ångest inför ett nytt år
Jag känner en stor ångest inför det nya året och vad det kommer att bära med sig.vill vara kvar i det trygga dåliga som jag känner igen..förstår ni hur jag menar?..naturligtvis vill jag inte vara kvar i det dåliga men det är ju tryggt på något sätt..
Tror jag förstår hur du menar, även om det gamla vanliga inte är jättebra så har man ju en viss trygghet i det. Man vet vart man står och vad man har. Förändras det så blir det automatiskt oroloigt. Åtminstone är det så för mig.
Jag tror jag förstår hur du menar. Att du har ångest inför det okända?
Ångest inför saker som du inte vet vad som ska hända?
Försök att inte tänka på att det är ett helt nytt år, det är ju egentligen bara en ny dag varje dag, precis som du har haft hela det här året.
Försök och tänk också att det kan ju vara skönt att inte veta hur det ska bli i förväg . Det kan ju även vara flera positiva saker som händer också.
Skickar en tröstekram till dig.
mvh isa

Ja du har så rätt Aspie precis så känner jag också
Jag du har rätt Isa det kan ju faktiskt även vara flera poitiva saker som händer..Tack goa du!
här kommer en kram tillbaks------Kraaaaaaaam

Kände så förut. Nu har jag förbjudit mig att tänka framåt, kör en dag i taget, lindrar lite faktiskt.
Är väldigt uttråkad, det okända gör livet lite intressantare.
Jag börjar få ångest för att bli gammal och för att min sambo faktiskt börjar komma till åren han med……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
släpp all er ångest och tänk på att nu är det ett nytt år, med ett oskrivet blad i. Det är ni själva som skriver bladet fullt. Det som hände igår, det hände, morgondagen vet vi ingenting om , dagen håller vi på att forma. Försök att samla bra sidor.
Kramiz
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Men Tatsja, ångest, alltså riktig ångest kan man inte bara släppa. Det sitter djupt in i själen. Och jag antar att de som skrivit här menar riktig ångest eller?
aspie, jag vet. Men jag försöker själv leva efter det och ibland fungerar det. Jag får ett oskrivet blad och fyller det utan ångest, bara för att nästa dag är det tillbaka igen.
Ibland kan jag få panik på alla måsten och de har jag försökt att släppa. Tyvker måsten är ett fult ord. Jag gör det jag orkar istället.
Det jag menar är att vi är som en oskriven bok. Det är vi själva som fyller i orden i sidorna och vi kan aldrig orda om vad som skrivs imorgon eller ändra texten igår. Vi kan bara påverka vad som skrivs idag.
Väl mött, Tatsja
Ja, det var ju en bra liknelse det där med boken. Det är jättebra om det funkar.
När jag tänker efter så är det nog så jag får ihop mina dagar 
#9 Bra att du förstod. Jag kanske förklarade lite konstigt. men livet är ju som en bok. Det är vi själva som skriver i den.
Det är så jag också får ihop mina dagar. Denna dag ligger blank framför mig och det är upp till mig att fylla den med ord.
Vi får se vad det blir. 
Kramiz utgång i kylan nu med Tatsja.
Väl mött, Tatsja
Ja nu ska jag börja skriva i min. Först in i badrummet sen kläder på, sen ut i kylan med mina två små…
Hutter.
Väl mött, Tatsja
Inlägget är borttaget.
//Kerstin, medarbetare
#13 Ehhhh… Vet du hur det är att leva med ångest eller? Det verkar inte så i det du "säger" till oss som mår dåligt här i tråden.
Jag har väl iof ingen ångest för det nya året, det finns annat som gör att jag mår riktigt dåligt.
Vill bara tala om oxå att det absolut INTE är så att man kan välja själv hur man mår när man har ångest. Ångesten styr ens liv och inte tvärtom även om det flesta nog skulle önska detta.

#13 det där var mycket osmakligt sagt..det är bättre o hålla tyst än o komma med dumma kommentarer om man inte vet vad det handlar om.
Inlägget är borttaget.
//Kerstin, medarbetare
#16 Förstår inte hur man kan skriva som du gör. Ångest är en hemsk känsla. Paniken som kommer är inte inbillad. Tycker inte du ska skriva om något som du tydligen inte vet något om. Då är det bättre att vara tyst.
Förstår du inte att du trycker ner de som redan mår dåligt? Blir så arg på din skrift.
Ni andra. Lyssna inte på denna människa som tydligen inte vet vad empati är.
Kramizar Tatsja
Väl mött, Tatsja
Du har nu bevisat att du inte har det minsta lilla kunskap om vad riktig ångest är. Kanske du skulle utbilda dig i ämnet för mer förståelse. För så som du skriver så stjälper du mer än hjälper.
Okunskap och att tro sig veta bäst ställer till onödigt lidande för de som är sjuka.
Du borde faktiskt skämmas som ger dig på de sjuka på detta sätt. Vem tror du förresten skulle ta dina ideér till sig? Vi har mer kunskap än du i ämnet och vet att du är helt ute och cyklar.
Tack Kerstin 
Tack Kerstin. Bra du såg det. Jag visste inte vem som kom ut först, därav sände jag pm till dig.
Nu är det utgång i snön med Tatsja
Kramiz
Väl mött, Tatsja