Psykologi iFokus

Psykologi

Etikett: behandling
Läst 3560 ggr
Hawknestgrove
0

Norspan nån som vet?

Fått utskrivet starkt smärtstillande plåster för min smärta i sambasnd med min avåkning.

Norspan. Någon som har erfarenhet? Visst, jag är läskunnig, men tänkte höra hur andra har reagerat. Tänkte prova i morogn kväll. det håller i 7 dagar. Jag väger 61 kg och de är på 5 mikrogram. Kan man köra bil?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Chestnut
0

Har ingen erfarenhet men vet att det finns de på fibromyalgi.ifokus som har testat dem, så mitt tips är att kika in där Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

Hawknestgrove
0

Ok tack! Det ska jag göra!

Loveferrets
0

Det är oftast en röd triangel (har jag för mig) på paketet om man ej får köra bil.

Hoppas detta ska hjälpa din smärta.

HannaM
0

#3 Numera är det upp till var och en att känna efter om man kan eller inte kan framföra fordon. Det står i bipacksedeln att man får göra en bedömning själv men att vissa biverkningar eventuellet kan påverka.. eller hur det nu är formulerat. trianglarna tror jag är borta.

Loveferrets
0

#4, Jasså är dom ? Då var det fel av mig att skriva som jag gjorde, förlåt Ts !

HannaM
0

#5 Jag tror att det är så men eftersom ajg inte äter några sånna läkaemedel kan ajg inte svära på det direkt.

Loveferrets
0

#6, Okej, det var många år sen jag oxå åt sånna läkemedel o på den tiden så fanns det alltid nån symbol som visade att man inte fick köra men det kan ju ha ändrats som du säger, det tänkte jag ej på.

Det är nog bäst du ringer din läkare som skrev ut din medicin om du är osäker ts.

Chestnut
0

De röda trianglarna är borta. Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

Denna kommentar har tagits bort.
David
0

Det stämmer att trianglarna är borta, och att det ligger på var och en än att bedömma sin förmånga att köra bil, använda verktyg där det krävs koncentration osv.

Gunilla, har du provat att prata med apotekspersonalen? De brukar kunna nästan allt om alla läkemedel. (men såklart, de läser ju bara ifrån fass så…)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Loveferrets
0

#10,Okej.

kerstinjo
0

Gunilla, du känner själv om du kan köra bil med detta läkemedel. Du vuxna, kloka, jämnåriga människa ger dig väl inte ut på en omtöcknande bilresa om du känner dig "däven" (HM, västgötska?)

Men du kan bli hård i magen som 17 av plåstret!

Kerstin 

Hawknestgrove
0

ja , alltså ännu mer problem med min IBS än jag redan har? GAr inte rört dem ännu. Fy 17, så ont jag har! OCh det gör en så trött…..