Positiva tråden!
Kan vara bra med en positiv tråd här inne :) Här skriver vi allt som vi tycker är positivt dag för dag. Det kan få oss alla på bra humör :)
Idag har jag varit på min kurs och sytt lite granna. Blev en skyddspåse till vår GPS. Snart ska vi ut och gå en runda, sen ikväll blir det karrestek :) Känner mig glad idag!
Jag ska ta en promenad med mina älskade vovvar för jag har ett paket att hämta.. hi hi spännande.
kan knappt vänta.
.. Ska passa på att köpa magnesium oxå
Åh, paket, vad härligt.. jag vill också ha^^
Idag ahr det varit en slappisdag, inget direkt positivt, men inget negativt heller. :)
Helena
Jag är glad över att ha hittat årets första trattkantareller, jag älskar svamp!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
slappisdagar är sköna, alltså tillhör det positiva tråden
Sen är det givietvis positivt att sajten håller på att vakna till mer och mer, jätteskoj!
Håller med dig Melissen, men jag är fruktansvärt avis för att du har hittat kantareller. Jag hittar ALDRIG några
Men trattisar? redan? Oj…… Vanliga är det fullt av, vi åt faktiskt smörstekta med rödlök till middagen i dag.
Positivt idag…
Ja, det har inte åskat, hahahaha!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tack, en till som kan gå vilse på sitt eget dass……En blind höna har bättre lokalsinne än vad jag har……

Åh trattkantareller som är så gott :3 men de enda svampar jag hittar är söndersparkade mystiska svampar som troligtvis är giftiga xD
och som citronmeliss skrev är det jätteroligt att sajten vaknar mer och mer :)
Näh, därför kompas är bra;) eller varför inte GPS om man nu kan använda en sån.
Själv hittar jag aldrig svamp, så det blir långtråkigt då. synd ju.
Pusskram//veyla
Oj:$ glömde ju skriva mitt positiva:D
Det är en jättebra dag, för jag är glad:) har varit det nästan hela dagen. det är ganska ovanligt för mig att vara glad så detta njuter jag jättemycket av:)
Kerstin, eller så skaffar du en pejl.Så kan dina anhöriga leta upp dig. Väldigt praktiskt……
Dagens positiva = Jag har vänt tillbaka dygnet! Och när jag vaknade till så såg jag vad som hänt här. Jätteskoj!
Kantareller, var ute med en bekant förra helgen och letade, trots att det varit snustorrt i markerna så hittade vi väl runt ett tiotal kantareller
. Är nog lite för bekväm av mig, föredrar att få dem färdiga på smörgås…
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
KLockan 7 i morse tog jag mig i kragen och cyklade en halvtimme på min motionscykel :P Känner mig så nöjd nu :)
#16. Ja, jag vet, jag är en inbiten latmask. Men jag gillar skogen, det är nog den enda motion jag får, förutom när jag går fram och tillbaka till bilen… 
// David
#21 ha ha ha vilken gosekatt du fick.
Är så avis på alla som hittar kantareller
hittar aldig några själv. Håller med dig David, det är bra gott att få svampen serverad på mackan istället.. ha ha ha
Jag har lite panik över att gå i skogen, är rädd för att hitta gömda mordoffer efter att min syster hittades mördad av två svampplockare…
#20 Gud så söt! :)
Helena
Idag har jag varit på bup, sen åkte jag in till stan och mötte C och Ph, sen åkte Ph, och då struttade jag och C runt lite tills J kom, sp struttade vi också runt, sen efter ett tag fikade vi, sen åkte vi hem.. :P
Det var kul att gå på stan, himla fint väder här idag, supernice :)
Helena
Katten är ett handverk av allas vår Gunilla. Gissa om det värmde när den kom… (har en liten samling som jag vunnit i auktioner på http://insamlingsauktioner.egetforum.se/forum/).
#25. Fint väder?? Idag har det hellregnat här. Men det var skönt, både för mig och naturen… Jag lyxade mig istället med att sola lite inomhus. Och nu ska jag sussa…
// David
#26 Ja, det har varit underbart hela dagen :)
Helena
Åh, tack David…..
Just nu så är skogen knökad med kantisar! Sambon ar ute en liten stund i går, innan åskan och haglet och regnet kom, han plockade 3 liter…. Är INTe så förtjust i när han komer hem med svamp, han tar ju med sig halva skogen….
#28. 3 liter? Då bjuder du på kantarellsmörgås nu på fredagskvällen? :)
Är väl lite fint att han tar med sig hem lite överraskningar också. Mossa och sånt kan ju vara bra att ha. Utifall att…
// David
Sol och gott humör, kan det bli bättre..
Ja en högvinst..haha
Japp! Mår bra idag. Inte lika glad som för tre dagar sen med jag är hlt klart nöjd:) Solen skiner och himlen är vackert blå. mm, naturen är väldigt vacker.
Pusskram//Veyla
Åh, Veyla ..varför inte lika glad?
Du får av min glädje då, för jag har så det räcker till båda idag!
Kram, Citronmeliss!
Idag har jag äntligen städat! Är stolt över mig själv för det. Och snart börjar ett 24-timmars maraton med min favoritserie. Det ska bli kul!! Om jag nu orkar vara vaken 24 timmar till 
// David
David, vad är det som är din favoritserie? OS eller?
hahah… Nä, "The Shield". På Canal + Action. Allt vad som heter sport flyr jag så fort det bara går…
// David
Pust, skönt! Jag är oxå en som smiter låååångt bort från sporten på tv. The Shield säger du. Hmmmm jag känner igen namnet men kan inte komma på vad det är
Förresten så har jag inte den kanalen ändå
Men jag är glad att du har den så du kan se din favorit
Den har gått på några olika kanaler, tv3, tv6 osv. Men nu är det Canal + som gäller. Här finns lite info, http://www.imdb.com/title/tt0286486/ tror du känner igen den när du ser bilden på huvudpersonen… 
// David
Ja visst ja, det är den serien med de hårda snutarna.. ha ha ha Den är ganska bra faktiskt, annars så älskar jag CSI och nayvy CIS (stavas?) och andra sådana där snutfilmer med DNA tekniksa prylar o.s.v. Engelska deckar kan oxå vara spännande.. Bones är oxå bra.
Nu ska aspie nana, sov gott alla
Yes. Det är serien med de hårdkokta snutarna. Har en liten kisspaus i mitt tittande. Snart blir det 7 timmar till… Det brinner här i trakterna så vi ska helst hålla oss inne, och det protesterar jag inte emot alls.
Jag gillar också CSI och Navy CIS. Tycker att Mark Harmon (Gibbs) är en kanonskådis!
// David
Dagens positiva är att vinterns ved anländer idag. Skönt att slippa frysa om fötterna, ifall det blir en kall vinter!
Jag är egentligen inget TV fans, men stundtals är jag det mer än annars
Jag är dessutom så "kul" att jag gillar faktaprogram, lyssnar gäna på riksdagsdebatter (om jag nu vågar säga det utan att bli "hånad"
)
Sedan finns då min lite "ytligare" sida och den gillar också CSI & Navy CIS.. Mark Hammon är ju inte helt fel, Anna Pihl kan också vara kul.. Bones och Jordan.. Brittiska produktioner..
En av mina absoluta favoriter är dock Boston Legal, med William Shattner och James Spader jag bara älskar dem!
Jag älskar humor..
Visst ja, läkaren Jordan, det var hennes namn jag försökte komma på. Den serien är kanon oxå. Mark Harmon= kanon. Älskar när han smäller till den där andra killen i huvudet (glömt namnet) för att inte snacka om denna coola tjej som gör deras tester, Abby.
Nej Melissen , här finns det ingen som ska håna någon som de gör på vissa andra sajter. Jag kollar själv mkt och gärna på fakta program. Förr tittade jag mkt på discovery, men nu tycker jag prorammen har "ballar ur". Det var mer spännande förr. Kanal 24 visar ibland en del spännande debatter.
Däremot har jag ingen aning om vad Boston Legal är för nåt
Kram
Dagens positiva: jag klarade att gå till skolan idag.. får se hur det blir senare på terminen dock..
Helena
GRATTIS Skrutten, det måste väl kännas skönt att ha klarat av det!
Kramiz
Åhh, Det var positivt Helena!
Första dagen avklarad.. ett steg i taget.. vet du
*Kramar dig*
Ett steg i taget är nog väldigt bra att tänka.. och så får jag försöka så gott jag kan, och se om jag inte klarar mig från känslan..
Helena
Försöka är bra Helena, jättebra
Kram!
Goddi goddi paronskrutten.
Själv gick jag till kursen idag. :) Känner mig väldigt pigg.
Ska laga kyckling chop suey ikväll, hoppas det blir gott :)
Såklart du inte blir hånad här melissen!! Måste också erkänna att vissa riksdagsdebatter faktiskt är rätt kul att lyssna på. Brukar kika på Riksdagens hemsida ibland för att se vad som tas upp. När det var debatter kring djurskyddsfrågor satt jag som klistrad 
För mig är tv min allra bästa vän, som måste säkert börjar märka. Har många favoritserier som jag försöker följa. Ikväll, 22.55 på TV4+ måste jag få rekommendera Skenet Bedrar. Engelsk humor när den är som bäst.
Grattis skrutten! Hur känns det att vara tillbaka i skolan igen?
Och Hera, jag kommer gärna och provsmakar kycklingen 
// David
Skenet bedrar! Är det den där tanten som ska försöka vara finare än alla andra? Stackars hennes man, ha ha ha. Min mamma höll på att skratta ihjäl sig när hon såg detta. Själv tycker jag det är roligt men att det blir så pinsamt ibland att jag inte kan titta
Kramen…
Mrs Bucket, uttalas Bouquet (mycket viktigt). 
// David
DavidE, du är så välkommen så ;)
David!!! Ja jag tror jag skrattar ihjäl mig. Mrs Bouquet, jo ja tackar jag. Fin släkt hon har förresten
och stackars hennes grannar… åhhh vad jag är glad att slippa en sån granne
Jepp, uttalet är MYCKET viktigt
Mmm, kyckling det älskar jag, åt det igår
Kram!
Nu har jag cyklat 50 min på min motionscykel. Känns bra :) Dgas att laga maten nu.
kram på er

Idag kommer mitt ex från östersund och hälsar på, han åker 60 mil för att hälsa på mej =D en sann vän!
Jag… är glad för att jag har Yuki.
Jag är glad för att jag har haft en underbar helg
#55, sån vänskap är sällssynt! Ta vara på den! Inte alla förunnat att ha sitt förra x som så god vän….
Nu är OS slut. Får vänta 4 år till nästa. Tur det finns finnkamp EM, VM och alla andra. Jag och min son är sportfanatiker, däremot svampen får ni ha för er själva. Är hyperallergisk mot svamp och skaldjur. *suck*
Det positiva idag är att sonen kom från tandläkaren och sa att nästa vecka får han troligen sin tandprotes. *jippie*
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag är glad att OS är slut och att det är fyra år kvar tills nästa omgång. Jag är alltså raka motsatsen till sportfanatiker
Nu kanske det kommer mer intressanta program att titta på. T.ex nyhetsmorgon som jag brukar ha på lite i bakgrunden när jag gör annat som t.ex sitter vid datorn. he he he
tur man är olika. Mina söner är likadana. Ena älskar sport, den andra är likgiltig.
Väl mött, Tatsja
Idag har jag pratat med min kontakt person angående arbetsträning på arbetplats. Det kommer snart ske. Han ska ringa runt till de ställen jag är intresserad av. Så håll tummarna på att iaf någon av dem blir intresserade :)
Är både förväntansfull och sååå rädd!
Åhhh…. så roligt för dig. Riktigt avis. har inte arbetat sedan 16 nov -95.
Väl mött, Tatsja
Hera! Jag håller alla tummar jag har. Ska be katterna hålla sina "tummar" också 
Vad är det för platser du helst vill ha?
// David
Ja, ibland kan man vänta på något med "skräckblandad" förtjusning..

Jag är glad för att en kille ska komma hem till mig till helgen. Gillar honom jättemycket 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Ja lycka till, alla ni med förhoppningar som väntar. Själv så hoppas jag att det kommer att gå bra med undesökningen på fredag. HAr börjat med tråkdiet och är så hungrig, så jag vet snart inte till mig.
#64 Vill helst jobbamed mat. Så jag vill vara på ngn lunch restaurang eller i delikatess disken på oj. Där görs även varm mat :)
#67 får jag fresta dig med vad sonen längtar efter? Oxjärpar, potatis, gräddsås, lingonsylt och hård smörgås. Men eftersom han dragit ut alla tänder så blir det bara en längtan, än så länge. Fick en infektion/bakterier i munnen så alla tänder bara ruttna i munnen på honom. Blir lösgaddar för honom och han är bara 28 år. Jag lovade jag skulle laga längtansmat när han fått tänderna…

Väl mött, Tatsja
Jag är glad att läkaren ringde upp mig och tog sig tid att lyssna och diskutera min fars mående och behov av översyn av sin medicinering..
Mycket tillmötesgående och trevlig!
Tänk om alla bemötte med samma fina sätt, så mycket enklare det skulle vara att ta kontakt då!
Kram!
Kan inte komma på något positiv om den här dagen faktiskt. En pissdag är vad det har varit idag.
Har varit på Erikshjälpen och köpt böcker (igen!) Jag funkar inte om jag inte har MINST en bok hemma…
Nån slags besatthet Hoppsan! Nu höll jag på att börja bluddra om helt andra saker…
Böcker är kul! Om du är ute efter speciella gamla böcker utan att leta, så tipsar jag om dessa sidor! Snabba och bra och inte dyra heller!
Jag är så himla glad att min läkare ska kontakta neuropsyk för att påskynda min utredning. Hon tyckte jag mår för dåligt för att behöva vänta så länge. Jippe, hoppas det går undan nu
Ja man får ligga i för att få något gjort! Tappa inte sugen! Världen är full av tappade sugar!
Ha ha ha texten från min gamla tavla
#73 Tack för tipsen!
Dagens positiva..Buggen är fixad YES…

WOOOHOOOOO….. :D
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Ja. Det är bra.
Det är sol här, om det är det du menar. 
Ja, här har regnat så mycket sista dagarna så det känns skönt med lite solstrålar idag
Det är inte kul när det är så här. Jag mår dåligt fysiskt.
Känner mig som en tant… eller, ja, i alla fall inte som en tonåring.
Sol, sol, sol, ska det
Det låter inte kul alls Yuki! Hoppas att du orkar gå ut en stund i solskenet då så du får i dig nyttiga d-vitaminer.
Det gör gott för både kropp och själv..
Kramar dig!
Jag vägrar.
Men, ja, jag måste nog det. Går ut med kaninen.
Men jag har ont i lederna, eller något. Vet inte ens vad det är.
ja, lilla Yuki kanin blir säkert glad av solskenet
Tråkigt med lederna, har du inte varit hos läkaren och kollat vad det kan vara, eller har det precis kommit?
Lilla Yuki… vad gulligt. Men han är faktiskt rätt stor. 
Jodå, det har jag. Och min mor. Men de visste inte vad det var. Mamma ska beställa en tid på sjukhuset, men det blir aldrig av. Så typiskt henne att vara taktlös, det här är ju inte roligt precis.
''Varje år drabbas cirka 150 barn i Sverige av barnreumatism, som till viss del påminner om vuxnas ledgångsreumatism, men som hos barn bland annat kan leda till dålig tillväxt.''
Dålig tillväxt? Vad exakt menas med det?

Idag får jag min nya kamera ^^ sen är det bara en dag tills jag får träffa min killkompis igen :D
Ja, jo att du kanske blir "lilla Yuki" alltså inte så stor som du kunde ha blivit.. Om det nu är så
Kram!
#69 Hur fick han den infektionen i munnen? Började det som ett hål i en tand eller ?
Ah… 
Tjata på mamma Yuki tills hon ger upp och ringer. Eller beställ tid själv.
Väl mött, Tatsja
Säger som Tatsja. Beställ tid själv. Du kan alltid gå via skolsköterskan först om du tycker att det är svårt att ringa.
Jaha… du ska vi se om vi kan finna nåt positivt idag… Det har inte regnat här!
(Åker moppe 6 mil sammanlagt varje dag, till o från jobbet)
positivt för mig debutbok
Väl mött, Tatsja
Yuki, om din mamma segar, pröva med skolsköterskan, hon kanske kan hjälpa dig med en remiss?
Tatsja. Har den kommit ut? Eller är den på gång nu??
// David
Ja, det kan jag nog. Men om jag ska vara ärlig så undviker jag helst henne… hon tjatar alltid på mig (skolsköterskan).
Men jag kan ju prova.
Tack. Någonting måste ju göras.

Trodde väl aldrig jag skulle skriva i denna tråden!!!!
Men!! Måste citera ett sms jag just fick som fick mig att le!!
"in case you forgot… du ären cool genomjuste människa… för cool för *stadens namn*.."

//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Det är inte länge kvar tills jag får träffa Christoffer 
Det är positivt att jag slapp skolan idag… hehe.
Yuki, har du någon ungdomsmottagning där du bor? Där kan du säkert också få hjälp med en remiss om du inte tycker att skolsköterskan är något att ha…
Idag har jag storhandlat. Det är jag glad över. Känns skönt att ha bunkrat upp i kylen.
// David
DavidE Den har kommit ut. Länk finns på alternativa behandlingar.
Väl mött, Tatsja
Jo.
bara slappat och tagit det lugnt.
Väl mött, Tatsja
Var och plockade 3 liter kantareller i dag…..
Tatsja, om du vill får du gärna skriva ett inlägg här också, har en grupp som heter "Bok-/Filmtips". 
Gunilla då. 3 liter. Väntar på inbjudan till en kantarellsmörgås 
// David
Bara kom du! Har plenty mer i skogen och massor i frysen!
Jag är glad att jag har en dotter som ställer upp och kör för mig idag när jag behöver åka långt
#109 Tack. Nu har jag lagt en länk till boken under bok/filmtips.
Kramiz

Väl mött, Tatsja
Startade en ny tråd med septembers positiva eftersom den här tråden börjar bli lite lång… 
// David