Medicinlista...
I år har jag ätit och slutat med:
- lamictal
- cipralex
- voxra
- zyprexa
- theralen
Nu äter jag:
- seroquel
- buspiron
- sertralin
- propavan
Har vid behov ätit:
- oxascand
- stilnoct
Känner mig som ett försöksdjur. Håller just nu på att höja seroquelen och sätta in sertralin. Men dessa medicinerna har jag alltså bara testat i år, förra året minns jag inte ens. Då var det andra piller….
Suck!
"You just have to belive…"
Seroquel funkade inte alls för mej, blev bara "arg" läste lite om det på nätet att även andra upplevt "Seroquel anger".
Buspiron är ganska värdelöst för min ångest, blev bara yr, kan tänka mej att dom vill undvika benzodiazepiner (Stesolid) p.g.a risken för beroende.
Sertralin äter jag, men om jag går upp i dos blir jag manisk, 25mg är lagom för mej.
Må så bra som du kan, ta hand om dej.
Herregud vilken lista!
Jag känner mig nästan undermedicinerad som "bara" har 10 g Cipralex om dagen, vilket biter 100% på min depression utan just några biverkningar alls.
Men vet ju att det är hemskt olika från person till person vad man behöver och vad man svarar på…
Hoppas du kommer fram till en kombo som passar just dig och ger dig bästa möjliga livskvalitet!
Du menar såklart 10mg?
Bra att du har nytta av din medicin, kan ta ett tag att komma rätt.

Seroquel har jag ätit innan i en annan kombination och då fungerade det inte så bra, men det verkar fungera med buspiron. Får se vad sertralinet gör, det ska i alla fall dämpa rösten jag hör, sägs det…
Men jag har inte så stora hopp när det gäller mediciner. Det är så här det brukar vara. Testar nått nytt eller i en annan kombination också fungerar det i max 2 månader sen behövs höjningar eller andra piller och sen rullar det på så till det inte går att höja nått mer och då ska det bytas ut till nått annat.
Det tråkiga är att ingen orkar hålla reda på vad jag har ätit och inte och hur jag reagerade på det då. Hade jag varit smart hade jag börjat skriva upp mediciner för de 7 år som jag testat och haft en egen lista.
Men jag var inte så smart då…
Hoppsan! Såklart ska det vara MG och inte g.
Tur du såg det!!!

#5 Det är lätt att tappa en bokstav ibland. 
Yes!!!
Förenade Arabemiraten heter på engelska United Arab Emirates.
Lägg till ett G i sista ordet så får du:
United Arab Emigrates!