Psykologi iFokus

Psykologi

Etikett: akuta-situationer
Läst 1991 ggr
abelyn
0

Hjälp... vart vänder man sig

Hej vet inte om detta är rätt plats att posta detta på men gör ett försök. Jag har mått extremt dåligt på sinstone, och hatat mig själv extremt mycket.. i början var det så mycket att jag begränsa mig själv med det jag gillar, så fort jag tittade på the big bang theory för mycket så stängde jag av. Samma med det jag gillade o läsa, så fort de blev över 10-20 minuter avbröt jag. Jag har hållt på så ett tag till och från nu i några dagar, känns som jag förlorar mig själv… och för tre dagar sen så började det gå ut över maten också. Så fort jag åt tryckte jag ner fingrarna i halsen och spydde upp allt. Jag tyckte inte jag förtjänade att äta heller. Jag mår så sjukt dåligt och jag vet verkligen inte vad jag ska göra… jag fortsätter begränsa mig mer och mer… och det börjar märkas, jag har gått ner 5 kg på bara några dagar och om jag fortsätter såhär lär det ju märkas ännu mer… men jag kan inte sluta hata mig själv.. jag har verkligen förstört så mycket för mig själv, vet inte hur jag ska göra, vart jag ska börja och allt… jag mår så extremt dåligt… jag vet inte vem jag ska ringa heller. Får panik så fort jag äter. Försökte äta min favoriträtt idag, tacos, samma sak där med, allt kom upp igen. Jag förstår verkligen inte varför det börjat ta emot så fort jag gör någonting. Och främst när jag äter. Jag har aldrig haft sånna här starka problem med att äta innan. Har haft svårt att äta inför andra ja, men inte när jag är själv och sen känna mig tvungen att få ut allting. Jag känner mig helt vilsen… vart vänder jag mig… min psykolog svarar inte… finns det ingen annanstans man kan ringa och få hjälp? eller råd? jag vill verkligen inte sjunka lägre jag mår skit och vill verkligen inte fortsätta såhär. Jag har sagt det till en av mina vänner men inte mer, jag vill inte att nån ska oroa sig för att JAG  inte kan ta hand om mig själv… :/ jag vet inte hur jag ska göra verkligen, jag vill inte låta mitt mående gå ut över mig själv heller men hur ska man göra då.. hatar verkligen mig själv och allt jag är…. tänkte göra cupcakes idag men det är väl meningslöst om jag ändå tänkt få ur mig det igen.. :(

om det är till nån hjälp så går jag på abilify

VildaVittra
1

Du kan ringa till nationella hjälplinjen, de kan inte bara lyssna utan även ge tips och råd om vart du kan vända dig. http://www.1177.se/Stockholm/Om-1177/Om-Hjalplinjen/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

abelyn
0

#1 åh tack så mycket!!

Calcifer
0

Du kan även kontakta din hälsocentral. De har en skyldighet att lotsa dig vidare till rätt plats.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"