Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 2563 ggr
[YlvaP]
0

Positiv bok

Jag har fått i uppgift att skriva en mening med något positivt om mig själv. Men jag tycker att det är jättesvårt att skriva dit något. Jag har nästan ingen självkänsla och jag är så där lagom nere pga all värk. Ingen som tar mig på allvar osv.

Kommer ni på en mening med något positivt du gjort idag?

flikkan77
0

Jag har tränat Lina och Fröken Saluki och jag har stått på crosstrainern i 35 minuter. Också har jag svart på en hel del trådar både här och på andra forum.

Att träna hundarna mår jag bra av för de tycker om att få tänka lite och aktivera sig så det ser jag stor mening med. Stå på crosstrainerna är bara för mig själ vför att jag vill gå ner i vikt och förhoppningsvis har jag svarat nått klokt i några trådar.

"You just have to belive…"

isa
0

Positivt är att jag tar mig ut, fast det är jättekallt. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder! :o)

fridaas
0

Postivit idag är att jag har börjat komma igång med städningen

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Aviendha
0

Handlat, lagat och ätit mat.

Katarina
0

Löst ett problem jag haft hängandes över mig.

[aspie]
0

Orkat diska halva disken idag samt faktiskt ätit. I morgon ska jag försöka orka med den andra hälften av disk och lite till

evrekaw
0

Gått ut med hunden trots den vidriga kylan.

Vikit undan tvätten!

När man börjar skriva en sån där bok som du ska göra - börja med det lilla… Tänk inte att det du ska skriva måste vara så fantastiskt och storslaget… Vissa dagar är det ju en bragd bara det att man tar sig upp ur sängen…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[YlvaP]
0

#7 Så sant men ändå tänker man för stort och kommer inte på något vettigt att skriva mer än: Idag jobbade jag. Det känns lite fånigt att skriva så.

Alla: Ni är duktiga ni som kommer på något positivt.

evrekaw
0

#8 Att komma sig iväg till jobbet är väl inte fy skam… Glad

[YlvaP]
0

#9 Tja det är det väl inte men jag har svårt att säga att jag inte orka/klarar av eller liknande så jag går alltid till jobbet och mår dåligt istället. Men det känns inget positivt att skriva så eftersom jag måste gå dit, det är min plikt. Tja ni kanske förstår vad jag menar? Foten i munnen

Santhe
0

Jag har skottat gångar i snön åt Misse. Hon tycker inte om att pölsa i snön.

Bjudit pappa ocoh bror min på middag och dessutom klarat att hålla ett hyfsat gott humör.

Men du har barn? Har du inte tagit hand om dem? Det är väl positivt?

kerstinjo
0

#8 Du ska inte tänka för stort.

• Att du har gått upp ur sängen är positivt.
  • Att du över huvudtaget kommer iväg till jobbet är positivt.
  • Att du ger dina barn frukost är positivt.
  • Att du vattnar dina blommorna är positivt.

Det finns så mycket som är positivt, men vi har en benägenhet att glömma allt positiva vi gör.

Det handlar inte om att måla en vacker tavla som alla beundrar eller att testa sina gränser och bestiga berg.

Det finns mängder av "små" saker som vi gör, som är otroligt positiva. Tänk om vi inte gjorde alla dessa "små" positiva sakerna? Då skulle vi se en massa negativa konsekvenser.

Kerstin 

isa
0

Så gott som alla människor gör flera positiva saker , flera gånger om dagen. Det gäller bara att ta sig tid, och tänka efter på alla de små positiva sakerna som man gör varje dag.

Som sagt, du ska inte göra under varje dag, det är det ingen människa som gör.

"bara" att du startat med denna positva bok = positivt

Att du startat en tråd härinne, om råd att se något positivt = kreativt och positivt. det visar att du verkligen försöker = positivt.

Bergspuman
0

Jag löste ett mysterium med en okänd inköpsorder idag… Inte så stort, men jag undanröjde ett problem för flera andra …

[YlvaP]
0

Tack #12 och #13. Jo jag har tre flickor att ta hand om och dom lever så det borde ju vara positivt. Tungan ute

evrekaw
0

#15 Klara av 3 barn är fantastiskt! Sträck på dig kvinna! Jag har själv 3, så jag vet vilket dunderjobb du gör. Varför föringar man sig så ang. föräldrarjobbet?Obestämd

flikkan77
0

Ja, klara av 3 barn är inget man gör i en handvändning de flesta dagar. Är uppvuxen med en mamma som dagmamma och det kunde vara riktigt stökigt ibland…

"You just have to belive…"

[YlvaP]
0

Tack det värmer. Nä det är ju ingen man gör på en handvändning men det lyckas på något konstig vis.