Konstant arg, sur & irriterad
Hej!
Jag har fått errlitet problem som har krypit på under den senaste månaden..
Känner mig arg, sur och irriterad på nästan allt de jag känner gör, detta har kommit smygande den senaste månaden och jag känner mest av det då jag ska göra något arbete i hemmet eller på jobbet.
Det började komma efter att min sambo kom ur en djup depression som under 2-3 månader innebar att jag jobbade heltid + skötte allt jobb hemma medans hon bara låg ensam i sovrummet eller i soffan och bara mådde piss.
Jag vill verkligen inte fortsätta må såhär och vet inte vad jag ska göra för att komma ur skiten. Det spelar ingen roll vad folk säger/gör om dom är glada eller irriterade så blir jag irriterad på dem.
Jobbar som säljare i en butik och måste hålla masken uppe under den tiden så när jag kommer hem känner jag mig som ett arsle och bara skäller och är arg..
Hoppas att någon kan hjälpa mig och berätta om det finns ngt jag kan göra!
Jag har haft samma problem när jag var i 12-års åldern för ca 10 år sedan efter jag blivit utsatt för långdragen psykisk och fysisk mobbing, och funderar på om detta kan vara något som har med saken att göra..
PS. Ursäkta den dåliga grammatiken och upplägget på texten, har bara sskrivit ut hur jag känner för att få det så äkta som möjligt.
Jag känner igen mig en del i det du skriver. Min mamma har och mår fortfarande psykiskt dåligt i perioder. Under ett antal år som tonåring så bodde jag bara tillsammans med min mamma. ( Föräldrarna är skilda )
Och jag blev agressiv och arg under den jobbigaste tiden.
Även idag så kan jag bli så fruktansvärt less på min omgivning. Även om jag nu är vuxenoch har egen familj,,
Då spelar det ingen roll som du beskriver vad folk än säger eller gör.Jag blir bara så less på dom. Orkar inte svara i telefonen för att "kallprata".Osv.
Men för mig hjälper det med att få ur mig allt gnäll jag har inom mig. Stressa ner och ta lite "egotid"för mig själv. Fokusera på vad JAG vill göra för att hitta ett lugn.
Jag kan speciellt känna den därkännslan att jag är så satans less på folk när jag haft det stressigt en längre tid. När det varit för mycket helt enkelt.
Kanske har varit för mycket för dig den senaste tiden? Du kanske har fått sätta dig självåt sidan föratt sköta allt annat? Ibland behöver man lugna ner tempot för att komma in i sitt rätta jag igen.
Hoppas det kanske hjälpte en liten del iaf och sköt om dig=)