Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1791 ggr
Pleasant
0

Ingen bra dag alls

Idag är ingen bra dag alls.

Jag känner mig så himla värdelös, misslyckad och hela köret. Att jag inte är bra nog för en viss person, att jag inte duger, att jag är ful, inte ens i närheten av söt, jämför mig med andra hela tiden.. Ständigt krav, press och stress. Har andra tankar i huvudet som bara inte får hända. Det känns som att jag ska bryta ihop för visst gör man det nångång? Man kan ju inte bara gå runt och fejkle, till sist faller man..

Åh jag vet inte vad jag ska göra.. :( Känns så himla meningslöst allt.. Det var så länge sen jag kände mig riktigt glad, jag kommer inte ens ihåg hur känslan känns.. Visst är det tragiskt?

Medarbetare på Filosofi.ifokus & Tonåringar.ifokus

Min blogg: Miijauh

Verra88
0

Å vad jag förstår dig och det du skriver, jag känner precis lika dant, men bara inte orkat skriva mer sen sist. tack för att du skrev de där orden, inte för att jag tycker det är kul, men vi känner liksom lika dant det jag försöker säga. Och jag har inte själv orkat skriva.. Jag ska jobba 15 - 20 idag på cafét där jag jobbar för kommer  typ 300 pers skulle vara nå spc där.. Jag kommer dö efter det och vara rädd. för jag har social fobi det är rena skräcken.. vanligtvis jobbar jag 9 - 14.. men då är de ju inte så mkt folk eftersom cafét ligger från stan och inte i stan..

Får se om jag får nå panik atacker hoppas jag slipper det då jag är på jobbet… Jag vill ingen ska behöva känna som du gör, och jag me iof. men vill stödja dig så mycket jag kan. Det hjälper ju inte deräkt att jag säger men se positivt livet är ju så kul . men hallå kämtar du eller? inte sånt man vill höra då man mår skit och piss, iaf är jag så. Jag vill bara ha en kram och nån att luta mig imot och nån som lyssnar på mig, då är jag glad iaf.

Sen brukar det alltid kännas lite lättare efteråt. hoppas det känns bättre snart. iaf lite

Pleasant
0

#1, Skönt att man inte är ensam! Eller det är man väl aldrig egentligen men det känns ofta så. Just nu har jag aldrig känt mig så ensam som jag gör nu. Det är en rätt hemsk känsla..

Ojdå, hoppas att det går bra på jobbet med din social fobi. Jag vet inte hur det känns då jag inte har social fobi, men jag kan absolut tycka det är jobbigt med mycket människor och lite blyg är jag allt.. Hoppas det löser sig för dig iallfall och att du inte får några panikattacker!

Nej det hjälper inte mig iheller när folk kommer och säger att "det löser sig" eller liknande.. Känns som att ens problem inte är tillräcklig för att kallas problem men för mig är dem ju det.. Känns som dem hånar en då lixom.. Kramar vore trevligt och någon som lyssnar.. Men jag har så svårt för sådant!

Kramar till dig iallafall!

Verra88
0

gick bra den där dagen. kom inte så mycket folk.. Men har varit jobbigt idag. är så nere att jag känner mig värdelös och vill dö.. bara.. Vet inte vad jag ska göra snart..  vill ropa på hjälp högt men kan inte.. orkar inte prata är ensam hemma nu killen e på jobbet.. vill inte vara ensam fast jag endå vill.. orkar inte göra annat...

jag känner mig så kasss.. man vet ju inte heller om folk bara säger att det mår dåligt här heller har du tänkt den tanken? det har jag.. tänk om folk bara vill ha uppmärksamhet.. inte för att jag vill de vill bara ha nån att prata med.. Men finns ju p.filer så man måste vara försiktig... less och tråkig så känner jag mig

Pleasant
0

Usch, tråkigt att du känner så! *kramar om en massa*

Du kan inte distrahera dig med något? Läsa bok? Kolla tv? det börjar ju säsongspremiärer idag! Vad tycker du om att göra?

isa
0

#3 Vad bra att den där dagen gick bra i alla fall och  att du ( tror jag ?) slapp panikattacker.

Finns det ingen jour, du kan ringa till när det känns så här . ? Har du någon proffisionell , utomstående kurator, eller psykolog som du kan prata med? Det är inte bra om du inte vill vara ensam och inte har nån att prata med.

Där jag bor finns NOA, de har öppet dygnet runt och är jättesnälla. Jag ringer till dom när det är som värst, några eller någon gång om året kan jag bli så nere att jag har självmordskänslor. Då är de jättesnälla och förstående. Jag ringer även till dem när jag har kraftiga panikångestattacker och jag står ensam och det inte finns någon att prata med.

Hoppas det ordnar sig för dig. Att göra något man tycker om, är mycket viktigt i dessa lägen. Man skall bryta det deppiga mönstret och göra det du vill, samt unna dig det du gillar. Kanske äta något jättegott och se en spännande film om du gillar filmer? Ta ett lyxigt långt, varmt bad, med inpackningar till håret, tända några fina ljus och bara ha det mysigt med dig själv. Stäng av telefonen så du får göra det du gillar ifred.

Detta kan lätta litegrann i alla fall. Man blir lite gladare och allt känns inte så himla tungt, om än så lättar det för en timme eller två i alla fall och sånt kan betyda mycket när allt känns tungt. Att få bli lite befriad ifrån det tunga.

med vänlig hälsning isa

Verra88
0

jag känner mig så himmla svag också. ser  mest tv och ligger och har datorn på magen och försöker orka prata av mig.. det är inte lät kram

Verra88
0

jo har ju som kontakt med mobila teamet i umeå. men min kontakt är inte där för tillfället. men hon ska ringa då hon är tillbaka.

det där med bad lät underbart. men tyvärr har jag inte det utan bara dusch :( jo gillar att se film så brukar göra det ofta. och unna mig saker för att jag mår  så här. men de går bara över en stund om jag har tur.