Har ni något ni brinner för?
Har ni något ni brinner för, något som är extra viktigt för er? Då tänker jag inte på rena hobbys utan sånt som till exempel miljön, hittekatter, cancersjukdomar, rasism och så vidare.
Tar ni i så fall en diskussion så fort ni möter någon som (enligt er) "resonerar fel" eller tar ni bara upp det om ni blir frågade om er åsikt?
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Ja, jag brinner starkt för lika rättigheter för de som är LGBTQ och transpersoner eller non-binary osv. Det är diskussioner jag aldrig undviker. Finns säkert mer men hjärnan är lite trött just nu så ska återkomma sen. xD
Finns massor med saker jag tänker på och bryr mig om och har åsikter om. Men det är kanske saker där jag inte är extremt insatt, inte vet sådär jättemycket, inte är något som rör mitt hjärta på en personlig nivå, eller sådär. Då tar jag diskussioner ibland, men inte alltid. Jag väljer mina strider mer i så fall.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag brinner för mänskliga rättigheter på så sätt att jag bryr mig mycket om allas rätt till integritet, skydd från våld, hot och kränkningar.
Sedan är detta inte inriktat mot en viss grupp av individer, utan alla (men kanske framförallt barn eftersom de oftast inte har mod, möjlighet och insikt nog att göra sin röst hörd när de utstått kränkningar av något slag.)
#0: Djurskyddet .
Jag har själv varit jourhem för reptiler och ibland hundar. Jag har haft täta kontakter och ett nära samarbete med LS genom terrariemässan vi har haft varje år. LS har också varit här hemma några gånger.
Nu håller tyvärr inte hälsan hela vägen. Men blir det diskussioner inom djurskyddet, så backar jag inte.
Hemlösa kissekatter. Stöttar Katt i Borås, för jag tycker dem gör ett fantastiskt jobb. Hade ju äran att få hjälpa till och vara jourhem åt en liten kattdam och hennes två bebisar, som hon fött ute, för många många år sedan.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

#0: Hemlösa katter i första hand. Men ALLT djurskydd brinner jag för.
Tar själv hand om och hjälper hemlösa katter.
Jag tar diskussioner där de finns. Jag går inte på människor och prackar på dem mina åsikter om de inte bett om det.
#4. Hade en katt fröken från dem också, tyvärr blev hon inte så gammal.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

#6: Från vilka menar du?
#7. Jag svarade Marinas Mix i #4 att jag hade en katt fröken från Katt i Borås.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

#8: ok.