Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 2192 ggr
Musiken
0

Fa utlopp for sina kanslor!!

Sitter har och ar sa arg sa ARG!! Manniskan i fraga vagrar all form av kommunikation i flera dagar nu, sa inte kan jag diskutera skiten med h*n heller och fa nagon klarhet eller uttrycka mina kanslor i fragan! Jag kokar verkligen av ilska och adrenalinet flodar. Sitter och kampar emot impluser som sager at mig att skicka langa, arga sms eller mail, eller varfor inte facebook-meddelanden sa att alla gemensamma vanner ser ocksa, och jag vet inte hur lange jag kan sta emot! Sms, mail, facebook-meddelanden ar ju urbota dumt (man lar sig av sina misstag heter det ju..), men jag maste fa ur mig den har ilskan!!!

Boxningsboll ager jag inte. Funderar pa att dra till med en voodoo-docka att sitta och sticka nalar och skit i, da far jag ju ur lite frustrations-energi bade genom att tillverka den, samt tillfredsstallelse nar jag kan sitta och rikta min ilska mot dockan. Promenad fungerar inte, for jag ar sa arg att jag hamnar langt ut pa landet, svar at forbipasserande bilar och risken att bli nermejad pa landsvagen finns ju ocksa. Telefonen ar lamnad hemma for ovrigt for att minimera risken for idotiska ataganden.

AAAAAAARGH!! Hur gor ni nar ni ar sadar riktigt javla piss-forbannade?

[Tassy]
0

Jag bräker ur mig all dynga, rakt ut bara.. Handlar först och tänker sen Tungan ute

Musiken
0

Ja, sa gor jag vanligtvis ocksa… men erfarenheten sager mig att jag inte borde. Blir valdigt otrevliga konsekvenser ibland… Ar i en period da jag har lite sjalvkontroll for en gangs skull och forsoker att sta emot alla impulser som sager mig att gora precis tvart om.

[Tassy]
0

Jo visst kan det bli orevliga konsekvenser, men det blir det av att bita ihop också. Jag har provat det med.

Jag brukar helt enkelt strunta i om jag vräker ur mig eller inte, dock väljer jag mina ord desto noggrannare. Det finns ingen anledning att kasta skällsord hejvilt, men folk ska definitivt få veta när de gjort mig arg. Det kräver en del behärskning för att inte bara ösa ur sig dumheter, ibland lyckas jag inte särskilt bra, men då jag lyckas så tar det ordentligt med skruv.

Just att skippa skällord och personangrepp och sånt, men ändå förmedla sin ilska, det är effektivt, och folk brukar inse att hoppsan, nu har jag gjort fel.

HannaM
0

Tja motion… fungerar inte promenad kanske en timme eller två på ett gym kan hjälpa? Skriva ner skiten? Hemgjort boxboll på något vänster… en säck med ris eler något att banka skiten ur? Kasta saker brukar vara effektivt för mig..Köp vattenballonger och gå ut och kasta på en vägg… eller tja.. något annat.

Musiken
0

Grejjen ar ju den att h*n vet att h*n gjort fel, men vagrar sta for det eller respektera hur jag kanner i fragan! Grrrrrrrrrrrrr!!!

Skriva ner skiten ska jag gora! Och vattenballonger! Att jag inte tankt pa det innan!

[Tassy]
0

Varning för dålig humor: Jag har precis upptäckt vad bra en epilator är för att ta ut frustrationer, bara gasa och köra, tussarna yr och man blir len som en barnrumpa Tungan ute

Musiken
0

Du, jag har faktiskt bestallt en!! Vantar spant pa att fa hem den! :D

Aviendha
0

Kasta kuddar i väggen. Släng skräp, då kan man ta i som bara den. Bränn papper. Jag vet inte, jag blir inte så rosenrasande - tyvärr.

allhealing
0

Det är alltid bra att använda 24 timmars regeln innan man gör någonting över huvud taget.

Skriver ner allt du känner i ett brev. Sen bränner du brevet.

Om du måste skicka en text, låt den då ligga i 24 timmar innan du gör någonting. Läs sedan igenom texten och omformulera dig. Låt den nya texten ligga i 24 timmar. Skriv sedan om även den texten.

Ta sedan fram text ett 2 dagar senare och jämför den med text 3. Då kommer du att le och skratta åt det hela. Självklart ska du INTE posta texten till personen i fråga.

Det handlar aldrig om den andra personen. Det handlar alltid om dig själv. Oavsett vad du tycker om detta så är det så det fungerar. När du läser den här texten i ett upprört tillstånd så har det tillståndet väldigt lite att göra med den du är i ett mer balanserat tillstånd.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Musiken
0

Absolut allhealing. Haller med dig i varenda stavelse. Och det ar det jag forsoker gora nu… Men inte kanner jag mig nagot battre for det. Situationen har varat i 5 dagar nu och frustrationen foder ilskan.. Men har fatt manga fina tips pa vad jag kan gora nu, sa nu ska jag ut och kasta vattenballonger, epilera benen, branna saker, storstada rummet, slita ut roddmaskinen pa gymmet, skriva ner allt och skriva om hundra ganger osv.

Bergspuman
0

En sak till. Testat att skippa ilskan helt och bara leva ditt liv?

Jag har märkt för egen del, att om jag själv vill vara arg så suger det mycket kraft ur mig. Men när jag bestämt mig för att sluta vara arg, för att jag vill göra andra saker, så vips mår jag mycket bättre.

När det sedan blir dags att fronta personen man är arg på, så kan man då göra det på ett mycket mer konstruktivt sätt. Förbereda sig på hur man ska lägga fram saken, utan att storma och anklaga. Bara tala om vad man vill och vilka behov man har.

Det löser sig ska du se.

allhealing
0

En liten fundering. Det här ansvaret som alla människor älskar att lägga på sig själv men aldrig skulle drömma om att lägga på en annan person, verkar det rimligt att fördela ansvaret så ojämnt?

Det jag menar är att vi alltid själva vill vara perfekta men aldrig kräver samma perfektion av någon annan. Visst är det intressant?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

Musiken
0

#11 Har testat att skippa ilskan. Eller, testar kanske man ska saga, men jag ar sa uppe i varv att jag inte kan slappa det just nu Skrikandes

#12 Nu forvirrade du mig lite! :) Jag maste nog saga att jag vill att folk i min narhet (familjemedlemmar, partner, nara vanner) ska vara lika "perfekta" (aven om jag ar langt ifran perfekt) som migsjalv. I den har situationen speciellt sa tycker jag verkligen att personen i fraga borde vara mer som mig och losa fragan istallet for att ga som katten runt het grot. Var det sa du menade? :)

allhealing
0

Nej jag menade att det väldigt ofta är så att vi själva lägger ett betydligt större ansvar på oss själva än vad vid någonsin skulle kräva av vår egen omgivning.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

Salladshataren
0

Du kan virka en vodoodocka Flört Sen kan du plåga den en massa, smart va? Skrattande

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Loveferrets
0

Usch det är så frustrerande när man är riktigt förbannad, jag brukade alltid leka/busa med illern när jag var de, de underlättade faktiskt en hel del, man "glömde" liksom av då, annars som salladshataren nämner så kan du ju virka en vodoodocka, du är ju duktig på de Skrattande

[rolnor]
0

Man kan ta ett dammsugarrör och slå med på en kudde om man inte äger en boxboll, brukar kännas riktigt bra efter en stund…

[Tassy]
0

Ta på mp3spelaren och dunka på hög volym i lurarna funkar också ibland.