Vem har betytt mest för dig?
Från det du föddes till idag.
Vem eller vilka har betytt mest för dig?
Vem har du känt dig tryggast hos under din uppväxt?
Känner du dig trygg och älskad idag?

Den som har betytt mest för mig är en kille som räddade mig ur mitt självskadebeteende och som räddade mitt liv. Tyvärr tappade vi kontakten rätt fort, men han kommer alltid att finnas i mitt hjärta.
Under min uppväxt hade jag ingen som jag kände mig trygg hos, och det gör jag inte heller idag. Känner mig inte älskad eller betydelsefull, fast jag har en pojkvän.
Oj, vilka svåra frågor!
Du fick mig att tänka till, men jag tror inte ens att jag kan svara.
Min mamma dog för 4 år sedan och henne kan jag komma på att jag saknar ibland. Det måste antagligen betyda att hon betytt mycket för mig.
Annars borde svaret blivit min pappa, men han dog när jag var ung, så genom åren så har han försvunnit i ett dunkel.
Trygghet? Vet inte. Jag är ganska trygg i mig själv och känner inget behov av andra för att känna mig trygg.
Jag vet inte. Det är en mycket knivig fråga.
Från några år tillbaka så är det pappa, men innan det så var det tvärtom. Nuvarande kille är min klippa, helt klart betyder han mest för mig och ger mig all kärlek och trygghet jag kan drömma om.
Men störst intryck, mest kärlek, trygghet och hjälp fick jag nog av min första iller, även om bekantskapen var kort. Utan honom vette tusan vart jag hamnat. Nuvarande djur är de jag andas för. Sen finns det många vänliga själar i min närhet som fungerar som tältpinnar, medan djuren och killen är stommen när allt blåser i duken.
Paulina

Vem eller vilka har betytt mest för dig? Djuren, men måste man nämna personer så är det nog min syster, morfar och farmor och min barndomskompis med familj (de var som en extrafamilj för mig).
Vem har du känt dig tryggast hos under din uppväxt? Djuren har alltid varit min trygghet, annars har jag känt mig tryggast hos farmor eller hos min barndomskompis.
Känner du dig trygg och älskad idag? Ja, idag är jag ganska trygg i mig själv och jag känner mig älskad för den jag är.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Visst är det svåra frågor. Jag satt och funderade för mig själv hur mitt liv har varit, om jag haft trygghet och kärlek o.s.v. Därav kom frågorna. Svåra men dock viktiga.
Vet inte ens om jag själv kan vara på dom, det behövs lite betänketid. Vissa saker glömmer man ju lätt oxå. Men jag gör ett försök att börja med.
Från det du föddes till idag.
Var aldrig trygg från det jag låg i mammas mage tills jag växte upp och känner mig fortfarande inte trygg.
Alla mina hundar och alla andra djur har betytt mest för mig
Jag har alltid känt mig tryggast hos mina hundar och så känns det fortfarande.
Som en på bokstavsfolk skrev, så känner jag mig nog tryggast ensam tillsammans med mina hundar. Jag känner mig älskad av mina hundar (och min dotter men på ett annat sätt).

På det stora hela är det väl inget fel på mina föräldrar så dom har väl säkert varit en trygghet när jag var såpass liten att föräldrarna är allt. Sen dess har jag väl egentlgien aldrig sagt något av vikt till dom. Dom senaste snart 7 åren är det min älskade Jonathan som stått för trygghet och kärlek. Och sen två år tillbaka har jag en massa underbara illrar som aldrig sviker.
Så betytt mest.. vet inte, tror det är min man som det ser ut nu.
**Vem eller vilka har betytt mest för dig?
**Min pappa, min nuvarande sambo och djuren. Pappa har alltid förstått mig bra, har varit pappas flicka hela uppväxten. Min sambo har hjälpt mig enormt mycket och jag vet inte var jag skulle vara idag utan honom. Och djuren har alltid funnits, aldrig klagat, aldrig klandrat, aldrig dömt mig och de har alltid kunnat trösta.
**Vem har du känt dig tryggast hos under din uppväxt?
**Hos pappa, jag skulle så gärna vilja säga hos mamma, men hon och karln hon träffade efter pappa bråkade så mycket så jag hatade att bo under samma tak som honom.
**Känner du dig trygg och älskad idag?
**Trygg, det beror på hur man menar, jag har fortfarande saker jag måste arbeta med och bli tryggare inom, men på ett sätt är jag nog trygg. Älskad, ja, det gör jag och det är så skönt.
Den första frågan är lätt att svara på: Det var min storebror som betytt mest för mig i livet. Han finns inte längre på denna jord. Det skillde bara 11 månader mellan oss. Min hund som jag hade i 15 år var oc¨kså mycket betydelsefull. Det är min katt idag. Hon är mitt allt.
Känt mig tryggast hos min storebror och min pappa under min uppväxt.
Om jag känner mig trygg idag , är väl någorlunda trygg, ibland väldigt otrygg. Om jag känner mig älskad idag: ja- i alla fall utav min lilla systerson . Jag älskar honom, och jag känner att han älskar mig. Min katt älskar mig också, det vet jag.
Min familj under uppväxten.
Mamma och Pappa.
Ja det gör jag, trygg i mig själv och älskad av flera!
Som flera av er andra så har även jag funnit stor trygghet i mina djur, främst då hos hundarna!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
**Min vän:) (som vill vara anonym)
**Jag har nog aldrig kännt mig riktigt trygg. Närmsta trygghet har alltid varit mig själv, vad den nu har varit värd.
**Nej, inte trygg. Men jag känner mig väldigt älskad=)
Min tvillingsyster och min yngre bror.
Min tillingsyster, på gott och ont.
Inte trygg, men helt klart älskad.

Min bästa vännina betyder mycket för mig. Mamma o Pappa betyder oxå mycket för mig
Mormor. hon var min absoluta trygghet när jag växte upp. Till henne kunde man alltid komma, man var alltid välkommen..
Jag vet att mamma o pappa älskar mig men ibland känns det inte som det.. jag har min grundtrygghet men riktigt trygg känner jag mig inte
min mamma är den som har betytt mest för mig, hon har alltid stått upp för mig och hjälpt mig, pratat och peppat.
jag vet att hon skulle offra sitt liv för mig.
sen på sätt å vid har min pappa, som idag är död, betytt mycket för mig. tragiskt nog för att vara säker på vad jag inte vill bli, men de känns på ett konstigt sätt som en trygghet det med.
sen har jag några vänner som tidvist betytt mkt för mig.
idag känner jag mig älskad, men trygg bara ibland.

**min häst, familjen och min gamla ridlärare som gav mig mitt självförtroende.
**Min underbara häst Pandora och min förra sköthäst Ropi
**ja det tror jag =)

Min mamma och min nuvarande pojkvän, tror jag. Min pojkvän gjorde så gott han kunde när jag mådde som värst för 2-3 år sedan. Han åkte hem till mig på natten när jag såg saker och var rädd tex. Han vet mer om mig och hur jag mått än någon annan skulle jag tro.
Det måste nog vara mamma. När det varit kaos har hon alltid ingett den där trygghetskänslan.
För det mesta så känner jag mig trygg, men ibland får jag ångestattacker och blir jätterädd för att någon jag bryr mig om ska lämna mig. Älskad? Jo, innerst inne känner jag nog det.
Den jag känner mig tryggast hos är faktiskt min man även om han kom långt senare än födseln.

Min farfar, för att ingen har någonsin, varken före eller efter, fått mig att känna mig så älskad. Det gav styrka! Mina föräldrar har alltid funnits där för mig. Min man och mina barn betyder massor de med - vem vore jag utan dem…
Vem har du känt dig tryggast hus under din uppväxt?
Farfar vinner igen… Att bara få vara den man är och få känna att man alltid duger, är bäst, fantastisk… Det ger styrka och trygghet. Naturligtvis har mina föräldrar också bidragit till en trygg uppväxt.
Inte alltid trygg… Jag har en diagnos som ställer till det på den punkten… Men detta är helt oberoende från mina nära och käras varande…. Älskad - Ja!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

**Från det du föddes till idag.
**Min man. Vi/jag har gått igenom mycket tillsammans. Och även om jag är dålig på att prata om vad jag känner/går igenom så finns han ändå alltid där.
**
Vem eller vilka har betytt mest för dig?**
De går ju i perioder sånt där förstås. När jag barn var de min bästa kompis som va mitt allt. De senaste åren har de varit maken, och tills för nåt år sen va de en annan kompis. Vi var länge som ett.
Tidvis har de varit svärmor..
**Jag kände mig nog aldrig otrygg egentligen, eller mådde dåligt då som jag gör nu.
Men jag trivdes väldigt bra hemma hos min då bästa kompis..
**
**Av maken och svärmor, oja verkligen..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
**När jag var liten var det en musiklärare. Han var min låtsaspappa från att jag var åtta tills jag var arton. Det har han nog ingen aning om! ;D
I vuxen ålder, mina vänner. De har knuffat in mej på rätt väg i livet flera gånger.
**Jag satt med i flera körer, musikensembler, skolorkestrar, förutom att jag hade enskilda musiklektioner. Hemma var all musik förbjuden, men jag hade ändå mina andrum.
Trygg - nej. Älskad - ja!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Mamma och pappa har självklart betytt väldigt myckert för mig. De har alltid ställt upp och velat bara det bästa för mig. Visst har det ofta blivit fel, vi har bråkat fruktansvärt mycket, vi har hatat varandra vissa stunder, men det har alltid löst sig. Och efter att jag flyttat hemifrån har vi bara kommit närmare varandra, skulle inte klara mig utan dom.
Jag har alltid känt mig trygg på så sätt att jag har något att falla tillbaka på ifall det inte går som det är tänkt. Mina föräldrar finns alltid där för att fånga upp mig. Men jag har ändå aldrig känt mig trygg, men det beror på mig själv. Eftersom jag inte är trygg i mig själv kommer jag inte bli trygg bland andra.
Min sambo som antagligen är Sveriges tryggaste person känner sig alltid trygg, men det är för att han är trygg i sig själv.
#0 På den frågan måste jag nog svara: Mina lärare, särskilt tre av dem varav en fick mig att inse att jag inte är värdelös och att det finns många mer än vad jag tror som gillar mig.
Jag har nog kommit mina lärare väldigt nära. Mycket närmare än de flästa i min klass.
Vem eller vilka har betytt mest för dig? min moster och farmor är de som betyder mest för mig, för de har alltid funnits--
**Svår fråga då jag aldrig har kännt mig helt trygg någonstans, men har jag djur omkring mig känner jag mig tryggare för studen..
Nej det gör jag inte, hur känns det att vara älskad? Vad betyder trygghet? sånna frågor susar hela dagarna omkring i skallen tills man blir tokig..

kan inte direkt säga att det funnits någon speciell under uppväxten, som jag då kunde vända mig till.
men tryggast har jag vairt med en kusin. hon är säkert 15 år äldre än mig. men oavsett i vilken ålder ja gvarit, så har vi alltid kunnat prata o ha kul ihop!! men hon har alltid bott så pass långt ifrån mig att vi har aldrig haft någon tät kontat.
idag känner jag mig trygg o älskad hos min sambo!! det är då den allra första gången i mitt liv, att känna detta så säkert!! och känner en enorm glädje för detta!
han är lättatt prata med! han hjälper mig då jag har svårt att ta itu med saker! t.ex ,min ekonomi! kanske inte direkt vänlog mot han sådana gånger!! men är mycket tacksam för den hjälp o stöd ahn ger mig i allt detta. o har verkligen försökt säga detta mellan gångerna oxå!!! men känns som man kunde va mer tydlig i detta säg hur mycket man älskar o uppskattar allt han gör för mig!

Min son!! När han föddes ändrades hela mitt liv och fick mig att tänka och fungera helt annorlunda. Jag skaffade mig en utbildning,fick tillbaka livsglädjen, tog tag i saker för att kunna ge honom en så bra start jag kunde. Jag var ensamstående med honom, det var tufft ibland men underbart.
**
Mamma och min pojkvän. Båda har funnits där för mig och ställt upp.
**Mamma. Hon skyddade mig från min pappa.
Trygg skulle jag väll inte säga att jag känner mig men älskad är jag.

Mina illrar och en person som är väldigt speciell för mig …
Tillsammans med mina djur …
Nej
Min pappa betyder väldigt mycket för mig, och har alltid gjort, trots att vår relation inte varit den bästa alla gånger och svajat lite. Jämte honom, min exman och mina tre bröder. (Har många gånger tyckt att det är lite lustigt att enbart MÄN står mig riktigt nära!!!)
Det är min pappa jag känt mig tryggast med under uppväxten.
Idag känner jag mig nästan trygg, inte fullt ut, men nästan. Och jag känner mig älskad, av min pojkvän. Jag märker att han är fäst vid mig och behöver mig.
Men ve och fasa! hur kunde jag gkömma att nämna min älskade hund ( en mycket stilig Golden Retriver-hanne ) som jag hade i 15 år. Han var med mig precis överallt utom i skolan, för det fick han inte för lärarna……