Psykologi iFokus

Psykologi

Läst 252 ggr
Vykke
1

Bli av med min mamma

Hej,

Min mamma spionerar på mig, jag råkar skriva att jag vill bli lämnad ifred av en person (menade henne, men skrev det inte), nu klockan, ett på natten, smsar hon mig. "Menade du mig?", Det var uppe 3 sekunder. Och hon "ser" det. Hur är det ens möjligt? Hon ska vara inne i mitt huvud om hon kan. Kastar stenar på min balkong, bankar på min dörr, snor nycklar till min lägenhet. Jag har ingen att dela detta med, jag lider i ensamhet av att hon stalkar mig och skrämmer mig, lämnar inte lägenheten när jag ber henne. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag får bara stå ut med henne, för hon vill inte lämna mig ifred, även om jag är vuxen. Hon har gjort så här i 3 år. Hon kommer säkert hitta detta inlägg och hämnas på mig

Maria
4

Du har tidigare skrivit och undrat hur man blir av med psykos så det är kanske det som spökar hos dig och då behöver du hjälp.
Har du någon kontakt med vården? Annars borde det vara steg ett.

/Maria

Vykke
0

#1: Jag tror inte det är psykos. Men tack för tipset. Min mamma har varit efter mig länge, fast jag sagt att jag velat vara ifred.

Maria
3

#2 Men varför har du tidigare frågat hur man blir av med en psykos? Varför skriver du frågan på psykologi?

Är det väldigt allvarligt så kanske du får kontakta polisen? Ansöka om besöksförbud?

Steg ett är väl annars att blockera henne från all social media. Byta lås och blockera henne från att ringa.

/Maria

Lona
3

TS, har du kontakt med någon som kan hjälpa dig med hur du mår? ❤️

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Vykke
3

#3: Ja, jag har haft psykos men allt behöver inte vara det. Jag ringer min mamma nu, vi kom bättre överens. Så det kanske löste sig

Maria
2

#5 Vad bra🙂

/Maria

Soligajag1
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5:

Oj0joj, , det där låter inte så roligt . Men mammor brukar bry sig om en extra mycket .Jag hade en fantastiskt relation till min mamma , hon gick bort m2016 i augusti .

Jag saknar henne varje dag .

Det ska jag väl inte egentligen berätta till dig som har det svårt med din mamma.

Vi var underbara vänner som bara älskade att umgås , diskutera om allt mellan himmel och jord. Skrattade mycket.
Vi pratade i telefon nästan varje dag.

HH 🙂

Anonym
0

Jag vet hur det är att vara förföljd. Man ber om hjälp men det enda man får är medicin som mildrar oron. Jag är inte direkt rädd längre men jag vet att jag är förföljd och av vilka. Medicinen gör också att det är svårare för dem att kontakta mig. Jag är schizofren och har varit förföljd sen jag var liten.

Jag väljer att vara anonym, då det finns folk här inne som känner mig och jag vill inte berätta detta för andra.

Draken
3

#8: Får du någon hjälp av sjukvården ? Schizofreni kan behandlas medicinskt. Medicin kan inte bota schizofreni, men det kan lindra symptomen till ett minimum.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis