Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettsömnproblem
Läst 3660 ggr
evrekaw
0

Vänt på dygnet...

Jag är totalt hopplös under semestern. Är i normala fall en tvättäkta nattuggla, men håller denna i chack när jag vet att jag ska upp och jobba…

Nu är jag alltså uppe till 3-tiden på nätterna och kommer mig inte upp förrän 12.00 - !13.00 -tiden. Vet att jag kommer att vara helt död min första dag på jobbet efter semestern…

Är det någon fler än jag som är så här hopplös? Hur löser ni detta?Obestämd

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

paow
0

Är exakt lika dan! Är uppe hela nätterna och sover bort halva dagen. De brukar ju lösa sig med tiden när skolan börjar igen - men den första veckan brukar man ju vara lagomt dö.. haha ;)

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

evrekaw
0

#1 Ja, fast imorgon bitti ska jag vara klockan 8.00 hos vetrinären med min katt. Är smått rädd att försova mig…

Får ta till den gamla godingen. Ställa klockan bredvid sängen och sedan lägga min mobil, med någon irriterande väckningssigna,l i köket så att jag bara måste upp…

paow
0

#2 hahah precis, är ju lätt att trycka på "snooze" några gånger för mycket annars.

evrekaw
0

#3 Precis… Borde nog hamna i Guinnies rekordbok för antal snooz- timar i mitt liv…

Den ettriga mobilen i köket däremot den kan inte snoozas i sängläge.Tungan ute

HannaM
0

Ja, det är ävl ungefär så mitt dygn är men så är jag ju också hemma och sjukskriven så det fungerar ju oftast. Är mer av nattmänniska så det är så dygnet är bäst för min del. Ska jag upp tidigt är det tre fyra fem larm på mobilen vid olika tidpunkter och sen sova middag om jag hinner.

LenaR
0

Jag är likadan. Det enda som hjälper för mig när jag ställt om dygnet är att sätta i mig Propavan, så att jag somnar i tid och sover gott hela natten. Jag har inte kommit på något annat som hjälper. Mobilen i köket? Nej, inte för mig, jag går upp, stänger av den, går och lägger mig, och sover till på blanka eftermiddan…

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

paow
0

fick av min mamma en gång en väckerklocka med en laserpistol, så när väckerklockan började "pipa" skulle man ta pistolen och prick med laserstrålen exakt på en spc punkt på själva väckarklockan - de slutade med att jag tappade bort den där jäkla "pistolen" och gatt kliva upp och stänga av väckarklockan, och när man är morgontrött & sur som jag är på morgorna är det inte de lättaste att hitta en skruvmejsel för att få upp batterilocket…! kan tillägga att jag inte använder den väckarlklockan längre .. ;p

Cochon
0

Jag börjar osse bli en nattuggla, är ofta upp till 2. Hatar det för innan var jag verkligen en morgon människa och det var mycket skönare… Så brukar även få dåligt samvete av att vakna sent… -.-

#7 Det finns många fler än bara den varianten på Teknik Magasinet. Bl.a en granat som man måste kasta i golvet för att den ska bli tyst, en som flyger i vaj som en helikopter så man måste fånga den och sätta tillbaka den och en bomb som räknar ner 1, 2, 3, BOOM! He he, har mina sätt att roa mig på :P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

paow
0

#8 jo jag vet att det finns några olika varianeter, min bror fick den sista nämnda, han använde den inte heller särskilt länge ;p

isa
0

Jo tack. Det var min  första arbetsdag idag efter semestern, och jag kan ju säga att jag var väldigt trött. Försökte ändå ställa klockan på ringning på morgonen några dagar innan, så att jag skulle bli trött tidigare - men icke - jag var inte trött. Jag kunde inte somna förrän vid 02.00 i alla fall, så imorse var det inte kul att gå upp vid 07.00 …..