OT-tekniska prylar
OT: Jag blir galen , förförra veckan gick min tv sönder, förra veckan var videon knasig, inlämnades även den på lagning. Och idag funkar inte den fasta telefonen. Allt har hänt på en Söndag varje gång, så jag får vara orolig till nästa vardag och sova dåligt. Inget av felen har jag orsakat själv.
Det är alltid bra felsökning, med att börja ringa på hos grannar och höra om de har samma fel.
Då vet man om det kommer kosta mycket eller ingenting.
Ringde på hos grannen nu, och hans fasta telefon har precis samma fel som min. Det blåser rätt rejält här så kanske en ledning har blåst ner. Jag har ju såklart redan hunnit felanmäla till Telia. Hoppas nu inte Telia , ( Felia ) debiterar mig någonting för det här är ju inte mitt fel.De funkade igår kväll och imorse när jag vaknade går det inte att ringa varken ut eller in. Och grannen har som sagt samma fel.
Tur att jag har en mobil.Känner mig ganska maktlös och utelämnad om jag inte kan ringa, ifall det skulle hända mig något.
Men mest upprörd blev jag när jag fick vara utan tv i flera dagar. Den är mitt sällskap. Visst jag lyssnar på radion också, men bara om jag själv vill, det var inget roligt att lyssna på den hela tiden , då jag måste. Sen kom min mamma med en liten svart-vit tv som ingen använt på år och dar. Jag lyckades ställa in alla kanaler och så fort jag fick en bild, blev jag lugnare. Det gjorde inget att det var svart-vit. Tvn är min vän och sällskap.
En annan gång, var det fel på bredbandet, så då funkade inte datorn. Men jag blev inte alls lika upprörd som med tv:n och videon.
hejdå

Du har verkligen inte tur med det tekniska
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
JA men blir du utan telefon
så gäller detta:
PrisavdragTelia ger kunder prisavdrag omde varit utan fast eller mobiltelefoni eller bredband i minstfem dygn. Fem dygn ger 200kronor, tio dygn 500 kronor, 15dygn 800 kronor. Om både fasttelefoni och bredband slagits ut betalas dubbel ersättning.För att få prisavdraget måste kunden själv begära det när felet är åtgärdat. Enligt Telias informationschef Hans GLarsson görs ingen skillnad på privatpersoner ochsmåföretagare som exempelvis bönder, båda grupperna är berättigade till ersättning.- Ersättning utöver det är en diskussion mellan oss och kunden. Men i princip utgår\ingen ersättning för förlorade intäkter, säger Hans G Larsson.
Scannat från ATL
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tack för informationen! Det var bra och veta med telefonen.
ps, det skall väl nämnas det också att tv:n har funkat i 11år, videon har funkat i 4 år och telefonen har det aldrig varit något fel på i 8 år. Det var bara typiskt att det ena felet avlöste det andra. Men som ordspråket säger: En olycka kommer sällan ensam.
även om det inte är ditt fel så ska du ju alltid felanmäla om din telefon inte fungerar. ju fler felanmälningar telefonbolaget (vilket det än är) ju fortare prioriterar de att ta reda på vad som är fel.
Tack alla för era svar. Som sagt, en olycka kommer aldrig ensam. Nu har en framtand lossnat också………….
onda ting brukar hända i tre brukar det ju sägas. jag tror de händer i tio
Isa, du har verkligen haft otur, när du klarat dig så länge, och så brakar allt ihop samtidigt! 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...