När ger man upp?
Startade en tråd häromdagen angående svettningar av Citolopram. Jag mår verkligen piss av dem och tänkte trappa ner, men behöver ju min läkarkontakt och en ny medicin.
Ringde vårdcentralen och förklarade problemet. Hon går till min läkare och kommer tillbaka med ett meddelande att han inte har tid med någon telefonkontakt förrän i augusti när han kommer tillbaka från semestern och jag ska fortsätta äta medicinerna till dess.
Fattar de inte att de tar livet av folk när de gör så här. Frågade om jag kunde få träffa en annan läkare för det finns väl fler läkare på vårdcentralen som kan mediciner.
Får då till svar att de har inga tider nu över sommaren men jag kunde ju sätta mig i några timmar och vänta på akutmottagningen som är kl.8 på morgonen.
Ett av mina sjukdomsproblem är kronisk migrän vilket innebär att vid den tiden på morgonen ligger jag oftast och kräks eller har sån migrän att jag inte kan röra mig. Tack för den liksom.
Samtidigt fick jag svar på en ny remiss som hade skickats till den psykiatriska mottagningen om att jag behövde hjälp. Står ordagrant så här:
"Vi har mottagit en remiss från Dr ….på vårdcentralen…..Vi kommer inte att erbjuda dig behandling hos oss och ber dig därför att ta kontakt med den som remitterat dig till vår mottagning."
Kort och koncist. Och jag försökte ju meddela min läkare detta men som sagt, han hade ju inte tid att prata fem minuter med mig förrän i augusti.
Så nu idag sitter jag här, mår absolut skit, har missat min lillasysters födelsedag som jag skulle varit på idag. Hela familjen sitter och äter tårta och firar henne och hon är ledsen för att jag inte är där.
Och jag sitter här med migrän, svettas och skakar och får ingen hjälp.
Jag hatar verkligen den svenska vården. Jag började söka för min migrän när jag var 15, blev sämre allteftersom åren gick. Nu är jag 43 år och har fortfarande inte fått nån hjälp.
Det tror fasen att folk tar livet av sig i Sverige!
Nej vad hemskt att läsa hur dåligt du mår!
Fy tusan vad frustrerande OCH FEL att du inte får kontakt med in läkare! Så ska det inte vara! Grr!
Om du mår jättedåligt kanske du skulle ringa psyket eller vad det heter på sjukhuset så du kan bli inlagd? Då kommer du få hjälp med medicinen!
Kramar om!

Har för många djur hemma som behöver mig, så kan tyvärr inte vara borta nån längre tid.
Därför hade jag hoppats att bara få en plan om hur jag skulle trappa ner och en annan medicin och trappa in. Men nej! Sitt och må skit tills i augusti medans jag är på semester och roar mig.
Han kunde lika gärna säga att om jag mått dåligt så länge så spelade det väl ingen roll om jag missade ännu en sommar.
Men jag är trött på det! Och min släkt slutar ens bjuda mig på födelsedagar, julafton osv. Det funkar ju inte ändå.
Jag missade min mammas 60-års dag i år!!! Hur pinsam är den? Och nu min minsta lillasysters, där födelsedagar fortfarande är viktiga. Känner mig usel:(
Okey, men då får du nog tyvärr gå till akuten. Säga till dom att du fick det rådet eftersom din egen läkare inte hade tid med dig. För du ska inte missa födelsedagar och känna dig fast hemma.
in på akuten och häng på ringklockan så att du blir ordentligt smärtstillad under tiden du väntar. Stå på dig, dessvärre brukar de köra över en på akuten också, så man får ha en stor portion tålamod.