Positiva tråden Augusti 09
Ny månad, nya positiva upplevelser och händelser! 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Positivt, i juli blev det 217 positiva inlägg och "bara" 204 negativa. Det är alltså mer positivt än negativt, och det är positivt! 
// David
Fick ett godnatt-sms nyss! *me like*. Tänk vad "små" saker egentligen kan göra gott… 
// David

Jag har fått bekräftelse på om att de har mottagit min ansökan till djursjukvårdare för stordjur :D
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Jag känner mig bara bättre och bättre för varje dag som går. Snart är jag frisk, tur att förkylningen inte var värre som jag trodde den skulle vara 
Att jag snart, snart snaaaart kommer under behandling och kan börja må bättre! Längtar! Fan vad vidrigt det är att må så här dåligt när man just fått återfall igen!
Jag ska bli moster. :D Syster är i v.12 så det är ganska nytt. Gud, vad roligt med en bejbis!
Så roligt för dig KadjaNina!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Jo, äntligen något bra som händer och inte bara motgångar. :)
Härligt, det är du värd!

Jag mår riktigt bra nu! Tack vare alla er här känner jag mej inte ensam längre.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
PiaLinn..
Idag har jag varit ute med min far och plockat årets första kantareller!
#14. Va skoj! Både för din far och kantarellerna! Blev det tillräckligt så ni kan njuta av varsin kantarellsmörgås i kväll?
// David
Jadå, fast det får visst bli goda smörstekta kantareller till köttgrottan i morgon, i stället för på kvällsmackan, för pappa somnade tidigt!

Har blivit kallad till djursjukvårdareutbildning för muntligt prov *yay* Hoppas att jag kommer in!
Jag har massor med kreativa tankar på gång =) (sen får man bara hoppas att man orkar göra, men det är kul att bara känna idéerna komma ibland med)
Paulina
Jag har skaffat en ny "fisk". En Axelotel, den är utrotningshotad och finns bara i vilt tillstånd i 2 sjöar i mexiko. Hon är helt underbar, min lilla Otel och får mig att orka några dagar extra. Dessutom känns det som om jag gör världen en tjänst som håller henne vid liv då dom är utrotningshotade. Ska köpa en till, en Hane så dom får föröka sig. =)
Ha en bra dag! // Pernilla
Och en till kom jag på, min son kommer imorgon och ska sova hos mig i 3 nätter. =D
Ha en bra dag! // Pernilla
Jag och sambon åkte till Tomteland idag och hade en fin dag där :)

Jag har ridit idag:D I månskenet <3
#23 Åhh..det lät härligt!
positivt denna månad är att min sajt musik.ifokus blev över 1000medlemmar :) jag e lite stolt! 
Här är det underbart väder idag!
Grattis fnuha!

Grattis fnuha!
Jag har orkat gå en promenad idag, trots värmen. Är halvt slut nu men är glad att det blev gjort.
"You just have to belive…"
Grattis Fnuha!
Jag har tagit mig i kragen och påbörjat att tvätta mit STORA berg med tvätt, jag har oxå orkat att ta tag i en beställning som jag nästan målat klart så då får jag snart lite pengar oxå det är bra bra bra
Bra kämpat!
Vad målar du?
jag målar på glas och porslin så nu håller jag på med frukostmuggar och barnglas
Det låter jättefint tycker jag!
det är jätteroligt, har hållit på i snart 10 år men jag har nyligen börjat sälja det jag målar, har ju aldrig trott att det var någon som ville betala för det men affärerna går bra. skönt med en extrainkomst även om den är lite när man är arbetslös
Så roligt och bra att du kan få sälja lite!

GUD SÅ SÖTA!
#32 vad målar du för något?? :)
#36 glas och porslin med lite olika motiv. idag är det mugg, fat och glas med bilar på.
#37 åh :D du har inga bilder nånstans? :) skulle va kul å se :D
#38 kan skicka några bilder via pm ikväll eller imorgon
#39 ja de vore kul :)

Bromelia, jag skulle också jättegärna vilja se någon bild på det du målar!
passar på att skicka lite bilder till dig oxå flikkan
Trots att början av dagen var en pissdag, så slutade den väldigt trevligt! 
// David
positivt är att jag sovit som en stock inatt, trots att det skulle vara fullmåne.Ibland är det bra att vara utarbetad.
Tog en lång härlig cykeltur på morgonen. Och sen åt jag frukost ensam på ett café. Och så har jag skrubbat rent badrumsgolvet och dammsugit.
#46 Åh, vad härligt! Duktig du är =)
Paulina
#48 håller med :)
Jag fick ett sms från en väninna jag ska träffa imorgon, som svar på ett sms jag skrev och förvarnade om att hon fick ta mig som jag är, inte 100% glad just nu. Hon skrev bara: Det gör ingenting. Jag tycker om dig vilket humör du än är på. Jag har inte känt henne särskilt lång tid, kanske några år, men det där sms:et gjorde mig tokglad! Ungefär som när pojkvännen sa att "ibland ska man ha tur - hade det när vi möttes". Mmmmm gulliga människor!!!
#34 Gosingarna! Åh vad söta de är !
hi hi hi, "skuttar runt som värsta popcorn".Tack för att du ännu en gång fick mig att skratta flikkan! 
#50 Underbart! 
Paulina
Positivt idag är att jag trotsat smärta och trötthet. Fullproppad med värktabletter gav jag mig iväg till mitt älskade naturreservat. Det har varit en härlig eftermiddag och fin kväll med en hel del rovfåglar. Jag är så glad för att jag tog mig iväg. Det är 2 veckor sedan jag var där sist och det är alldeles för lång tid för mig. Nu är det gjort och jag är helt slut, fast av en mycket positiv anledning.
Jag har äntligen börjat få till min ena blogg på blogg.se. Nu fattas bara en vettig bakgrund.
Tre färger av svart heter min blogg där.
#47. Tack!
Jo, jag är stolt över att jag vågade sätta mig på ett café ensam och äta. Har aldrig gjort det förut för jag har tyckt att det är pinsamt att göra sånt. Men nu ska jag utmana mig själv tänkte jag. En ny "pinsam" grej varje vecka. Eller nåt sånt. 

#56 Det låter riktigt duktigt av dig!

#56 Vad duktigt gjort!
Varför inte upprepa de grejor du redan utsatt dej för tills de känns naturliga. Och sedan göra en fortsättning?
T.ex. gå på café och sedan gå in i en "fin" butik och titta på vackra saker, eller något annat.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
#60 men david! jag vill inte ha höst än, ge mig lite sommar till! snäääälla!
#61. Ojo, ge mig höst NU! 
// David
de positiva för augusti är att solen har kommit tillbaka *låtsas om att inte se davids inlägg* 

Jag har äntligen kommit ur det nattsvarta jag befunnit mig i! Även om det bästa med framtiden är att den bara kommer en dag i sänder (som någon klok sagt).

Har orkat knepa ihop ett mejl till min Salukis uppfödare. Har tänkt göra det i över ett år och nu äntligen blev det av, men bilder och allt!
Jag fick ny placering inför kyrkovalet i september. En lite bättre lokal, och så blev jag visst ordförande i vallokalen också. Helt plötsligt sådär. Utan att de ens vet ett dugg om mig. Kul med förtroenden.
// David
Se där jag!
PP//Melissen

Idag har vi fått in glasfiber med bredband till datorn, telefon och en herrans massa tv-kanaler. I morse hade vi kanal 1,2,4 och 6 … nu har vi 39 olika kanaler. Inte klokt!!

Imorgon får jag äntligen träffa mina barn igen!!! De har varit i Hong-kong på semester med sin pappa i vad som känns som en evighet.

Att jag alltid är glad numera, att jag ska resa iväg i helgen, att jag för en gångs skull är redo för nya tag i skolan, att mitt rum är städat…snart! Att jag har ett bra sommarjobb, att mina vänner är fantastika! Tänk att jag lever…
Listan är oändlig 
#71 Det låter underbart!
Har plockat och ätit kantareller i två dagar nu..det gillar jag starkt!

#72 Eller hur, hihi! Nej, så gott, det var längesen jag plockade kantareller.. Kanske dags att göra det med snart! :)

Umgåtts med Johnny idag=) Var riktigt kul! Fikade lite, spelade minigolf (jag var endast 3 poäng ifrån att vinna!) och var på bio och såg Sommaren med Göran. Sjukt rolig film :D

Hämtat ut paket!
Det är alltid kul. Tack DavidE!

En positiv sak som inträffat är att jag faktiskt lyckats hålla mig tillräckligt inaktiv för att inte rasa ner i vikt för snabt. Nu ska jag bara bygga upp konditionen igen också så kanske jag kan bli som jag var förr och orka med lika mycket också.
#75. Är ju jag som ska tacka egentligen. 
// David
#67. Melissen… jag tror inte PP ställer upp i kyrkovalet. Har lite svårt att se vad de vill uträtta där?
Är själv totalt oinsatt, och ointresserad av det, förutom då att jag ska jobba på själva valdagen. Röstar på personen som gav mig förtroendet att jobba. haha… 
// David
Positivt är att jag hälsade på min pappa förra helgen. Igår var jag i mitt älskade naturreservat igen. Positivt var att min syster och systerson kom och hälsade på mig, de hade också kikare med sig. Positivt är också att jag har nu jobbat undan allt, så nu ligger jag "up do date" igen på arbetet.
Jag ska till mormor idag och fika! Jag har världens bästa mormor! 
/Christine

Idag har jag klarat av att gå upp fixa mina Måsten och har även lyckats rita lite.

Ska ut nu, och det är fint väder jippie! :D
positivt är att jag tog mig tid till att vaxa benen förut.
negativt är att det gjorde nedrigt ont!!!
men jag tänkte på något annat än att jag int mår bra. alla sätt är bra utom de dåliga men även de kan vara användbara ibland 
Positivt att min dotters vovve mår bättre igen!
I morgon ska han få leka med mina hundar och gå en sväng i skogen!
Nu fick jag besök!
Mina katter är världens bästaste och gulligaste som ligger och värmer en frusen matte.
/Christine

Vi fick 119 kräftor när vi kräfsade fredag/lördag :)
Har klarat av första mötet med kuraton! Pluskonto!
/Christine
Jag var hos tandläkaren idag för första gången på 7-8 år, de hade datoriserat sedan dess så jag fanns inte ens i datorn, ha ha! Men allt såg jättefint ut, inga hål, och inga andra problem. 30 år utan karies - hurra! 
Tjohooooooo. Tanden är fixad för bara 200 kr och hemtelefonen fungerar igen.
#91 Härligt isa oturen kanske är på väg att vända nu då 

Positivt idag, jag kom ihåg att äta och jag fixade en massa bra saker idag. Jag har ont i skallen idag så jag är glad om jag klarar av att få ihop ordentliga svar alls. Psoitivt om ingen missuppfattar mig men det kommer säkert någon göra, tyvärr.

Jag har pysslat! Gjort ett mobilsmycke och ett halsband 

Jag tog mig ut och körde lite fysträning och handboll med min man. Härligt att ta tag i det. Sen blev det god mat idag också.
Jag fick mycket beröm idag, t o m av min VD,
för det uppstartsmöte för ett affärssystemprojekt jag ledde!

Jag klarade av dagens möte och lite annat, har till och med kommit ihåg att äta.

Har kommit i kontakt med en jättebra kurator!

Jag har gått en timme i skogen med mina hundar i förmiddagssolen idag, och Romeo kunde springa fritt större delen av tiden (Malva är alltid lös, men Romeo jagar joggare…). Det var så härligt att se dom hoppa bland kvistar och ljung, leka tafatt och nosa runt.

Jag ska få ännu en familjemedlem =)
Har fått erbjudande om visning på lägenhet i Göteborg 
/Christine
Kom iväg till sjukgymnasten i morse, trots att jag kände ett stort motstånd..
#92 Ja, jag hoppas det verkar som det har vänt nu. Peppa peppa ta i trä.
En härlig eftermiddag har jag haft i mitt älskade naturrreservat. Full rulle hela tiden med ormvråkar,b.l.a sex stycken ormvråkar som flög i en skruv. Bruna kärrhökar,fiskgjuse,lärkfalk, en bivråk+ sparvhök.och det häftigaste av allt 2 st havsörnar kommer inseglandes och skapar totalt kalabalik i sjön. Exakt alla fåglar lyfte och skrek. Har aldrig fått äran att se två stycken samtidigt på nära håll. Den ena kom så nära så t.o.m jag själv blev lite rädd och sprang in och gömde mig i en dunge. hi hi hi. Jag såg den kraftiga näbben och adrenalinet bara sprutade i min kropp. Jag är fortfarande helt upphetsad! Tack någon för denna härliga rovfågeldag. Det behövde jag.

#104 Verkligen inte illa! Att du lyckas hålla koll på alla :)

Underbart väder idag :D
#105 jag skådar bara på rovfåglar och andra stora fåglar. Så för mig var det inget svårt att hålla reda på dem. Det var som sagt full rulle, så lite svårt var det. En härlig eftermiddag som jag lever på än idag! Jag vill inte att de ska flytta, många rovfåglar gör ju det snart. Men då får jag vinterskåda på dem som finns kvar och det gör ju t.e.x havsörnen, och det är verkligen en skådning som känns i hela kroppen.
Positivt idag var det fina vädret och att jag verkar ha fått tillbaks normal aptit igen! 
Min faster är världens snällaste!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Ska titta på en lägenhet på söndag! :D
/Christine
Snart är det söndag ;)
/Christine

Kaninungarna är ute för första gångern i rasthagen idag. De tycker det är superkul! Frågan är bara hur jag ska få tag på dem sen när de ska in… dessa två är de vildaste jag någonsin haft.
Jag har träningsvärk i varenda muskel, jag är inte bakis trots för stort alkoholintag igår, fick bättre kontakt med mamma igår och hon kommer stötta mig ekonomiskt i den mån hon kan och troligtvis betala resan till Budapest åt mig!

Jag tog kontakt med en underbar person jag förlorade för några år sedan. Hon var den enda som förstod mig ett tag. Känns skönt att prata med henne igen =)
positivt är att jag återigen , igår, fick se 2 havsörnar i mitt älskade naturreservat. + en hel del bruna kärrhökar.
Mn svärson har fått Jobb igen, så skönt!
#115 Isa får man fråga var ditt natureservat ligger? Efter allt gott jag hört om det blir jag lite sugen på att besöka det. 
Det har gått jätte bra på skolan, har fått nya vänner osv :)
#118 Det var roligt att höra!

Var och gick i min gamla skola idag. En lärare kände igen mig och på väggen i korridoren hängde det bilder från en dag vi hade på Råön 2003 :P Lite kul att se att de fortfarande hänger där :P
Positiva är att samtalet gick bra idag.
Elfelet är åtgärdat och det satt på utsidan huset så det kostade inte något!
Blev jätteglad nyss när jag gick ut och hämta posten, fick se ett brev åt mig och när jag öppnade det var det te och choklad i det ^^ Min söta vän som visste att jag var förkyld skickade ner lite åt mig, sånt värmer hjärtat!
#124 Sicken underbar vän du har 
_No way! Yes way!
Dagen idag har gått jättebra, har varit ute två gånger på hundpromenad som varade i 1.5h styck, varit nere på stan, kollat på film med vänner och ätit mat tillsammans… och även fast det är mörkt och ensamt just nu är jag lugn och inga negativa känslor har hoppat på mig än :)
Idag åker jag till göeborg! Bara för att roa mig och umgås med trevligt folk!
/Christine

Att min pojkvän kommer hit idag, förhoppningsvis kan han komma tidigare också…
Positivt är att jag idag, för en gång skull tänker prioritera mig själv framför arbetet. Jag skall ta ledigt efter lunch och åka ut till mitt älskade naturreservat. Så det så!
TJooooooooohoooooooooo En härlig eftermiddag med skådespel igen med havsörnen som kom inseglandes och skapade återigen panik och kaos bland alla fåglar i sjön.
5 st bruna kärrhökar, 5 ormvråkar , 1 sparvhök och 2 Lärkfalkar! Lärkfalkarna var nästan lika roligt att få se som havsörnen. Fast fascinerande på ett annat sätt.
#117 Jag skickar ett PM till dig.

Har blivit medarbetare…:)
#132 Grattis! 
Min dator stendog. Jag lämnade in den. Det skulle ta tre veckor, men det tog bara två veckor. Moderkortet byttes ut och nu fungerar den. Och det kostade mig noll kronor trots att garantin gått ut.
Mamma kan prata :D Hon pratade igår. Fuck läkarna!

#135 Nej vad kul! :D Sånt blir man ju så glad av att höra, grattis :)

#133 Tack :D
#135 Vad härligt! Vad skönt och höra. Jag vet att det är svårt, för man litar på vad läkarna säger. Men det har visats sig mer än en gång för mig att man ska inte tro på allt de säger.
Positivt är att jag trotsade huvudvärken igår kväll, när den hade lagt sig något. Då gav jag mig ut och fiskade. Satt på ett litet berg och hörde vågorna "klucka". Fin utsikt hade jag också med en regnbåge på andra sidan sjön. Sen fick jag en brax på metet! Men den slängde jag i sjön igen. hi hi hi

Hade en sjukt rolig kväll igår :D
Måste berätta även om en del kan tycka det låter löjligt: Jättefin upplevelse och ett fint farväl fick jag av "min" gamla kärrhökshona idag. Hon dök upp som från ingenstans, när jag just satt mig på bussen för att åka hem från naturreservatet. Hon flög längs med bussen på min sida, och tittade rakt in i bussen på mig! efter cirka 2 hållplaster vek hon av och vände tillbaka till naturreservatet.
Jag tror hon sade farväl till mig. Hon kom tidigt i Mars, så det är dags för henne att flytta nu.Jag är lika glad varje år, när jag får återse henne, för hon har speciellt mycket "brun-orange" färg över nacken och hjässan, "skulderbladen".så för mig är hon lätt att känna igen.
Hon flög så nära att andra människor i bussen sade "titta på fågeln" ( en brun kärrhök är ingen liten fågel , cirka 125-130 cm , mellan vingarna )
Det var som sagt en jättefin upplevelse.
Att jag har träffat underbara ifokusfolk i helgen :)
/Christine
Vilken fin upplevelse isa!
Hoppas att hon kommer åter, nästa år!
#144 TAck , det hoppas jag med! Jag älskar dom.
Positivt är att jag denna månad har fått se havsörn hela 6 gånger i naturreservatet. Tjohhooooooooooooooooo. Fast igår fick jag bara se den på långt håll, men det gör inget, för det finns ingen annan fågel som svävar och flyger så majestätiskt som dem.
Återigen var det panik i sjön, och de väsnades som bara attan, fast de låg stilla. S¨å jag förstod att något stort måste just ha passerat här. Jag tittade långt bort i kikaren och mycket riktigt där var den.
Positivt med en fin naturhelg. Det lever jag på idag på jobbet.
Positivt är att jag är ledig imorgon.

Jag har underbara vänner som lyckats få upp mig ur en av mina jobbigaste stunder på länge. Utan illrarna och mina vänner så hade jag aldrig orkat.