Sååå trött och seg...
Är nu inne på min andra vecka med Citalopram. Har nyligen gått över till att ta en hel tablett (20mg) istället för en halv. Det enda jag har känt hittills är en viss darrighet i kroppen och en rent överdjävl… trötthet. Har inte varit så trött och slut på många många år, och då var jag för övrigt sjuk i influensa. Jag sov 9 timmar i natt, 8 timmar i går natt och jag är ändå tokseg. Jag brukar må bäst av 6-7 timmars sömn.
Har försökt hela dagen att komma mig ut på promenad men har inte orkat mentalt. Otroligt nog fick jag ändå disken gjord och lyckades träna lite. Det är egentligen först nu som jag har kunnat samla mina tankar lite och göra något "intellektuellt".
Humöret har väl inte ändrats direkt vad jag kan märka. Jag är inte ledsen eller påtagligt deprimerad utan mer uttråkad och rastlös, ungefär samma som jag mått de senaste veckorna.
Jag har läst att just Citalopram kan ge trötthet, men om det är något som håller i sig så blir det ju jättejobbigt. Är det någon som har erfarenhet av detta?
jag tar cipramil o är ju typ samma som citalopram.
jag tar 30 mg och jag känner oxå av enorm trötthet i huvet
o hela kroppen man blir lixom helt utmattad.
men du får ta upp det med din läkare att du känner dig trött kanske kan de justera dosen.sen en sak till be dem kolla b12 blodbrist.då blir man så trött med.
Tack! Ja, jag får nog göra det, det här börjar kännas riktigt jobbigt. Dessutom har jag nu börjat få en del ångest, problem att sova och svettas otroligt mycket. Det blev inte alls så bra det här med medicin. Mår faktiskt ganska mycket sämre nu. Kan ju bero på yttre omständigheter men jag tror inte det är hela förklaringen.