Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettallmän-psykiatri
Läst 2128 ggr
Chrome
0

Utredning i november

Fick höra av min läkare att jag skall få komma till Uppsala för utredning i november. Jag var ju tvungen att fråga eftersom jag inte fått någon bekräftelse från dom ännu. Remissen skickades den 3 juni så det var ju ett tag sedan.

Det känns skönt att äntligen få komma till skott så att säga.

MVH Agnes

Loucar
0

Men va kul att du ska komma till mina trakter

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Chrome
0

Japp jag har tänkt på det. Vi är ofta där och handlar. Iaf när jag tar mig till Sverige.

MVH Agnes

pernillaa
0

Vad är det för utredning, om man får fråga det?

Ha en bra dag! // Pernilla

Chrome
0

först var det ju tänkt att jag hade adhd men efter alla mina samtal lutar det av bipolär och tvångstankar. Socialfobi är redan konstaterat.

MVH Agnes

pernillaa
0

Okej. Hur länge sen var det du blev ställd i kö för en neuropsykiatrisk utredning?

Hur yttrar sig din socialfobi?

David
0

Grattis! Glad

Vilken form av utredning är det du får, en neuropsykiatrisk utredning? Eller ska de passa på att utreda om bipolaritet också?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Loucar
0

David bipolär ingår väl i en neuropsykiatrisk utredning.

Hälsningar

Louise

Chrome
0

Ja det vet jag inte riktigt vad det blir. Men det återstår att se vad det blir för något som rör bipolär men kanske också om jag har någon mer problematik.

MVH Agnes

David
0

#7. Är kanske olika, hos mig tror jag det "bara" skulle vara bokstavsdiagnoserna. Men å andra sidan, de lär ju kanske hitta annat också under den utredningen.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Chrome
0

Ja det är något sånt jag tror med.

Det är nervös och pirrigt men ändå skönt att få komma dit.

MVH Agnes

Loucar
0

De är jättesnälla där #10 det vet jag sedan jag varit där med min dotter.

Hälsningar

Louise

Chrome
0

Tack Louise.. Det går säkert bra. Skrattande

MVH Agnes

pernillaa
0

Mitt inlägg blev nog missat. Undrade när du blev ställd i kö för utredningen #0?

Chrome
0

INgen aning mesom jv så blev remissen skickad den 3 juni här ifrån. Remissen var på vift ett tag så den har nyligen blivid kallad.

Fick hem papprena idag och det som kommer att utredas är adhd, asperger och tourette.

MVH Agnes

pernillaa
0

Har du fått en tid till utredningen redan? Trots att det har strulat t.o.m.?

Blir bara så ledsen. Jag har väntat 2,5 år än så länge sen jag blev satt i kö och nu har jag fått höra att det "inte är så långt kvar" men ingen aning om när. Och vissa får komma på någon månad.

Jag är glad för din skull. Hoppas att du får ordentligt med hjälp. Det är viktigt med sånna grejer att man får rätt hjälp. och det kommer säkert vända upp och ner på din värld, på ett bra sätt! =)

Chrome
0

Oj har du väntat så länge. Ja jag vet inte vad min läkare skrev i remissen för att snabba på det. När jag ringde och frågade så kunde det ta upp till ett år innan såna utredningar blev av.

Det kanske är så att vi här "köper" in oss för vissa undersökningar/utredningar osv. Vi har ett mycket samarbete med Uppsala har jag förståt. Inte vet jag.

MVH Agnes