Negativa tråden november
Ny månad, ny tråd, nya händelser.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Blir aldrig bra, känns det som. Orolig att det är sjukhussjukan. Fortfarande läckage och får byta förband 2 gånger per dag. Ont. Känner mig gnällig, deppig, nere. Så mycket som hänt på en gång här hemma. kroppen känns i obalans och jag kommer på mig själv att sitta och gråta över allt och ingenting.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Mådde riktigt dåligt igår och eftersom jag inte får några ångestdämpande så hällde jag i mig ett glas vodka. Jättedumt, men just då kändes det inte som om jag hade något val.
"You just have to belive…"
Högg av en bit på toppen på tummen igår. Sk*t ! ! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ingen är vaken så jag har ingen att prata med…
Det är kallt, jag har ont och jag är pratsjuk.. 
Nu är jag här och vet varför jag mår dåligt. Allt runtom som händer mig. Varför ska jag vara en så kallad biktmor. Jag vill bara vara mamma.
Väl mött, Tatsja
*3 Var rädd om stumpen så att det inte blir infektion! 

Oj, var det här man skulle skriva, såg inte att det fanns en ny. =/
Jag klarar inte av att träffa någon idag. Hade lovat att umgås med en vän, men nu blir det stopp och ångest och det känns som om en osynlig hand håller på att krama sönder hjärtat bara jag funderar på att göra mig kontaktbar :/ Och jag vet inte varför.
_No way! Yes way!
Jag har tenta imorrn, matte..
# 10 Lite knöligt att få ner den i pannrummet 
Ja, men det behöver du inte! När du klyver, så får du oundvikligt en del flis. Den sparar du och tänder med. Dessutom, så kan du klyva i 6 delar med denna.
Sen ar vi den här, för klenare ved. en riktig helvetesmaskin!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det där är väl ingen sport….ni ungdomar ska då alltid göra det lätt för er. En massa maskiner till allt !

HAha, Ungdomar! Gubbenär snart 67 och jag är 57! Nä du, Yxa är inget vi håller på med. Har ett nice ärr på tummen, så det låter vi bli…..dessutom, så säljer sambon ved.
I alla fall så är det negativt i min tumme. Men man ska inte klaga, det finns de som har det värre!

Jag har ont i mitt nyckelben, har haft det länge nu…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
890-3 Kan inre låta bli att tänka på Hasse Alfredsson och Tage Danielsson…. Spik i foten…….
Moffar (morfar) ligger på sjukhus sen en v. tillbaka… Han åkte in för ett tag sen och blev "av-vätskad" och fick med sig vätskedrivande hem. Sen förra veckan hade han blivit helt förvirrad o knappt känt igen mormor, så då hade de åkt in igen. Visade sig att han fick för mkt vätskedrivande, så då fick han ligga kvar.
Sen kom mormor dit igår, så låg där en tablett på sängbiordet o hon frågade en sköterska vad det var. OJDÅ!! Sa hon, den skulle han haft för ett par timmar sen!
Jaha?!
Sen kom mormor dit idag, då satt han i en stol sen flera timmar tillbaka (han orkar egentligen bara sitta uppe ca 2 timmar) o var helt slut, han satt dessutom i bara t-shirt!!! Han är som jag och ska alltid ha dubbla koftor på sig!!! Men då hade den farbrorn han delar rum med tagit hans kofta!! eftersom båda är lika förvirrade hade ingen av dem koll på det!

Jag har en spricka på min häl som gör ont
Det går långsamt. Har inte en en tid förrän nästa vecka, och inget kommer säkert hända ändå. Och sen har jag läkarbesök. Och ett prov att göra som jag missade.

Jag är jätteorolig för att jag inte ska klara av att betala vården min kanin har fått. De har gjort lite mer än vad de skulle, och det lär ju kosta det också.
Vad tusan gör man om man inte klarar av att betala? Helt sjukt ju :(

#21 har de gjort mer än de skulle utan att meddela dig först???
_**/Mvh Anne

#22 Jo.. de har rakat bort de tovor hon hade. Sen har de kollat igenom hela kaninen och upptäckt en del saker.
Jag får bara hoppas på att det inte blir över 3000, för så mycket har jag inte :/

Min andra kanin har rymt, visste väl att jag inte skulle släppa ut henne i morse!
Vet inte hur länge hon har varit borta eller någonting. Kan ju drömma om att få tillbaka henne nu :(:(

#23 men får de verkligen göra mer än vad som är sagt (och ta betalt för det) utan att meddela ägaren innan? Då jag jobbade på djurklinik så var vi alltid tvugna att försöka kontakta djurets ägare om vi skulle göra mer än djuret var inlämnat för. Fick vi inte tag i ägaren och gjorde sakerna ändå, så tog vi inte betalt för mer än det som var sagt innan.
_**/Mvh Anne

Det står skrivet att priset jag har fått bara är preliminärt. Då de inte kan veta hur mycket vård kaninen kan behöva från början.
Men vi får se. Nu känns allt bara hopplöst.
Det borde ju gå och lösa på något sätt isf? Prata med dem och se om det går att betala vad det var sagt från början direkt, och ta resten på avbetalning? Hoppas det löser sig.
_No way! Yes way!

Jag är hungrig fast jag åt precis, det är fett kallt här, och jag sitter dåligt x>
Jag träffade en person idag som jag mår fysiskt illa av. Som får mig att må piss av att personen bara finns. Gråtit hela kvället pga. det. Fy fan.
Jag har mensvärk och bara migräntabletter hemma. Aj.
_No way! Yes way!

Har mensvärk, huvudvärk o fick reda på att min tjänst sänks mest troligt i februari, jag kan inte förmå mig att visa mina känslor för en kille o han åker hem den 5 dec. till thailand=( Zorro tog i sönder min finaste kruka idag… det e skitkallt ute o jag är mega trött o blir dåsig av voltaren T men smärtan försvinner iallafall..Fick ett skitschema över jul o nyår hoppas verkligen jag får semester men med min vanliga otur så får jag inte det
Mitt tangentbord börjar lägga av. Får sitta och klistra in 2 bokstäver hela tiden. Annars skulle meningarna se väldigt konstiga ut.
Exempel. ur mår ni? ja mår sådär.
Det är alltså g och h.
Väl mött, Tatsja

Jag hatar verkligen min psykolog.. Mår dåligt av bara tanken på att gå dit..
Hon är såååååå seeeeeeg. Hon kan inte ens hämta mig i tid. Fick vänta tio min idag innan hon kom.
Jag svarade på lite olika frågor, och en fråga var om att jag gärna ville att allt skulle gå fort, för annars struntar jag i det. Och det kommenterade hon, men ändå sitter hon där, och tar år på sig att prata klart. Eller ens börja prata.
Det är så jobbigt att prata med en sån.
#32 Men då blir det ju så som "kidzen" skriver och precis som det ska vara ;)
Vet hur det är, på mitt förra tangentbord la m, n, kommatecknet, t och r av. Fast det var iof mitt fel eftersom jag ofta stressade upp mig och slog sönder tangentbordet. Lite svårt att skriva dock.
_No way! Yes way!

Jag är så jävla arg så jag gråter! Fan för telenor! Ska tvinga dem att bryta mitt abonnemang med dem…
Har fått se vad folk går för.
Stressad. Två redovisningar på måndag, varav en på spanska. Tv prov på torsdag och ett på fredag, och dessutom ligger jag efter i matematiken.
Skulle jälpa Yuki om ja var där.
#34 Då får ja väl e er ett ott skratt varje ån ja skriver oc ni issa vad det står. oppas nya kommer i nästa vecka. Irriterad oc skrattfull varje ån .
Väl mött, Tatsja
Det är väl positivt, Kerstin?

Jag har ont i heela kroppen idag efter att jag och pojkvännen spelade bowling igår. Kan inte ens gå i trappor. Och vårat hus består av trappor!
Mamma har skickat mig upp och ner massor av gånger idag. Ångrar nästan att jag inte åkte med pojkvännen och hans pappa till helsingborg:P
Jag kommer nog tvingas be om hjälp att ordna upp saker kring flytt och studieuppehåll trots att jag försäkrade både psykologen och mor om att jag allt skulle kunna fixa det själv. Jag VILL klara det själv! *radda av fula ord*
_No way! Yes way!

Att min bror håller på och jävlas med mig när vi har gäster. Så det slutar med att jag sitter på mitt rum och gråter och är ledsen. Medan vi har gäster.
Att jag inte vet vad jag vill med Christoffer, eller jo. Vill ha förhållande med honom, men jag vill inte vara ett mellanting mellan flickvän och kompis typ. Kan verkligen inte tänka mig ha honom som vanlig kompis.
Jävla beslutsångest, känns som jag aldrig kommer bli lycklig och aldrig hitta någon kille som vill ha ett förhållande med mig.
Jag får inte äta hemma. Jag får inte dricka vatten. Mina föräldrar berättar att jag ska ut. Att de hatar mig och att de skulle vara gladare om jag bodde på gatan.
Jo, så illa är det faktiskt.
Soc skiter i mig. (jag är för gammal)
Polisen tror inte på mig.
Hoppa av gymnasiet nästa?

Känner mig ruskigt ledsen. Ledsen och ensam.

#45 Dina föräldrar ar försörjninsplikt tills du är 20 år. Länre om du år i skola.
Väl mött, Tatsja
Inte när barnen är under 20 år. Så var det för min son. Vi var tvunna att betala tills an fyllde 20 år
Väl mött, Tatsja
Jo men vägrar föräldrarna så vägrar de. När soc pratar med dem berättar de att jag ljuger och soc menar på att "så illa kan det ju inte vara" så de prioriterar inte mig. Dessutom är jag över 18 så jag har ändå inte hög prio hos dem.

Att jag har insett att jag aldrig kommer kunna ha ett förhållande med Christoffer. Även om jag inte vill tro på det och jag är nog inte den sortens person som han söker. Men man kan aldrig veta… Det känns iaf så för tillfället. Känns så hopplöst.

Just denna kväll är Senixus väldigt negativ. Framtiden ser en en gång svart och dyster ut. Mörka moln tornar upp sig i fjärran.
Om jag mår bra om 1 månad ska jag applodera sjukvården, men jag har inte ett dugg tilltro på det nu. Den där sjukvården - de har alla fått sina licenser från nått frukostfling-paket.
Känns som jag bara vill ge upp nu.
Dock vet jag att det är nu jag måste kämpa hårdare en vad jag någonsin gjort förut. Fy bubblans Jag har ingen lust, ork att kämpa så längre. Vill ha det lätt i livet, om bara för en vecka "suck"
Så som sagt Idag är jag negativiteten själv. Och allt (ennu en gång) tack vare Herr Överläkare VonKnas "suck"
Jag lyckades få mig själv, min mor och min bästa vän att börja gråta med en halvtimmas intervall. Och klockan är inte ens 12 än. En sån bra start på dagen…
_No way! Yes way!

Min pappa är förbannad på mig för jag gjorde ett fel…
Jag var på sjukhuset idag. Nu vet jag vad det är för fel på mig. Eller ett av mina fel, kanske jag ska säga.
#55 Det måste väl vara skönt att veta vad det är :)
Yuki. Alltid skönt att sätta ett ord till det som felar en. Då får man själv mer insikt i varför det känns och är på detta sätt.
Väl mött, Tatsja

Rektoskopi i måndags, mycket otrevligt.
Tandläkarbesök igår, ännu otrevligare.
Möte med en kass kurator idag och jobb sen.
Min magkatarr är värre än någonsin efter dom måndagens och tisdagens trevliga undersökningar. Att äta mat kan jag tydligen glömma, jag får inte i mig en tugga.
JAG ORKAR INTE NU!!!!!
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Min hosta ger inte med sig. Varit hemma hela veckan.
Måste försöka gå till arbetsträningen imorgon.
Om jag inte blir hostfri måste jag till läkaren nästa vecka. Vill inte gärna att det sätter sig i lungorna.

Har förlorat mitt tålamod… Ska dem komma eller ej?!
Den eviga väntan på beslutet från FK om eventuell fortsatt ersättning eller ej är negativ!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Orken med mina pojkar börjar ta slut. Detta eviga tjafs och bråk.
Väl mött, Tatsja
Japp… det är skönt att veta vad det är för fel.

Jag hatar dessa busstider som är här ute.. Vissa av bussarna som går förbi stannar inte.
Imorgon ska jag till psykologen. Var det tänkt. Men eftersom att bussarna går så dåligt, så måste jag än en gån avboka.
Blir så trött. Man kommer ju ingenstans om man aldrig kommer iväg till psykologen. Har bara varit där 3-4 gånger sen jag började i augusti. Tack vare bussarna.
Gymnasimässa idag…
Jag ska inte ens säga något.
(Även om det fanns positiva saker med det också… fast vad kan jag inte komma på nu).

Jag hatar verkligen helger.. Jag mår som sämst då.. Får ofta ångest inför måndagen och jag förstår inte varför
Brukar inte göra något annat än det jag gjort veckan innan..
Jag vet inte om jag orkar detta så mycket mer.. Det är bara fredag. Ändå känner jag en sån hemsk ångest inför måndag. Som är en helt vanlig dag..

Ska försöka sova nu.. Ångesten är kvar och jag förstår inte vad det är som händer med mig.. Allt blir bara värre..:(
#66. Vet precis hur du känner dig. Fredagkvällar och lördagar är min ångest som värst. Kan inte heller riktigt klura ut varför. Men…
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

jag måste bo hos mormor och morfar för jag klarar inte att vara nära pappa, och mamma är i eskilstuna.. jag vill bara tänka på hur bra allt var innan pappa träffade den "onda styvmodern" !
/Elvira :D

Negativt??!! ALLT! Vill f*n inte vakna på mornarna….
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
min insomnia är i sitt esse
sömn - vad är det? går det att äta? 
JÄVLA ÅNGEST! Hindrar mig från att sova, hindrar mig för att göra något. Det enda jag vill göra är att hetsspy. Dumma tankar dumma tankar dumma dumma dumma!
_No way! Yes way!
En och en halv timmes orolig dvala-sömn. Allt jag fick idag. Känner mig just nu, som ett vandrande lik.
Väl mött, Tatsja
Jag känner mig låg och ensam. Och jag har ångest för att jag ska börja jobba igen imorgon efter att ha varit ledig i över en vecka. Och festen som jag planerat och fixat med är över. Den var lyckad men tog ju slut alldeles för fort. Vad ska jag se fram emot nu? Äsch, vet inte vad det är med mig. Känner mig bara så skör. Och vaknade kl 4.45 imorse och hade ångest.
Får fula mejl, och är gaaaanska trött på det.
Skäms över hur vuxna människor beter sig.
The world has gone crazy!

Är trött på en del överdrivet gnälliga och stökiga personer på nätet. Varför kan inte folk lösa sina privata/personliga konflikter själva?
_**/Mvh Anne

Hände en olycka på dagiset idag, som slutade med sjukhus :(
Varför är jag så blyg IRL?
Det hindrar mig… det plågar mig.
Jag vill vara så där normal som alla andra verkar vara…
Trött på negativa människor på arbetet, som är fullt friska, har god ekonomi och fast förhållande, de har vänner och familj med barn, och fast jobb. Och ändå så klagar vissa på allt och alla hela tiden.
De anar inte hur, faktiskt, lyckligt lottade de är!
Jag har en del plugg men kan verkligen inte fokusera och få ner någonting på papper…

Att folk kommer med sina åsikter och råd när man inte har bett om det!
Att bli väckt efter en timmes sömn av en knäpp hund. Sen går hon bara och nosar och nosar. Nästan hemma så sätter hon sig och kissar. Löptid
Väl mött, Tatsja
#81 Samma här.
har hemska magplågor idag
och mina nexium är slut 
Synd du inte bodde närmare då.
Skämt åsido.
Negativt idag, jag får fortfarande inte gå ut och gå. Håller tummarna att jag får lite klartecken imorgon.
Väl mött, Tatsja
Jag har blivit ignorerad och förbisedd länge nu, och idag kom droppen. Blir så frutansvärt less över att jag alltid står i skuggan. Vad har jag gjort för fel? Är jag verkligen så kass?
Fy fan.
Kan inte sova.
#78. Vad hände???
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Skulle ha sagt upp min lägenhet idag. Istället har jag suttit och glott hela dagen.
_No way! Yes way!

Har varit en andra gång hos läkaren och gjorde ett test, i första skedet ser det ut som om jag har 4-5 st olika personlighets störningar. Nästa gång skall vi fördjupa oss i frågorna o se om vi kan minska eller ringa in det mera. Skrev detta i den negativa tråden..men det är positivt med…
Mer negativt: Min sambo skäller på mig varje dag om allt möjligt. Ibland orkar jag kanske inte diska för att jag mår skit!! *sucka* Och inte mår jag bättre utav att få skäll…som jag inte klarar av att få för då mår jag ännu sämre. *sucka*
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#89 En unge ramlade och slog troligtvis i näsan i en sten. Men det har du nog redan läst på ett annat ställe, men skriver det ändå;P
Idag gick jag åt ett håll (trodde jag), medan mina ben gick åt ett annat. Mycket obehagligt. Konstant yrsel. Blä..

Är så trött i hela mig och kan inte koncentrera mig på nästan något alls. Är här och läser lite överallt men sånt jag tänker skriva som svar ibland når liksom inte ner till fingrarna. Vill bara sova, hjärnan är trött men vägrar slappna av.
"You just have to belive…"
Ont i benen, glasögon som strular. Skruven i ena skalmen lossnat igen. Suck. Blir resa till centrum igen.
Väl mött, Tatsja

Jag har blivit sjuk :( Behövs verkligen nu känner jag.. Eller inte..