Positiva tråden Juni-10
Alla positiva händelser i denna tråd!
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
En MYCKET positiv grej för mig är att jag för första gången på ett halvår eller så, INTE har mellanblödningar denna månad!
Vet iofs att det beror på att jag sannolikt hade en ägglossning i den här cykeln. De kommer ju allt oftare att utebli i takt med att jag blir äldre. Tydligen reagerar min kropp med en utdragen blödning när det inträffar. Men just den här cykeln har jag sluppit bloande, är så glad för det!
En annan positiv sak är att jag ringt till gymet för att skaffa en personlig tränare. En av dem som fanns skulle ringa mig denna vecka. Yihaa!
En tredje positiv grej är att jag har ett nytt intresse - spela tennis! Ska skaffa racket och börja öva på grundslagen. Min särbo är ju tennistränare och kan nog hjälpa mig nöta tekniken. Men innan jag kan spela på allvar måste jag ner en 10-12 kg
, går ju inte att röra sig tillräckligt snabbt nu.
I morgon börjar jag jobba på ett mysigt bager / konditori och får förhoppningsvis igång min vardag igen. :)
nästan 30 grader varmt ^_^ me like :D
Jag klarade första dagen galant på bageriet! Och jag hoppas oh tror att detta kan bli hur kul som helst!!!
#7 jaa…det var lite kämpigt emellanåt med massa ledsenhet och alla öste över mig med frågon om varför jag gått om 2 år, varför jag var på praktik veckan innan vi skulle sluta…..
men jag lever, i morgon börjar jag kl 6. Tror att jag måste ta mig igenom några dagar innan det känns lätt att ta sig iväg!
Sol, sol, sol! Underbart väder! Jag har börjat få in rutinen att åka ut i skogen och gå en rejäl sväng med alla hundarna direkt efter att jag lämnat Ella på dagis varje morgon! Jätte skönt nu när det är gott väder!
Och imorgon ska Bengt-Olof få sitt fotoalbum! Ska bli så roligt att glädja en människa som varit med om det han har (läs "Hjälpa en torterad människa?")
Sommarstugan i helgen, åka båt, sola och gå skogspromenader! 

Jag har vattnat blommorna på balkongen och sopat rent där ute.

Jag har fått sommarjobb!
Jag har just bestämt mig för att ta måndag efter midsommar ledigt, jag är såååå less på jobbet, måste ha lite ledighet SNART att se fram emot. Har för 17 hela 30 semesterdagar i potten.
Då blir det fyra dagar i sträck YEAH!
"duktiga flickan" i mig, har jobbat och stressat som en idiot måndag-torsdag. Men det var himla skönt att lämna skrivbordet på jobbet med inte ett enda nytt ärende i någon inkorg och inte ett enda pågåeende ärende heller.Allt är klart. Tjohoooooooooooo. Jiiiiiipppppppppiiiiiiiiii.
Det allra bästa var att jag blev klar med allt i går, så idag har jag kunnat ta det lugnt på jobbet. Jag tog en långlunch + åkte hem tidigare. (jag skulle till läkaren så jag skulle ändå gå tidigare, men ändå
)
Jaaaa! Jag har nått mitt mål: jag orkade cykla 90 minuter på innecykeln. Visserligen uppdelat i 3 x 30 minuter med paus emellan, främst för att jag får en grym träsmak i baken trots kudde, men ändå!
Nu dryper jag av svett och har bälgat i mig vatten och ska strax bada som belöning. Är SÅ nöjd med mig själv!

Jag vet att jag egentligen inte har så värst bra kondis, jag orkade ju knappt springa efter bollen när jag testade tennis förra helgen. Men springa är en annan sak, jag har för 17 ca 15 kg för mycket på kroppen.
Nu ska de bort. Jag vet, har sagt det förut, men detta att få spela tennis är en stark drivkraft…
Har fixat ännu finare idag på min balkong. Nu har jag sått rädisor, persilja, dill, sallad, tomater, sockerärtor och morötter. Lagt ut min fina stensamling och gjort dem rena och de ligger på fina serveringsfat i vattenbad.
Lagt ut Linas lilla sommarhus, så hon kan ligga därinne i skuggan, det gillar hon.+ ställt ut hennes svampkorgar som hon gillar att ligga i. Rengjort alla hennes sittdynor och kuddar.
Det är jättemysigt och gemytligt därute nu. Väntar bara på att alla godsakerna ska växa upp. När skattepengarna kommer skall jag fullända min balkongdröm med nya balkongmöbler i silvergrått som matchar balkongräcket och kattnätet. 
positivt är också att jag inte kommer på något negativt att skriva i negativa tråden.
varit på dop i helgen å träffat världen sötaste bäbis :D hur kul som helst å träffa släktingar man faktist tycker om :D
dessutom hittade jag en jätte snygg klänning på vägen hem :D hur bra kan en helg bli egentligen :D

*Underbart* Idag är jag lycklig! 
Snart helg = kattutställning!!

// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Idag är en bra dag, snart lön, alla juni-plikter snart avslutade. Längtar till midsonnar ^^
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
OH MY.. Love love love love.. =)
positivt är att jag var i mitt naturreservat och kollade på fåglar 2 gånger i förra veckan. Det lever jag på än i dag!

Jag avskyr i vanliga fall min kropp, men nyss nar jag gick forbi spegeln sa tog jag mig en kik - och jag maste saga att jag gillade vad jag sag! Mina tjocka lar och min stora rumpa ser ju faktiskt helt ok ut i ratt underklader :)
// Amanda
Jag gillar att mitt ansikte fortfarande inte har en enda uttalad rynka, trots att jag fyller 46 om 10 dagar
.
Begynnande veck ja, men inga rynkor!
Fick min bil repad i lacken för ett par veckor sedan, självrisk 3.000, jippi!! Men, jag har en back-up-försäkring (eftersom jag har tummen mitt i handen, så hjälper den vid punktering osv). Den försäkringen innehöll också självriskreducering, så hela min självrisk tar den hand om! Tjohej!! =) =)
// David
Mitt kanske livs största misstag med pengar löste sig för att en kvinna någonstans i sverige var så otroligt godhjärtad att hon skickade tillbaka pengarna till mig som annars hade kunnat gå förlorade, med andra ord en väldigt dyr läxa..väldigt dyr..
Evigt tacksam och mitt hopp om mänskligheten höjdes lite igår!
41 minuter orbitrek.. Kanske kan få fart på fläsket igen..
Tog årets första mest underbara upptäcksfärd med illern igår, hon va så duktig och vi hittade massor av larver, 4 grodor och vackra ängsblommor..

Jag har fått pengar!! Efter över ett halvår sedan jag sist fick pengar så känns det otroligt skönt att kunna betala sina egna räkningar!

Jag blev dessutom fortsatt sjukskriven till siste november! Så jag behöver inte känna pressen som arbetsförmedlingen sätter på människor som behöver hjälp med pengar genom soc!
Och det är galet positivt. För jag hade inte klarat av det nu.

Idag är en bra dag! Trodde aldrig att det kunde vända så. Men pengar, sjukskrivning är lösta. Och imorgon ska jag kolla på en lägenhet! :D
träning i går :D simmning i da :D
Är så jäkla lycklig idag..kommer bli 3 veckor semester i Ungern, i ett vackert sommarhus. Sambon fick också ut sin önskade semester och idag ska jag köpa den vackraste bordslampan jag sett..vet dock inte var jag ska ha den, men det löser sig efter parkettläggningen.
HELG!!!
Älsklingen och särbon kommer ikväll. Vi har inte setts på två veckor nästan, så det är efterlängtat! Mmm älskar honom!

Att jag har äntligen något att göra om dagarna så jag kan längta till helgerna!
I morgon blir det Ölandsdjurpark med Rasmus och familjen. Ska bli spännande.. Var väldigt längesen jag var där.. typ 1999
Hoppas det hänt något sen dess XD

Jag ska få skriva kontrakt på en lägenhet! :D Visserligen bara andra hand, men va tusan, jag kommer ha en lägenhet när bebis kommer! 

Semester! Sommarlov och jag har snart putsat alla tråkiga nesliga fönstereländen - vilket känns oäääändligt skönt!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Solen skiner, och det är nu bara 2 arbetsdagar kvar till 4 veckors mycket efterlängtade sommarsemester

Vi har eventuellt en lägenhet på gång!!! Hoppas - hoppas - Det skulle vara sååå skönt att slippa detta stora hus med alla rum som inte längre behös…

På tal om lägenhet, jag ska få skriva kontrakt på en ikväll! 
Och om en timme ligger jag hos barnmorskan och får se mitt lilla troll igen 

Varit ute och gått i fyra timmar

#51 Å jag som är helt slut efter en… Vilken superkondis du måtte ha!!!
Eller så är det jag som.. eh..
Jag var ledig idag. Min födelsedag tillbringade jag i mitt paradis, med mina älskade rovfåglar. Hela dagen var det någon rovis framme. Det blev aldrig stiltje idag. Jag har fått se fiskgjusar som ryttlar, och sedan störtdyker och kommer upp med fisk - det är lika härligt varenda gång att få se detta. Bruna kärrhökar och inte mindre än 6 st. ormvråkar. Jag tror jag fick se en bivråk också, lite tidigt på säsongen bara. De häckar ju i mitt paradis, och det sägs att de håller sig undan under häckningen, men nån gång måste de ju ut och fixa mat, så det är nog sannolikt ändå.
Fick även se en liten Gråsiska. Ett nytt "kryss" på min lista. Det var roligt, för den är lite ovanlig i Uppland.

Pojkvannens fodelsedag imorrn, och jag ar pa bra humor och kanner mig riktigt nojd och saker pa att han kommer tycka om mina presenter! Valdigt billiga, men ack sa personliga! 
// Amanda

Min bil är hemma! Den e så fin!
Fick faktist VG i kulturbiologi-förnyande av biologisk kunskap på dalarnas högskola…Trodde jag aldrig. Jag klarade en distansutbildning på högskola. Stor klapp på axeln. MEd 13 ig från gymnasietiden känns det som en stor braggd :)

#52 Jo jag tränar litegrann då och då=) Men gå har konstigt nog aldrig varit jobbigt, oavsett hur otränad jag varit. Det känns ju efteråt när jag sätter mig ner men annars så är det bara att knata på.

#58. Åh, vilken sötis!
#58. Hjälp vad underbart söt han är!!

// David

#59, 60 Ja visst är han!!! Det sägs ju att en olycka kommer sällan ensam…
Inte nog med att jag blev sjuk - äldsta kissen gick bort också…
Men, min man är klok… Han började sååå lägligt prata om… En liten kattunge kanske… Ska vi titta lite på nätet? Och kan man bli annat än gladare av att titta på kattungar, hitta en och åka och hämta hem underverket?
Den enda som nog är rätt less på honom är hunden… Min alldeles för snälla hund.. Lille Lucifer, som vi kallar honom, är en tyrann som älskar hunden… Hon får aldrig vara ifred, förutom när han nöjt somnar nära intill henne…. Måste ta en bild på det också…

Varit på cykeltur i en timme sammanlagt. Härligt att röra på sig lite 
Takstolarna till huset har kommit! Jippi!!
Tjohoooooooooo! Jiiippppppppiiiiiiiiiii! för 4 veckors kommande semester!
efter en mycket stressad vinter och vår.

Har fått undan hela tvättberget idag!!!!
JO, jag vet att det är midsommarafton… Men det bara skrek efter att göras…

Blir litet midsommarfirande trots att man inte ens ar hemma i Sverige :)
// Amanda
måla en tavla, dricka god cider å flamsa lite med småkusinerna när dom kommer springande :D vilken härlig midsommar <3 :D

Bara njuter av att detta är en sån där dag när det bara känns skönt att vara!
Vädergudarna är på vår sida, solen bara skiner och skiner! Ikväll blir det härlig midsommarbuffé, ska göra sex smårätter och ciderbål MUMS.
Det är 21 grader varmt i kalmar sund idag =) På Ölands sidan då.. Bara att i och bada!
JÄTTE GUTT! =)
För att jag hittade den här sajten!

Sovit två bra nätter i rad!!! Det är verkligen inte fy skam för att vara jag…
#73 Det doftar gott i ditt sovrum alltså hihi 

#74 Jäpp!!
Rökelse från Indiska "Wildberries" 
#75 Härligt att höra!

#71 Vad trevligt! Välkommen hit!
Positivt är att jag idag har ätit årets första smultron. De var jättegoda. De finns härnere i min älskade lund som vi får ha i 2 år till. Positivt är också att jag har plockat en väldigt vacker blombukett. Det doftar sommar härinne.

#71 Välkommen! 
Har faktiskt sovit ännu en bra natt…

Klarade av att svara i telefon trots att jag var rädd för att det var någon som ville mig illa. (Denna vecka kommer vara full av sånt)
Men det visade sig vara en hyresvärd på några lägenheter jag sökt på 
Var dock ingenting för mig då de ville ha ut 10.000 i någon sorts avgift. Oh ne, dumt att ens ringa upp någon som är gravid och arbetslös om man ska ha betalt utöver hyra. Skickade ju liksom ett personligt brev när jag sökte..
Jaja. Jag klarade av att svara och det är positivt iaf^^
Positivt är att jag fått en fin , lätt solbränna, av en skön eftermiddag vid stranden igår.

Städat som en furie - mäklaren kommer och ska titta på vårat hus - och du måste det ju se bra ut…
Nöjd med mig själv sitter jag nu med kaffe och snus framför datorn och väntar att han ska komma.
Om 2 dagar åker jag till Åland med mina kära kära gamla vänner!!