Känner mig helt tom inom mig... :(
Halloj
Usch, jag känner mig så ensam och helt tom inom mig…
Jag har kompisar att vara med i skolan, men det hjälper inte…
Det var jätte länge sedan som jag pratade om något som jag verklige hade intresse för, och det är marsvin… att prata med någon som inte är intresserad av marsvin känns ju fullkomligt meningslöst, det är som att prata med en vägg, för de fattar ju i alla fall inte vad jag säger…
Jag saknar någon som frågar mig om h*n kan komma hem till mig efter skolan, eller om jag vill komma över till honom/henne och pyssla med marsvinen eller bara vara med varandra, själv har jag ingen ork att fråga någon och vill inte heller då jag har fått så många nej på den senste tiden…
Jag saknar någon som jag kan diskutera marsvin med, och få veta att jag inte är ensam, det finns fler marsvins intresserade folk…
Jag vet att det finns folk som kan fylla mina behov, men de som finns i min närhet är bara äldre (minst 15 år äldre…) än mig och sen har jag blivit mobbad flera gånger på Marsvin i Fokus och efter några samtal har jag fått ett djuptsår som kommer stanna kvar länge till… det var över ett år sedan och såret har inte blivit mindre… och därför är jag jätte rädd för att någon annan marsvinsägare ska göra det mot mig igen…
Jag känner att jag inte passar in på något ställe, visst jag vill inte vara lik alla andra, men jag saknar att veta att det finns någon som är lik mig… jag känner t.o.m att jag inte passar in här (detta är första gången) då jag kanske inte mår dåligt, jag försöker kanske bara bli det, då jag blir accepterad här och vill stanna här… vad är det som händer? Så kan man ju inte tänka… :(
Var tvungen att skriva av mig…
Mvh "Cochon"
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Det låter ju hemskt om du blivit mobbad på "Marsvin i Fokus". Jag trodde att sådand ställen var till för att människor med samma intressen ska prata om sina marsvin och kanske t.om. träffas.
Du tror inte att du missuppfattat?
Finns det verkligen inte några fler i din skola som gillar marsvin? Vet inte hur gammal du är men du kanske kan få någon/några att inse att det är fina djur. Får de som kommer hem till dig vara med och ta hand om dina? Om de får hjälpa till och gosa med dina marsvin så kanske de kan upptäcka det.
Titta runt i skolan, finns det någon som verkar lite ensam? Det finns säkert någon som inget hellre vill än vara din vän.
Lycka till!
Många kramar från mig.
#1 Ja, jag trodde inte heller det, men jag vågar inte komma tillbaka mer, för nu har jag fått nog… och jag är hundra procent på att jag inte blev missuppfattad, en person anmälde mig och jag vet exakt vem det är, även om hon gjorde en anonym anmälan… Jag fick godkännt på i princip allt, men det var en sak som var fel, och det har jag gjort bra nu.., så jag sitter här hemma varje dag och bara väntar på att de ska komma och godkänna eller inte det jag har försökt att bättra… mår skit av det, en rädsla som finns, som kommer att komma, som man bara väntar på, och den vill ta ifrån mig mitt liv, mina djur betyder jätte mycket för mig, så jag skulle bli helt förstörd om de försvann…
Jag går i 7:an och det är en ny skola med många fler människor (runt 540 elever på den nya skolan) än i min gamla skola och jag är ändån ganska säker på att det inte finns någon med ett stort marsvins intresse för då hade jag hittat dem någon gång.., men visst kanske det finns någon…
Helt seriöst så mins jag inte så mycket.., det var i början av sommarlovet som jag hade någon här och då var jag bara ute och gav dem C-vitamin och pellets och hon verkade inte uppskatta det så mycket… om man bortser från henne var det över 1 ½ år sedan som någon var här, då jag har tappat glöden med att springa efter folk…
Men visst om man hade haft kvar glöden och orkat kämpa hade man kanske hittat någon, men det var så svårt då ingen muntrar upp en och då känns det inte som det finns något hopp…
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.

Hej jag har sett att du har skrivit förut om att du blivit mobbad på Marsvin IF Så jag var tvungen att gå in och kika lite på forumet även om jag inte är särskilt intresserad av marsvin själv (är lite rädd för dem i ärlighetens namn
)
efter vad jag läst därinne så är de väldigt snabba med att hoppa på folk och det känndes faktiskt lite obehagligt.
Hoppas du återfår glöden för ditt intresse och att du hittar liksinnade att dela det med
*Stor Kram*
#3 Jag har bara skrivet att jag har bytt konto, men att det var på MiF minns jag inte att jag skrev… Jag har bytt konto två gånger och om du vill hitta något får du leta efter "Raderad" eller "Olofsberg".
Jo, dem är ganska duktiga på att hoppa på folk.., därför har jag valt att inte komma dit mer… :/
Tack till er båda :)