Annons:
Etikettundersökningar
Läst 3067 ggr
isa
2010-01-27 17:31

vilken tid mår du bäst?

Vilken tid på dygnet mår du bäst?

Annons:
flikkan77
2010-01-27 18:17
#1

Oftast mår jag bäst på förmiddagen.

På kvällen och natten mår jag oftast sämst.

"You just have to belive…"

David
2010-01-27 19:07
#2

Jag sa på kvällen, men det är väldigt beroende på mycket. Men rent generellt på sen eftermiddag/kväll. Är då jag får mest gjort också.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
2010-01-27 19:20
#3

När jag inte äter mediciner som jag blir trött av så trivs jag allra bäst på morgonen runt 5-6 tiden.

"You just have to belive…"

Jetaime
2010-01-27 19:53
#4

För tillfället är det på kvällen 19-21 kanske… Då jag får gjort mest och känner mig lite stolt över det jag gjort. Och då jag fixar till kaninerna och kanske tar en runda med hunden.. Men det beror på från dag till dag också och på vad jag gå på dagen osv.

HannaM
2010-01-27 20:04
#5

Eftermiddagen tror jag. När jag äntligen lyckats nå ett vaknare tillstånd men innan kvälls och nattångest slår till.

Bergspuman
2010-01-27 20:30
#6

På kvällen. Alltid. Även när jag haft en blommande depression, har jag mått som bäst på kvällen. Visst kan jag vara trött då, men jag känner mig mest harmonisk och i balans om kvällarna.

I regel infaller den där ljuvliga belåtenheten, runt 20-20.30, när jag fått något i mig efter jobbet och hunnit varva ner lite…

Annons:
evrekaw
2010-01-27 20:54
#7

Just nu är jag inne i en sån period att man tyvärr vaknar och sedan är den dagen förstörd…Tyst

Men eftermiddagarna är oftast min minst ångesthärjade del av dygnet - så den får definitivt bli min favorit…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Musiken
2010-01-27 20:56
#8

Tog natten, for da ar det tyst, folket i huset sover och jag kan ga runt utan att behova stota in i nagon. Men nar jag ar deprimerad (dvs mest hela tiden) sa ar det nog kvallen nar jag hunnit lugna ner mig lite efter morgonens/dagens angest och innan nattens angest.

StickyKitten
2010-01-27 21:12
#9

Eftermiddagen, då när man precis kommit hem från skolan och har hela resten av dagen framför sig Glad

Lyan
2010-01-27 21:29
#10

På kvällen innan ångesten inför natten sätter in. Brukar säga att jag vaknar vid 19.00, innan dess har jag väldigt svårt att göra något alls. Matar alltid marsvinen och går med vovven på kvällen också, går jag långpromenad på dagen får jag ångest men på kvällen är det skönt att gå. När jag mår bättre överlag är det alltid på kvällen jag snickrar och så också.

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

kerstinjo
2010-01-27 23:34
#11

Nu gjorde du det igen Isa. Glad Glömde mitt alternativ. För det spelar ingen roll för min del vad klockan är. Förutom nattetid, för då sover jag.

 Kerstin 

 

LenaR
2010-01-28 00:56
#12

Om jag får passa mina egna tider, och inte behöver tänka på att jag ska upp den och den tiden, så mår jag bäst på natten. Om jag måste gå och lägga mig en viss tid är kvällen bäst.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Aviendha
2010-01-28 01:14
#13

Efter 22. Då är jag som mest kreativ, och ser lösningar i det mesta. Visst, jag är trött och jag irriteras av att det inte är socialt accepterat att dra runt damsugaren vid den tiden och senare, för det är då jag skulle kunna ha kraft att göra det.

Annons:
LenaR
2010-01-28 13:48
#14

#13 Eller hur? Varför kan man inte få diska efter midnatt, när man skulle klara av det?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Aviendha
2010-01-28 14:16
#15

#14 Ja! Sådana gånger önskar jag verkligen att jag bodde i ett hus.. Jag "drömmer" om att kunna dra på hög, härlig musik och dansa runt med dammsugaren. Tror tom att jag skulle ha kul under tiden! Det är ju då jag mår som bäst och faktiskt tom VILL göra de där dagliga "måstena". Dagtid så tar det mig flera dagar att orka damsuga ett enda rum.

LinnB
2010-01-28 19:11
#16

Mår faktiskt bäst på förmiddagen oftast. Eller, numera mår jag ändå ganska bra dygnet runt (med vissa undantag, givetvis), men då jag har en dålig dag mår jag ändå som bäst på förmiddagen. Om man säger så… :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Zaphix
2010-01-28 23:14
#17

Jag tar alltid en lite längre promenad med hunden direkt innan jag går och lägger mig, blir ofta väldigt sent.. Älskar att vara ute mitt i natten, stöter aldrig på någon annan, kan ha hunden lös utan att behöva vara orolig för att möta någon hund, allt är så lugnt och stilla. Det är klart bästa tiden på dygnet. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

HannaM
2010-01-28 23:20
#18

#13 Glad att du inte bor här=p Jag är också ofta ute mitt i natten och alltid livrädd för att stöta på lösa hundar.

Zaphix
2010-01-28 23:49
#19

#18: Antar att det var mig du menade? :)

Jag har stenkoll runt omkring mig ifall när jag har hunden lös. Kommer det någon på långt avstånd kopplar jag direkt och han håller sig alltid på max. fem meters avstånd, gammal hund som inte rör sig så snabbt. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

HannaM
2010-01-28 23:51
#20

#19 Haha ja det var dig jag menade, inte sams med siffrorna uppenbarligen.

Jo et är ju så det ska vara men det verkar finnas en del nötter som inte tänker som du om man säger ås.

Annons:
Hawknestgrove
2010-01-29 16:18
#21

svarade förmiddan. Då får jag gjort  saker och ting. Om jag sätter igång med något på eftermiddan, så blir det inte något av det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

monka-me
2010-01-30 17:45
#22

GladHeheh jag svarade på morgonen men äntligen skulle jag svara på förmiddagen eftersom det är ju nästan samma tid Cool

Upp till toppen
Annons: