have to belive…"
Smörj in händerna med smör eller margarin. Gnugga ordentligt och tvätta sedan med tvål. Det fungerar :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

har du testat tvätta händerna i diskmedel? Det brukar kunna fungera ganska bra mot olja och liknande
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
fett löser fett, men ja, annars kan du prova bensinen. Smörj med fet kräm efteråt bara. Tror dock inte du ska späda den, det lär inte hjälpa så mycket då :P
alltid när jag hållit på med bilen eller annat oljigt tvättar jag mig med en blandning av tvål och tvättmedel finns att köpa färdigblandat på biltema men det går lika bra att blanda själv