Att hantera ensamhet....
Jag har verkligen jätte problem just nu… *suck*
Pga mitt förra förhållande, vilket inte var det bästa må jag ju säga, har jag grava problem att vara ensam hemma. Jag funderar på om det finns fler här i samma situation. Och om någon har tips på hur man ska klara av att stå ut själv. Nu kommer jag vara själv hemma till på söndag, jag jobbar iofs lör och sön dagtid, men vette sjutton hur jag ska klara av hela denna kvällen och kvällen imorron.
Har mått skit hela dagen och tårarna bränner hela tiden bakom ögonlocken. Min ångest håller sig tack och lov just nu på bara en nivå men är rädd för att den ska eskalera.
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Att göra något man tycker om eller blir glad av brukar va bra. Att göra något som gör att du skingrar tankarna från dig själv och fokuserar på annat.
Jag har lärt mig att vara ensam. Jag går ut mycket, väldigt mycket. Cyklar, promenerar, fågelskådar. Om jag måste vara inne, lyssnar jag på en radioteater, läser, lyssnar på musik eller bäst av allt se en bra film som jag inte har sett. vet ej vad du har för intressen, så dessa tips kanske inte passar dig.
kram isa

Tack isa!
Tycker det är bra tips. Det är tips som vist kan passa mig. Men inte funkar just nu. Klarar inte av att gå ut just nu och ljud skulle göra så att folk hör att jag är här… :S
Men det tål att tänka på, kanske har mindre ångest imorron o då kanske jag kan testa något av dessa tips! =)
Kram
//Zmulan

Jag brukar få ångest då jag är ensam hemma och inte har något att sysselsätta mig med, men har upptäckt att det är ett ypperligt tillfälle att skriva artiklar till någon av mina iFokussajter, pyssla lite extra med djuren, ta en liten hemmaspa-kväll, se filmer som jag gillar men inte sambon, mm.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Har du blommor hemma? pyssla om dina blommor lite, med omplantering och duschar. Kanske skriva en dikt? lyssna på en läsbok i hörlurar?Eller bara ligga i soffan och äta en himla massa godis och titta på tv:n.
plocka bär och göra en paj. Nej, just det , du kan inte gå ut just nu. Kanske du har nån frukt hemma som du kan göra en god paj på?
Jag föreslår att du städar. Mekaniska moment som sysselsätter händer o kropp är det allra bästa för att skingra tankar.

Det har gått bättre idag (men verkligen inte bra). Tusen tack för alla tips! Satt och spelade spel på datorn faktiskt i nåra timmar och så har jag städat hela lgh. :)
Nu ska jag snart ut med hundarna o sen om jag kan få sova nå inatt!
*kramar till er alla*
//Zmulan
Gillar du att pyssla? Vi har ju pyssel, smyckestillverkning och min nya favorit; amigurumi.ifokus :)
Det är vad jag tar till för att lindra ångest, skingra tankar eller bara göra något kul.
Vad duktig du vart som städat och donat :)
*kram*
Paulina
Idag är det söndag och du behöver inte vara ensam längre!
*Kramar dig länge*
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta