Vården kostar för mycket pengar...
Läste Borås Tidning idag (inte så konstigt eftersom jag bor i Borås) Två sidor handlade om en tjej som blivit slussad fram och tillbaka inom psykiatrin, och som senast (kanske efter Uppdrag Gransknings reportage) hade köpt dödspiller via Internet. Och psykiatrin har inte råd att hjälpa…
Artikeln på Internet. Tycker det är otroligt skrämmande. "Min" ordförande i Suicidprevention i VästSverige har uttalat sig också. Hon kan prata för sig…
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Undra vad som krävs för att man ska få hjälp?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ett riktigt jävlaranamma och förmåga att slå näven i bordet. Gäller alla sjukdomar, även fysiska. Envis som en iller ska du vara och aldrig ge dig.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Men tyvärr är det långt ifrån alla som har den orken/kraften, utan man ställer sig villigt i kön, som kan vara flera år.
// David
äg nej. Acceptera inte, att folk ignorerar dig. Var störande. Tänk dig som en sån där liten enerverande fruktfluga, som vimsar omkring hel tiden. Till slut så MÅSTE mn ju bara ta tag i det!
Min bror fick ingen hjälp av vården efter att ha varit hos en läkare. Eftersom han inte fått hjälp inom tre månader hade han anmält läkaren. Slutade till slut med att han försökte ta sitt liv, hamnade på sjukhuset och fick dricka aktivt kol, sedan psyket ett tag.
Men eftersom läkaren och hans kollegor inte uppskattade att Thias anmält honom så fick han ingen hjälp när han låg inne heller. Ingen kontakt med läkare alls där. Sjukt rent ut sagt.
Tjejen som Borås Tidning skrev om igår, tog sitt liv inlagd på en psykiatrisk vårdavdelning i lördags. Läs artikeln.
Uppgifterna hade inte nått tidningen innan gårdagens artikel publicerades.
I artikel framgår också att den psykiatriska sjukvården i Borås hittills i år gjort 16 Lex Maria-anmälningar om att patienter som nyligen träffat psykiatrin begått självmord.
Jag tycker att det här är djupt skrämmande. Och sänder alla mina tankar till Saras familj.
Vad jag vet har jag aldrig träffat på henne, trots att vi går på samma öppenvårdsmottagning.
// David
Arma familj.
Börjar bli en dålig följetong det här. I dagens tidning gick att läsa om ett par som träffades på en psykiatrisk vårdavdelning, och när de blev utskrivna så blev kvinnan mördad. Givetvis vårdades hon på en missbruksavdelning trots att hon inte hade missbruksdiagnos. Platsbrist. Artikeln på Internet
Så, Borås känns ett oerhört tryggt ställe att vara patient på.
// David