Psykologi iFokus

Psykologi

Etikett: behandling
Läst 6888 ggr
mallan54
0

cipralex + ritalin i kombination ???????

Hej !! Undrar här om någon vet hur cipralex och ritalin fungerar ihop ?? Jag har beh. sen nov-06 först med concerta sedan maj 09 med ritalin för min ADHD,  Jag äter idag 230 mg ritalin per dag ,,,, eftersom jag har en ångest samt en återkommande depp tillstånd , så har jag from idag påbörjat med en halv tablett cipralex,, men fick i stället en billagare variant på apoteket Entact 10 mg..  Snälla om ngn kan hänvisa mig eller har kunskap om denna blandning av medicin ,,, jag är rädd att det kommer bli värre i måendet kan ju oxå tala om att jag , har agrofobi och problem med att jag "vill" isolera mig för att slippa möta folk,, känner mig obekväm utanfföär ,, jag är 56 år och kvinna som lever ensam.

[rolnor]
0

Där är vi två, jag tycker också att det är jobbigt med folk, men samtidigt blir jag deprimerad om jag isolerar mej, lagom är bäst…

Jag kan tyvärr inget om just den här medicinkombinationen, men Ritalin hadlar väl om signalsubstansen Dopamin, Cipralex handlar om signalsubstansen Serotonin, så det kanske inte blir nån "konflikt" Vad säger din läkare?

Glad