Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 5176 ggr
David
0

OT - Spärra telefon?

Förr i tiden vet jag att man kunde (tror jag) spärra telefonen så att vissa telefonnummer inte kunde ringa till mig. Tror de fick något felmeddelande "Numret kan inte nås från denna telefon".

Är det här något som man kan göra idag också, eller var det endast på Telia-monopolets tid?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

AnneN
0

Jag tror det finns möjlighet än idag, men att det kostar extra… Kolla med ditt telefonbolag

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Aviendha
0

Jag ringde och pratade med telia om detta för lite mer än ett år sedan, det fanns absolut ingen sådan möjlighet, det var iaf vad de sade mig.

På vissa telefoner kan man tydligen blocka ett specifikt nr, men jag har bara hört talas om det.

Tavar
0

Min gamla mobil kunde blockera nummer genom att man skrev in dom på ett vist ställe eller valde de nr i telefonboken som inte fick ringa till en och om man ringde dom skulle det stå att man ringde från hemligt nummer. Var riktigt smart, även om jag inte hade användning för det på den tiden. Kommer inte ihåg modellen utan minns bara att det var en eriksson och den gick under smeknamnet grodmobilen i sthlm bland vissa

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

David
0

Förstår att det inte går att göra så som "på den gamla goda tiden".

Skulle varit så gott att få den där rösten "Numret kan inte nås från denna telefon". Och så är man ju säker på att personen inte använder dolt nummer för att komma fram.

Nu iofs har jag superhemliga nummer så, men ändå, finns alltid folk som man absolut inte vill prata med, och som kan lista ut numrena.

// David

Tavar
0

#4 Kan ju även vara så att man gett numret till någon man trodde var en vän men sedan inte vill ha något med att göra -_-'' gissar på att det är svårare att få byta ett sådant nummer du har än att bara köpa ett nytt kontantkort i kosken

David
0

*skratt*. Läser du mina tankar Tavar? Flört

Precis. Mitt mobilnummer vet du ju är rätt bra. Så det vill jag helst inte byta bort. Och mina hemnummer, tja, faxen får de gärna ringa till hur mycket de vill. Han är rätt agressiv av sig.

// David

Tavar
0

Jag är synsk Flört Har inte du förstått det än?

Men förstår att det är irriterande bara vetskapen av att vissa människor har ens nummer, jag tex har alltid haft samma nummer sedan jag fick min första mobil för ca 6-7 år sedan. Alltså kan man bara tänka sig alla människor som kan ha mitt nummer och ringa mitt i natten (detta har hänt ett par ggr) då de fått tillsägelse av någon annan att ringa som ett "skämt" och påstå att man är en hora eller liknande

Loucar
0

På min ericsson mobil kan man ställa in så att bara nummer som finns i ens telefonlista kan ringa till en.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

isa
0

#8 Jag tror jag har det på "min Ericsson" också.

Tavar
0

#8 Måste se om jag har det med O.O

Pialinn
0

David!    Kan du inte ha ett "telefonsvar" som säger att du inte svara när du inte ser nummret som ringer?

Om personen vill nå dej kan han/hon öppna sitt nummer.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Citronmeliss
0

Hur har du gjort, har du hittat något vettigt spärralternativ ännu?

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
0

Nix, ringde till Telenor där jag har mitt mobilabonnemang och de kunde inte hitta på någon bra lösning. Inte heller Bredbandsbolaget.

Telenor kunde hjälpa mig att automatiskt koppla vissa inkommande nummer till något annat av mina nummer, funderar på att be dem göra det, och koppla till min fax. Den tjuter rejält! Skrattande

// David

[aspie]
0

HA HA HA, där kom min sjuka humor upp igen, att kunna låta som en fax i telefon när det ringer obehagliga människor. Men det går ju lika bra att koppla den till den riktiga faxenTungan ute

Citronmeliss
0

Faxen är bra..Tungan ute

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Tavar
0

Kör på faxen tycker jag XD de kommer nog sluta ringa ganska snart iaf

David
0

Har redan gjort det Flört. Tyvärr gick det inte att koppla samtal ifrån "dolt nummer", då var det allt eller inget. Men andra nummer går dit. Och slutar de inte ringa frivilligt lär de göra det efter att hörseln är kraftigt nersatt Skrattande

// David