Psykologi iFokus

Psykologi

Etikett: positiva-negativa
Läst 9686 ggr
AnneN
0

Negativatråden januari -09

Nytt år, ny månad, nya negativa saker att dela med sig av.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Digitalkameran slutar fungera i minusgrader så jag kunde inte filma hur lycklig min hund blir av alla raketer vid 12-slaget =/ (och ja hon blir faktiskt riktigt lycklig då hon ser dem)

_**/Mvh Anne

Tatsja
0

Att jag ska vakna så förbenat tidigt och inte få sova när jag känner mig trött

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

flikkan77
0

Bara för att min kanin inte fick vara i fönstret och tugga på blommorna så hoppade han ner och bet sönder sladden till julgransbelysningen.

Nån som vill ha en kanin?Flört

"You just have to belive…"

Angelclaw
0

Fick inte ledigt som jag trodde så jag kommer inte fira min födelsedag alls i år :S

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

[aspie]
0

#4 fyller du oxå i januari? Skrattande

flikkan77
0

Jag vill också fylla år! Men det är ett helt år kvar tills dess, fyller den 16 december. Detta året önskar jag mig duntofflor och handledsvärmare. Glad

Angelclaw
0

Aspie :D jopp nu på lördag!

//Tess

Sajtvärd på Motor

[aspie]
0

Ojdå, nu på lördag. GRATTIS i förskott om jag skulle glömma bort Skäms Får man fråga hur mycket eller lite du fyller?Flört

Jag fyller år två veckor efter dig, he he

flikkan77
0

Grattis i förskott Angelclaw! Glad

Angelclaw
0

Tack :) Både aspie och flikkan :D Jag blir hela 27 ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

[aspie]
0

Åhhh Hela 27 år Skrattande Lägg till 23 år så har du min ålder Flört

Angelclaw
0

#11 Vet att du sagt nån gång förr, men jag tycker inte du känns så "gammal" (för gammal är du inte ändå) :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

[aspie]
0

Ehhh, he he he, nä, gammal har jag nog inte vett att bli Skrattande Tråkigt bara att det inte gäller kroppen oxåObestämd

kerstinjo
0

Grattis i förskott! 27 år? Det har jag nog aldrig varit.Obestämd

Kerstin 

Angelclaw
0

ÄÄh vad ni låter! Nu vet ju jag att både kerstin och aspie är två mycket unga och vackra damer, sådetså!! :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

[aspie]
0

"15

Åhhh! Hur mycket ville du låna sa du? Skrattande

Kerstin! Har du oxå lovat att låna ut pengar Förvånad

Angelclaw
0

#16 Haha ingenting alls har ingen kris än ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Salladshataren
0

#13 Du blir bara yngre för varje dag som går… Flört

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

kerstinjo
0

# 16 Sssss…..Tyst jag mutade Angelclaw med 75 öre och en tulpan.

Kerstin 

Anders 50
0

Synd att man inte är ung och vacker, nu är man bara vacker ! Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

kerstinjo
0

…..å lite ung……*fniss*

Kerstin 

[Tassy]
0

trött, ångest, magplågor till tusen… Funderar på att åka in akut, kan inte bestämma mig varthän jag ska, akut är det iallafall, både fysiskt och psykiskt Gråter Jag håller på att krasha ihop totalt nu, ångest, kramp, yrsel, värk, tårar och manier går i ett.

AnneN
0

Sitter och gråter Gråter och har gjort mer eller mindre hela kvällen/natten. Jag orkar inte ta mer skit nu, det är inte mitt fel att ingen i familjen velat lyssna på mig under hela mitt liv så att jag istället blivit "tvungen" att prata av mig med folk på forumen för att få ur mig allt vilket jag behövt för att kunna må bättre och gå vidare med mitt liv.

Törs inte längre skriva allt jag vill få ut på öppna forum för jag orkar inte ta en massa skit bara för att jag berättar sanningen.Gråter

_**/Mvh Anne

Tatsja
0

#23 Det heter ju att sanningen sårar. Så det är väl det att de blir sårade av att höra sanningen. Du ska absolut fortsätta och vill de läsa, varsågod.

Vi här på forumet står bakom dig. Bättre tala om sanningen än att ljuga. Lögner kommer alltid ifatt en.

Kramar Anne lite extra idag och Tatsja ger blöta pussar

Väl mött, Tatsja

Tatsja
0

Negativt för mig idag är att det känns som om jag ska ramla. Benen är alldeles darriga och huvudet inlindat i bomull. Näsan rinner än och febern kommit tillbaka. Blir att ringa läkare

Mår inte bra i kroppen. Kylan håller i sig och går in i märg och ben

Väl mött, Tatsja

[aspie]
0

#18 tihi Skrattande

#19 men Kerstin då, en tulpan oxå? Då ger jag henne 2 Skrattande

#20 Ja tänk om man var ung och vacker, nu är jag bara ung Förvånad

Tassy och AnneN… tant aspie kramar om er och hoppas det känns lite bättre idag

AnneN
0

Tack Tatsja & aspie

Jag vet att det är sanningen de inte tål, men just nu har jag inte ork/styrka att ta mer skit från dessa personer bara för att de inte kan sluta ljuga för sig själva.

_**/Mvh Anne

Angelclaw
0

AnneN :( vad ledsen jag blir att höra :( Finns här om du vill surra, skickar en kram också!

Aspie och Kerstin: Tack för tulpaner ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

AnneN
0

Tack Angelclaw =)

_**/Mvh Anne

Angelclaw
0

Anne så lite så :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Emelie-E
0

Jag är besviken på min pojkvän.   Nu ska han gå ut och dricka med sina kompisar, men att hjälpa mig att betala ett par vinterskor så att mina fötter inte fryser sönder, det kan han inte tänka sig..

"Vi har inte råååååååd".. Gah!

Angelclaw
0

#31 fy vad elakt :S hoppas du hittar några billiga men bra skor iallafall, var nyss i det bekymret själv men hittade ett par snowjoggers för 120kr :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

kerstinjo
0

# 31 Besviken? Du har all anledning att vara både besviken och förbannad. Tyvärr märks det vad han prioeiterar.

Kerstin 

Emelie-E
0

Han tänker tyvärr inte.. Och detta är inte första gången det är så här.

Nu mår jag riktigt dåligt. Ångesten börjar komma på besök. Jag vill härifrån.

Destany
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

killen jag strulat fram o tillbax med ett helt år bestämde sig till slut för att vi bara ska vara vänner, hela mitt inre har sorg e så ledsen så ledsen…. visst vi har sagt så förr men denna gången e det nog för gott.. jag skrattar o ler men min själ gråter.. ingen lyckad start på det nya året direkt..jag vill inte släppa honom men jag måste.. jag orkar inte… jag vet inte vad jag ska ta mig till… vet inte hur jag ska orka vidare..

Tatsja
0

Denna eviga influensa. Nu är febern hög igen. Började snöa på morgonen. Jobbigt att gå då med rollatorn och ben som är darriga som asplöv. Fast jag unnar alla barn denna snö.

Nu kan de prova sina julklappar ute.

Väl mött, Tatsja

V-lang
0

Usch jag har sån värk i nacken och axlarna inte enns mina värktabletter hjälper..den här natten blir nog inte skojig Gråter

Tatsja
0

Fluenan rasar än i kroppen. -20 grader ute och jag känner absolut inte för att ta en promenad idag. Men Tatsja måste ju ut.

Väl mött, Tatsja

zaza89
0

Längtar barnen som kommer hem idag.

flikkan77
0

Min kompis med pojkvän och deras 4 hundar har åkt hem. Jättetråkigt! Har känt henne i ungefär 23 år och vi träffas bara någon gång om året nu mera.

V-lang
0

Har varit och hjälpt sonen med flytten idag igen så nu har jag sån värk så jag mår illa Gråter

Tatsja
0

Kyla, ischias, trött. Less på karlar som bara sticker och lämnar familjen.

Väl mött, Tatsja

kerstinjo
0

Kommer inte på något negativt. Jo, att jag borde städa och damsuga upp alla hundhår. Men jag har ingen lust.

Så det negativa är att jag saknar städlust!Obestämd

Kerstin 

[aspie]
0

#43 Då sitter vi i samma situation då Kerstin, ingen städlust alls fast det verkligen behövs Rynkar på näsan

kerstinjo
0

Känns som om det inte är någon ide att städa. Jag har i alla fall hundhår över allt.Tungan ute

Kerstin 

[aspie]
0

Mmmm, vet precis hur du menar. Det ser faktiskt ut som om jag oxå har päls för tillfället Tungan ute

kerstinjo
0

Kan man inte raka en labbe och göra pudel av honom? Spara liten tofs i huvudet och svansen?Obestämd

Kerstin 

[aspie]
0

Skrikandes Blääää, så hemskt det skulle se ut.

Fast många gånger önskar man ju Obestämd

Silvernalles
0

Vaknade med varig ögoninfektion imorse, en av hundarna är dålig i magen, och två gånger har vi inte hunnit ut i tid… Imorgon ska jag och en kompis åka till Kistamässan, jag har sett fram emot det jättelänge, och nu får jag inte tag i någon hundvakt.

flikkan77
0

Det är någon som fyllt mitt huvud med luft! Kan tänka men tankarna bara flyter omkring i luften och studsar runt mot varandra. Har svårt att läsa och får inte alls till det jag tänker utan att koncentrera mig massor. Blir så trött på sånt här! Jag vill ju vara social och komma på bra svar till alla er här.

V-lang
0

Skorpan väckte mig tidigt i morse med sitt pipande och gnällande, hon är så j**la jobbig för hon höglöper nu..är det någon som vill ha en jobbig pappis Skrikandes

Emelie-E
0

Jag har så ont i magen.. Och tabletterna hjälper inte :(

Tatsja
0

Varmare idag, men ischiasen sitter från vänster rygg ner i höger ben ända till stortån. Aj, aj, Tog tabletter redan vid 5 och de har inte hjälp riktigt än. Kylan är inget roligt för en med värk.

Väl mött, Tatsja

[aspie]
0

#51 Lottisen, min ena voffsing löper oxå och gnäller nästan konstant. Skitjobbigt Skrikandes

flikkan77
0

#54 Jobbigt med löptikar! Min Saluki började löpa i går och än så märks det inget på henne men jag vet att det kommer… Dessutom så kommer vi att få besök av min kompis igen när Salukin bör vara i höglöp och hon har sina vovvar med sig varav en är en hanne.

[aspie]
0

#55 Oooops! Vill du ha valpar på henne då?

flikkan77
0

#56 Nä, här ska det inte bli några valpar inte. Hon fyller 11 år i april så det är lite sent och jag vet inte om blandningen Saluki och Tervuren skulle bli så bra. Förvånad

[aspie]
0

#57 Ja, då är det kanske bäst ni håller isär hundarna Förvånad

Saluki och Tervuren… hmmm… Obestämd 

Varför inte, det kanske blir en jättebra mix Skrattande

flikkan77
0

#58 Undrar hur en sådan skulle se ut? Dessutom så är båda som individer rätt egensinniga. Ingen av dem ser någon större idé i att göra som vi vill om det inte gynnar dem. Båda jagar om de ser nått och ingen av dem gillar direkt andra hundar. Fast vem vet, det kanske skulle bli supervalpar! Skrattande

[aspie]
0

#59 Jajamen, man vet ALDRIG lilla flikkan Flört

Saga85
0

Mitt år började inte bra. Spenderade nyår i Dublin. Tappade bort passet på nyårsnatten, fick besöka irländska polisen Garda på nyårsdagen, spendera 2 januari på svenska ambassaden för att få ett tillfälligt pass. 116 euro för ett pass som endast gällde för resan hem, så nu är jag id-lös. Kom hem i söndags och råkade ut för en intensiv förkylning. Feberfrossa och hemsk hosta. Gah!

V-lang
0

Jahaja aspie så du tycker jag ska ha 2 pipsillar här hemma, och hur tror du jag skulle se ut efter det Obestämd Jag skulle nog tro att jag hamnade på hispan eller så hamnade jyckarna i förrådet Flört

#61 Det där var ju absolut negativt så det stog härliga till, men vilken tur att du kom hem helskinnad. Krya på dig nu.

Idag har jag sovit bort hela dagen, en riktig depparedag Rynkar på näsan

flikkan77
0

Har trååååååkigt!

Tatsja
0

Varför då. flikkan?

Här är det kallt igen. -12 mot nollgradigt igår. Halt ute. Usch!

Väl mött, Tatsja

[aspie]
0

Lottisen, jag menade bara att jag oxå har en pipsill hemma inte att du skulle ha henne så jag slapp gnället. Kan ju inte vara utan pipisen även om pipet promenerar mig på nerverna…

Vi kan ju i varje fall stötta varandra när gip och gnäll blir för mycket.Flört

flikkan77
0

#64 Hade varit uppe sen 3 då och det var inget bra på tv och jag hittade ingen film och inte en enda människa här! Bara jag som skrev och skrev. Jättetråkigt!

[aspie]
0

Flikkan, jag brukar oxå vakna från kl 02-03. Ibland sätter jag igång datorn, ibland glor jag på tv bara

flikkan77
0

Jag brukar vakna strax efter 3. Gärna 3.18 av någon mysko anledning jag aldrig förstått. Satt och spelade ett spel på datorn med jag förlorade och då fick jag ännu tråkigare. Var ganska synd om mig då. Fast min man var också vaken eller nått ditåt, han låg på soffan och fösökte sova.

Nästan min mans fel att jag inte sov hela natten med för han kunde inte sova och jag har supersvårt att sova när inte han är i sängen brevid mig.

[aspie]
0

he he he, brukar oxå spela spel när jag ligger vaken fast på mobilen

flikkan77
0

Har inga roliga spel på min mobil, sen måste jag tänka mer i spelet som är på datorn. Då kan man bli alldeles trött!

[aspie]
0

Det är bara att ladda hem bra spel från internet till mobilen. Jag kan fastna i timmar med vissa spel. såna spel man måste tänka till på.

Flört

flikkan77
0

Tycker nog bättre om datorspel, vet inte varför faktiskt det bara är så. Mobilspel används när jag måste åka kommunalt, vilket jag inte gör längre.

[aspie]
0

Ja, det var p.g.a  de kommunala resorna jag började med mobilspel och jag hittade så många bra spel som passade mig att jag inte kunde sluta spela när jag kom hem. Förvånad

flikkan77
0

Usch, blir alldeles kallsvettig när det talas om att åka kommunalt. Vet inte hur många gånger jag klev av bussen på hållplatsen efter den jag stigit på när jag gick på ett aktivitetshus. Ibland bara gick det inte.

Vet inte hur det ska bli när jag ska arbetsträna här för åka buss själv det går inte. Undrar om f-kassan tänker ge mig en handledare som hjälper mig då… Fast jag vet inte ens om f-kassan har börjat rota i mitt ärende än.

[aspie]
0

Ja, inte är det roligt att åka kollektivt. Jag få hela tiden anstränga mig för att koppla bort alla passgerare och inte titta runt, för då ser jag nästan alltid någon som glor och det gör mig nervös och irriterad

Rynkar på näsan

V-lang
0

Usch idag har jag verkligen inte haft någon bra dag, jag har sån värk i min rygg Gråter

Hehe…aspie Skorpan gnäller inte längre, nu ligger hon ute i hallen på mina skor istället och surar, jag vete 17 vad som tagit åt henne Obestämd Oj det där kanske ska stå i positiva tråden Skrattande

[aspie]
0

Jag har oxå ont i ryggen idag Förvånad

Min lilla fluff gnäller fortfarande men kanske något mindre, sen när vi är ute så verkar hon jaga efter hanhundar, nosar och springer samtidigtFlört

isa
0

#76 + #77 Synd om er som har ont i ryggen. Inte kul. Hoppas det finns någon lindring som ni kan göra?

Karmatarerskanise
0

Jag föll ännu en gång …

flikkan77
0

Jag har inte ont i ryggen idag, det är nästan ovanligt. Mitt bäcken är lite löst i fogarna sen jag gick omkull med en häst och det påverkar ryggraden.

Tycker synd om er som har ont i ryggen.

Tycker synd om Hera med.

Tatsja
0

Önskar alla en din vinterdag och påminner att snaört är mobaren här.

Väl mött, Tatsja

Saga85
0

Det ekar i mitt huvud. Allt jag läser och tänker ekar tillbaka…som om någon skriker det långt långt borta precis efter jag tänkt det…snurrar snurrar. Blir så stressad när jag blir sånhär. Saga vill kunna sova!

Och efter ett par dagars förkylning med värkande muskler och leder lider jag extra med er som tampas med fysiska smärtor! En stor varm mental cyberkram till er alla!

Tatsja
0

Feber idag igen. Blir tokig. Nu har jag varit sjuk till och från sedan julas. Ska ringa läkare idag. Huvudet känns som om någon stoppat det fullt med bomull. kroppen har en ångvält kört över. Snurrig i hela kroppen. Astman är svår och jag får väl lunginflammation på köpet. Känns så. Började året med feber och sen har det bara blivit värre. Snörvel, host, fräs. host igen

. Upgrade your email with 1000's of emoticon icons

Väl mött, Tatsja

flikkan77
0

Jag fick massor med ångest igår när jag skulle somna, hade jag inte varit så supertrött hade jag gått upp men jag orkade inte. Har sovit oroligt hela natten och småvaknat av ångest. Nu är den kvar fortfarande och jag kan knappt andas och är alldeles skakig.

Vet bara inte varför!

flikkan77
0

Dricker vin, superbra… Obestämd

flikkan77
0

Dessutom är det för varmt och inte gott…

Karmatarerskanise
0

flikkan77 inte bra :( Men jag vet hur det är!

Kramis på dig

flikkan77
0

Hera, har du också druckit för varmt vin? Flört

Kunde inte låtabli att skoja lite, egentligen är det rätt tragiskt. Mår bättre i alla fall och jag drack bara ett glas.

Anders 50
0

Snön borta! Det lilla som fanns kunde väl fått vara kvar?

flikkan77
0

890-3, håller helt med dig! Inte för att vi hade någon snö men vi kunde väl fått.

Angelclaw
0

#89 Jag kan skicka över en driva om du vill :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

flikkan77
0

#91 Ja tack! Det räcker om det bli ett tunnland eller så, då har hundarna nått att springa på. Glad Åkrarna här har en så otroligt lerig lera. Hundarna får stora klumpar mellan tårna som man får stanna och plocka bort ibland. Vill ha minusgrader igen…

flikkan77
0

Har ungefär som mensvärk, fast utan mens eftersom jag tar p-spruta. Fick molande ont på båda sidorna i magen och ländryggen och jag är alldeles varm men ändå kallsvettig. Helmysko!!

Kanske gått in i klimakteriet för att jag så gärna vill vara tant.Flört

V-lang
0

Jag har sån ångest över mina två äldsta döttrar så det känns som någon står på mitt bröst.

flikkan du får jätte-gärna vara med i tantisgänget om du vill Kyss

Tatsja
0

Sonen kom upp och har fått en vagel i ögat för tredje gången. Suck

Väl mött, Tatsja

AnneN
0

#95 jag hade problem med vaglar för ett tag sedan, passade på att ta upp det med min läkare då jag ändå var där på besök för annat. Läkaren skrev då ut en ögonsalva och efter bara 2 dagar så försvann vageln och jag har inte fått några fler sedan dess (några månader)

_**/Mvh Anne

Saga85
0

Det finns även receptfri ögonsalva på Apoteket. Hade själv problem med återkommande vaglar som fick hela ögonlocket att svullna upp, men det slutade när jag smetade på den där gula sörjan.

Angelclaw
0

#92 varsågod - har några busslaster ni kan få, är så less det nu :S

//Tess

Sajtvärd på Motor

flikkan77
0

#98 Jo, det är väl så, man tröttnar lite på den. Dessutom så är snö finast när den är nyfallen. Men minusgrader får det gärna vara! Räcker med en 3-4 bara.

flikkan77
0

Min F-tangent vill inte riktigt som jag vill. Måste trycka på den uppe i högra hörnet för att det ska ta. Så råkar jag skriva ord utan F så vet ni varför.

isa
0

Negativt är det brev jag fick från min kurator igår, ( hon har ju gått i pension) låtsas om som ingenting angående att hon och jag kom överens om att en ny person skulle "ta över" mig och mina problem efter henne.

Nu får jag börja om från början och sitta hos den där "knäppa" överläkaren och förklara mina problem en gång till. Jag sade till min kurator, att det var särkskilt det mötet jag ville slippa, eftersom

överläkaren och jag inte har personkemi som är den bästa…….

isa
0

Ja, helt från början måste jag ju inte gå igenom, men jag tycker det är så dåligt att hon hänvisar mig till den personen som jag sade att jag inte vill gå till. Jag bad ju flera gånger om att hon skulle fixa nån

ny istället för henne och hon bara förhalade allt tills detta brev kom och där står det inte alls så som vi kom överens om.

Jag var mycket nöjd med min kurator, och har aldrig gått hos någon annan som var så bra att prata med som hon.

Så det enda jag kan förklara hennes beteende med är att nu ville hon bara släppa allt ansvar och gå i pension.

Hon hade också lovat att jag skulle få en bok om panikångestattacker. Det berättade jag för en vän, och vännen blev lika imponerad som jag själv blev.

Det som jag fick var några kopior ur en bok, och en skrift om var man kan köpa den ( kostnad 193 kr! ) Jag har inte råd att köpa den.

+ att hon skickade med några broschyrer om panikångest som jag redan har fått av henne tidigare………….så dåligt!

flikkan77
0

Vad jobbigt Isa! Nästan elakt av din kurator att göra så där. Känns som om hon tycker att hon bara kunde lämna allt och gå och strunta i hur det blev för dig sen. Fy katten!

Hoppas att det kommande mötet med överläkaren kommer att gå bra ändå.

*kram!!*

flikkan77
0

Mår inte alls bra, varken i kroppen eller i tankarna. Förstår inte vad som är fel bara. Kroppen bara knyter sig och jag blir överkänslig och tankarna är som taggtråd. Varför??

V-lang
0

Jag har inte sovit en blund i natt, har sån ångest och ligger bara och grubblar på allt.

isa
0

#103 Tack för ditt stöd! Hoppas du mår lite bättre i din kropp och dina tankar!

Tatsja
0

#96 och 97 köpt den salvan, men sonen höll på att bli tokig av den. Sved i ögat något så in in helsingeland. Han sa något grövre som jag inte skriver här.Obestämd

Eftersom det är 4:de på bara några veckor, så ska jag dra honom till läkare på måndag. kvacksalvare kallar han dem,

Min mor sa att han skulle ta morgonsaliven och smörja in ögat med det. Hon är ju inte riktigt klok. Usch, äckligtRynkar på näsan

Väl mött, Tatsja

[Tassy]
0

min magkatarr lever loppan pga dåligt med sömn och miss med maten Rynkar på näsan

V-lang
0

#107 Din mor säger som min gjorde, det är det bästa som man kan göra förstår du…sa hon alltid till mig Skrattande

isa
0

#108 Jag har haft både magsår och magkatarr, det är ingen höjdare! Man måste vara jättenoga med sömn och mat + hålla samma tider på dem varje dygn. Men jag vet, det är inte alltid det lättaste.

Jag levde på välling i flera månader förut, jag kunde inte äta någonting annat. Men för andra människor kan välling inte alls vara bra vid dessa besvär.

Krya på dig!

[Tassy]
0

#110 usha ja Rynkar på näsan Personligen så lever jag typ på mannagrynsgröt just nu. Obestämd

Tack så mycket, kram!

flikkan77
0

När jag hade magkatarr levde jag på kokt ris och banan. Är glad att jag inte har sånt längre, fy vad jobbigt det var.

Jobbade på travet då och hade en häst som också hade magkatarr så han och jag åt losec ihop. Fast det gick åt en hemskans massa mer piller till honom. Jag var glad att jag inte var ägare och skulle betala den medicineringen. Gick på flera tusen.

[Tassy]
0

Själv går jag på omeprazol 40mg x2 per dag, plus minifom 200mg x4 per dag, hugaligen. Ibland varvar jag med Nexium istället för omeprazolen.

Banan blir jag superdålig av, får bo på toaletten om jag äter det. Gråter

[aspie]
0

#113 Var det därför jag var så kass i magen igår. Trodde jag hade en maginfluensa på G, men det kanske berodde på bananen Obestämd

Äter oxå omeprazol förresten, har haft minifom men det funkade inte :(

[Tassy]
0

#114 Minifom motverkar de gaser som bildas av omeprazolen som gör att det blir väldigt spänt och ömt i magen annars om man har kraftiga besvär fick jag höra, så jag vet inte alls om det hjälper på mig heller, har inte vågat testa utan minifomen.

Bananer innehåller massor av fibrer, och jag tål inte fibrer Flört Banan är även jobbigt för magen, så har man strulig mage ska man inte äta det, samma sak med citrusfrukter t.ex.

[aspie]
0

#115 Hmmm, kanske ska be om minifom igen. Jag blir ju ofta som en spärrballong i magen. Får inte ens på mig kläderna då Rynkar på näsan

Jag har faktiskt funderat på om jag är överkänslig mot fibrer själv, eftersom jag är bättre i magen då jag undviker bröd och citrusfrukter.

flikkan77
0

Tycker som er med dålig mage! Fy katten alltså.

Kram på er!

[Tassy]
0

#116 Samma här, ser ut som om jag svalt en fotboll om jag inte tar minifom/omeprazol Obestämd ibland gör jag det iallafall Skrikandes

Det låter som om du kan ha irriterad tarm (ibs) precis som jag. Prata med farbror doktorn om det Flört

#117 kram!

[aspie]
0

Kram på dig oxå lilla flikkan Skrattande

isa
0

Negativt är att fullmånen gör så att jag inte kan sova. Den är jättevacker , men den stör min sömn……….

flikkan77
0

Tassy och aspie: Gruppkram!!  GladFlört

isa, jag har samma problem jag med, kan inte sova bra när det är fullmåna. Är det fint väder så kan jag gå ut och titta på den istället. Tycker om månen.

[aspie]
0

Isa Tassy och flikkan GRUPPKRAM Skrattande

Har aldrig tänkt på hur jag sover eller inte vid fullmåne. Är det fullmåne nu? Jag kunde inte sova i natt trots lugnande Obestämd

flikkan77
0

Jupps, det är fullmåne nu… älskar fullmånen men sova går minsan inte. Mamma tyckte också det var jobbigt med fullmåne när jag var liten, då fick ju inte hon heller sova.Oskyldig

[aspie]
0

Aha! har vi kanske varulvar i släkten då ? ObestämdFörvånad

[Tassy]
0

ja! gruppkram!

Här är en till varulv/vampyr heheheSkrattande

Karmatarerskanise
0

Jag känner mig ensam. Blir avis på alla par som går och håller handen, på alla som ser så lyckliga och kära ut. På alla som inte behöver lägga sig ensamma på kvällen.

+ min kalops kommer inte bli kalops eftersom det saknas kryddor Rynkar på näsan Jag som skulle bjuda familjen på det..

isa
0

#126 Skickar en tröstekram till dig! Jag är också singel och tycker det ibland är tråkigt att var ensam.Angående kalopsen så är det tanken som räknas tycker jag! Du försökte i alla fall och det blir säkert god ändå!

flikkan77
0

Hera och Isa, ni får ju vara med i vår gruppkram i alla fall! Glad

Ska det vara någon särskild krydda eller så i kalops?

flikkan77
0

Kalops är dessutom ett ganska roligt ord. Kaaaalopps! Flört

[aspie]
0

Tokfian, vår lilla flikka. Du är ju för himla rolig Skrattande Kaaaalopps! Tjolahej tjolahopp tjolahejsansa…

Klart Hera ich Isa ska vara med i gruppkramen Skrattande

I kallops har man lagerblad och kryddpeppar bl.a Flört

isa
0

#129 Tror det är viktigt med svartpeppar som inte är krossad, de ska ligga som runda kulor ( okrossad ) kommer inte  på vad det heter….. och sen ska det vara såna där gröna löv i grytan också, som man inte får ha sönder.Kommer inte på vad de löven heter heller………

Skickar vidare gruppkramen!!Glad

[aspie]
0

HA, Isa, jag hann före dig Tungan ute Med kryddorna alltsåFlört

isa
0

O.T

#130 hi hi Lagerblad heter de "gröna löven ja……."

För övrigt så ska man inte tugga på den hela svartpepparen………….då blir det som eld i munnenTungan ute

[aspie]
0

#133 Kryddpepparn menar du väl Flört

flikkan77
0

Lagerblad har jag för mig att jag har i löksoppa, tror jag, kanske… Oskyldig

Brukar göra grönpepparsås med hela korn i, fast grönpeppar är inte så starkt så det kan till och med jag tugga lite på. Har hela kryddpepparkorn hemma sen mamma kokade julskinkan kanske ska testa att göra sås på sådana. Sås är gott!!

Approp på löv så kände jag en gång en vegetarian som inte förstod varför hon inte skulle kunna äta gelantin. De är ju vegetariska… Det hon tänkte på var gelantinblad. Från gelantinbusken!? Förvånad Inte lätt när man bara är 20 och inte tänker så långt. Flört

Emelie-E
0

Jag och pojkvännen höll på att bli påkörda förut.. Inte ens en meter var bilen ifrån mig när han stannade.
Det lustiga var att jag inte ens blev rädd..

V-lang
0

#135 Gelantinblad *skrattar* Buske!! Skrattande  Det där var nått min dotter skulle kunna kläcka ur sig Glad

Jag är sammankallande i  våran styrelse på gården och i dag skulle vi ha möte, jag fick samla i hop alla mina krafter för att släpa mig ut dit.

Tror ni att det var någon som kom…Näpp! Dom hade glömt bort det. Usch det är sånna här gånger man ångrar att man tar på sig sånna där saker, men som sagt det var i en bra period så det är bara att bita ihop Rynkar på näsan

Tatsja
0

Pepparkornen brukar jag lägga i en tesil när jag gör grytor. Sönerna hatade att leta kornen. Lagerbladen gillade de inte heller, men där tog jag stopp. De måste vara med. Varsågoda och plocka bort bara.

Kalops är gott. lappkojs också. Minns det från skolan. Suck. Jag som inte var hungrig.

Sänder kramar till er allihopa. Ingen nämnd ingen glömd.

Hera. Förstår dig. Så känner jag det också ibland.

Flikkan. vanlig mail, kolla.

Väl mött, Tatsja

Karmatarerskanise
0

Kram på er alla!

Jag har kryddpeppar, lagerblad och lite till i min kalops. Den blev helt ok ändå, trots att jag saknade min hemliga ingrediens.

Lägger också kryddpepparkornen i en tesil.

isa
0

Negativt idag är folk på jobbet som "tävlar" i kunskap. Själv vill jag dela med mig av min kunskap och inte "spela allan" och vara "besse-wisse".

Sovgott
0

Jag är sjuk. Igen. Hade hämtat mig från magsjukan och nu är jag vrålförkyld. Jag har typ inte varit sjuk på flera år, men nu känns det som alla baciller och virus bara sugs rätt in i mig. Varför? Och min migrän som har varit borta i två år har också nästlat sig in i mitt huvud igen. Och typiskt nog blir jag alltid sjuk när jag är ledig!

[aspie]
0

SkrattandeAtt lägga kryddpepparkornen i en tesil! tusen tack för tipset

[Tassy]
0

Jag har varit spänd och stressad i flera dagar, så nu värker det nåt så förbaskat i kroppen och magen är kaos Skrikandes

[Tassy]
0

dubbelt

Tatsja
0

Praktiskt med tesilar ibland. Smaken kommer ändå ut och ingen blir sur för att de biter i ett korn.

Väl mött, Tatsja

Emelie-E
0

Igår köpte jag en klippmaskin för att kunna klippa min ena kanin. Efter att ha laddat den och skulle börja klippa, så tog den knappt. Och efter bara några minuter, så dog den.
Men nej, vi fick inte byta den. Eller få pengarna tillbaka.
Så min pojkvän är sjukt arg just nu, och då blir jag det med. För det är mig det går ut över.
Vi ska på bio ikväll, men jag har bara lust att strunta i allt och be honom åka hem till sig.

Tatsja
0

Vilken orsak gav de att ni inte fick byta den? Är det fel och ni har kvittor, så kan de inte göra så. Sen brukar det vara minst 1 års garanti på maskiner.

Väl mött, Tatsja

Salladshataren
0

#146 Vad är det för pojkvän som låter sin ilska gå ut över sin flickvän? Det låter ju inte bra Obestämd

Karmatarerskanise
0

#148 Jag är också sån, min ilska går ut över den som är mig närmast. Jag gör det inte med meningen.

Emelie-E
0

#147 Ja, garanti har vi på den, men om vi ens skulle få byta den, så ville de att antingen vi eller dem skulle ladda den några gånger till. Funkar den fortfarande inte, då får vi lämna in den.

Men vad är det för grejer som ska laddas flera gånger om innan den ska gå att använda normalt? Har aldrig hört talas om det.
Nästan gång ska min pappa åka med upp, ville haft med honom igår, men då ville han inte. Men nu har han lovat.

#148 Det är inte alltid så kul. Är han så pass irriterad, så kan han lika gärna hitta på något annat och inte sitta här och låta det gå ut över mig.

isa
0

#150 Hoppas du får byta maskinen nästa gång. Hoppas din pappa kan följa med, han kanske kan tala dom tillrätta.

Om du har kvitto, och det är 1 års garanti så ska du få byta den maskinen. Jag har heller aldrig hört talas om maskiner som ska laddas upp flera gånger.

Tatsja
0

Fungerar den inte så ska ni kunna byta när ni har garanti. Var köptes den?

Väl mött, Tatsja

V-lang
0

Jag är bara så himla trött hela tiden Rynkar på näsan

Tatsja
0

Det negativa idag är att fast jag får pension, blir det inte mycket kvar, när hyra el, bredband, boxer, försäkringar betalats. Suck skulle behöva lika mycket till. Hur det nu ska gå

Väl mött, Tatsja

Saga85
0

Dags för läkarbesök om två timmar. Första mötet med nya läkaren. Och jag är så nojjig av någon anledning över hur jag kommer bli bemött. Och vad ska jag säga egentligen? Avsky! Har inte kunnat sova inatt och är alldeles lipig. Måste skärpa mig innan jag ska iväg!

Tatsja
0

Stå på dig Saga. Tala om allt hur du mår. Gärna lite mer. Gnäll ordentligt. Det brukar hjälpa.

Aldrig får man vara riktigt glad. Idag pension, men sen så betalar man räkningar och undrar hur lång tid det är till nästa utbetalning. Rynkar på näsan

Väl mött, Tatsja

flikkan77
0

Alla ser mig och jag vill inte.

Saga85
0

Jag önskar att jag kunde stå på mig och berätta allt. Men läkaren var alldeles för hurtig för mig, blev helt stressad och fick knappt ut hälften av jag ville ha sagt. Och jag kan svära på att jag fick ett litet "naw…" när vi sa hejdå. Kände mig så jävla patetisk och maktlös när jag gick därifrån…

[aspie]
0

Se där flikkan. Där skrev du exakt de ord jag känner som oftast fast inte kunnat uttrycka. Det är nog därför jag känner mig tryggare bakom solglas och helst en STOR luva uppfälld över huvudet

flikkan77
0

Solglasögon är bäst!… och en keps på det.

Jag hatar att göra saker själv så jag inte kan gömma mig bakom nått. Har jag med min man eller en hund så går det bättre, men inte själv. Då ser folk mig.

[aspie]
0

Ha, jag är precis likadan Förvånad

Har jag oxå bipo då? Fast det är klart, AS och bipo är ju väldigt lika Obestämd

Emelie-E
0

#160 Sån är jag med. Och det blir bara värre och värre.

[aspie]
0

#162 Glömmer hela tiden vad du har för diagnoser. Social fobi blir man ju oxå sån av och social fobi får man ofta av t.ex bipo och AS.

Har du gjort nån neuropsykiatrisk utredning? Har jag frågat det förr kanske? Skäms

Emelie-E
0

#163 Jag har bara depression. Och inga utredningar är gjorda än. Men de vill kolla upp varför jag inte vill kolla folk i ögonen och inte säger så mycket. Men det har inte blivit av.

[aspie]
0

Hmmm, dina "probem" låter verkligen aningen aspiga. En aspie vill verkligen inte titta folk i ögonen.

Själv började jag inte se folk i ögonen förrän jag blev mer eller mindre tvingad vid 16 års ålder. Men helst tittar jag bort eller undviker folk helt för att slippa bl.a detta även nu

jag tycker du ska ta mod till dig och be om en utredning. Snabb utredning=snabb hjälp=snabbt må bättre. Om inte blir det snarare sämre och sämre. Och DU är värdefull och vi behöver dig Flört

Karmatarerskanise
0

Har fått ett konstigt bett av något på armen.
Stort rött och kliar. Obehagligt när man inte vet vad det är!

[aspie]
0

Hera! Är du säker på att det inte är någon snygg kille som försökte få "bett" om dig Tungan ute

Nåja, bortsett från skämtet. Tråkigt med kliande utslag och jobbigt. För egen del känns det som om jag haft allt man kan få av kliande utslag. Det kanske är stressrelaterat som för mig? Du har ju haft en jobbig period nu Hera.

isa
0

Negativt idag är att jag märkte att jag börjat med en ny dålig grej. När man får panikattacker så andas man ju inte på rätt sätt. Men det felet vet jag hur jag ska hantera nu.

Men idag när jag satt hos min nya psykolog så var jag väldigt spänd, det blev för jobbigt för mig att "berätta hela historien" en gång till.

Jag höll andan , jag andades inte alls! Och så pratade jag ända tills luften tog slut och drog in ett djupt andetag och fortsatte prata utan att andas emellan.Och drog upp axlarna långt upp. -

Det där blev skitjobbigt efter ett tag. hon sa till mig på skarpen till slut, och sade att det där kan man svimma av.Vi tog pauser och hon visade mig hur jag skulle försöka lugna mig och andas igen på normalt sätt. Men det gick inte.

Den felaktiga andningen och att jag höll andan sådär, höll i sig i i 4 ½ timme. Jag blev lite snurrig emellanåt.

Det tog ett tag innan jag förstod på kvällen här nu, varför jag har så ont i axlarna. ( otränad som man är också….)

Gillar inte nya "dåliga" grejor. Det är nog med dom problemen man redan har.

Karmatarerskanise
0

#167 Kan vara det ja. Jag har fått utslag på hakan också.
Tänkte inte på att stress kan framkalla allt möjligt.

Emelie-E
0

#165 Jag har aldrig i hela mitt liv kunnat titta folk i ögonen. När man gick i skolan och hade utvecklingssamtal så var det alltid någon lärare som sa; "Titta på mig när jag pratar med dig".

Och att bli tvingad till det gör inte saken lättare.

Nu för tiden så brukar jag försöka titta folk i ögonen. En sekund då och då. Men det är sjukt svårt. Och att man ser i deras ögon hur konstig de tycker att man är, så gör man det inte mer. Många gånger så tittar jag bara ner i marken. Då slipper jag iaf se att någon tycker jag är dum i huvudet.

Det blir bara sämre och sämre med mig. Vet inte om det kan bli så mycket värre.

flikkan77
0

Jag har lärt mig att man kan titta på någons ögonbryn när man pratar. Då tror de att man tittar på dem men man slipper själva ögonkontakten. Nackdelen är att jag kan bli så fokuserad på ett ögonbryn att jag glömmer att lyssna på vad som sägsOskyldig. Vissa rör så roligt på dem när de pratar.

[aspie]
0

Hera! Har du atarax och kortisonsalva hemma och kanske något avslappningsprogram? Du kan ju prova om du inte vill kolla upp det hos läkare förståss.

Själv har jag massor av kliande utslag på armar och ben och rygg och lite mer. Ibland får jag eksem liknande STORA kliande utslag på bålen.

På hudkliniken säger de att detta är stressrelaterat.

[aspie]
0

EmelieE!

Har du läst om neuropsykiatriska diagnoser, tänker då främst på AS?

Du kan läsa om det här….

http://user.tninet.se/~fxg297r/inledning.htm

Silvernalles
0

Är jättestressad över läkarbesöket om en timme. Har fått en ny läkare jag aldrig hört talas om, inte vet något om. Det är så svårt att verkligen prata med någon man aldrig träffat, vet inte om jag kommer att få någon hjälp. Känns som magen är full av spyflugor, och jag vill kräkas.

[aspie]
0

Det går nog bra ska du se. Ofta oroar min sig helt i onödan. Jag gör oxå det. Flört

[aspie]
0

Usch! Nu börjar Paroxetinet verkligen gå ur kroppen känner jag. Är så orolig och nervig i hela kroppen. Ångesten stiger i högan sky och hjärtat rusar, uj uj uj…. Bäst att ta en Xanor snabbt som 17. Rynkar på näsan

fotokrafs
0

Måste boka tid hos läkare snart, mina tabletter är slut.. men jag drar alltid på det. Förra gången fick jag bara ett recept, och han verkade vara tveksam till att ge mig det (men tillslut gav han iaf enligt tidigare ordination). Egentligen inte så konstigt kanske eftersom jag flytta och inte har någon husläkare här.

Sen känns det som att jag skulle behöva mer hjälp. Även om tabletterna tar bort ångestsymptom, så känner jag mig ändå lika värdelös. Vilket sabbar för mig när det gäller plugg, jobb och rent allmänt umgås med folk : blir en ond cirkel.

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Känner som denna låten just nu

Emelie-E
0

#173  Jag har läst lite om det.. Och på de test jag har gjort, så har jag fått rätt höga poäng.

[aspie]
0

Känner du igen dig själv när du läser om dignoserna då? Iså fall ska du be om utredning och inte vänta ytterligare. Ett steg i rätt riktnng mot ett bättre liv Flört

Emelie-E
0

#180 Jo, jag känner igen mig.. Men ofta står det ju om barn, och då blir jag bara förvirrad och får inte in det som står. Och ibland förstår jag inte alls.
Men jag känner igen mig. Vissa grejer är skrämmande. Och jag blir lika ledsen varje gång jag läser något sånt.

[aspie]
0

Det står om vuxna och diagoserna där oxå Flört Kanske lättare att känna igen sig där? Har själv svårt att minnas hur jag var som liten, men känner mig verkligen aspig ändå. Känner ju igen problemen jag haft hela livet…

Emelie-E
0

#182 Jag blir bara snurrig. Kan inte koncentrera mig. Men jag känner iaf igen mig. Sen känner jag ju också igen problem som jag hade när jag var liten. Men som sagt, jag blir bara förvirradObestämdTungan ute

[aspie]
0

ja, det är ju inte så konstigt att du känner dig förvirrad. Det blev jag oxå i början samt att det startade en jobbig ångestprocess i mig när jag började inse vad som var "felet".

Nu känner jag så att om det skulle visa sig att jag inte har AS skulle jag bli knäpp. Visar det sig att jag har AS så skulle den saknade pusselbiten i mitt kaotiska liv äntligen falla på plats

Tatsja
0

Har ont efter 2 dagars bakning och jag ska göra mer idag.

Sen var jag hos ortoped för min hand igår och ska nu göra ett nervtest och vi diskuterade även operation av tumme och nerver.

Väl mött, Tatsja

paronskrutten
0

Jag vill gå på Metaltown i gbg i sommar. Vet inte om jag har pengar till det. Någon som har lust att bidra?

Helena

flikkan77
0

Jag har bråkat riktigt, riktigt ordentligt med min hund idag. Fick ta i hårt och jag skäms så efteråt. Ett under om ingen anmält mig för djurmisshandel.

Undrar hur många blåmärken hon har under all päls med…

paronskrutten
0

Flikkan, vad hände?

Helena

flikkan77
0

Min Lillskrutta har börjat göra skällutfall mot andra hundar. Hon är en fegis så än menar hon inte allvar med det men efter som andra hundar bemöter henne som hon uppträder så blir det fel. Hon gör sig stor och ser ut att vara beredd på fight. När hon väl hälsar på andra hundar går det bra det är minuten innan som är jobbig.

Gick på stan igår och helt plötsligt kommer en en skällande hund galopperande mot ett staket oh min lillskrutta sätter igång med hela registret. Slängde henne på rygg och skällde på henne oh tog tag ordentligt i henne. Fick ge henne en spark på rumpan med för att få henne att vända sig om och sluta totalfokusera på den andra hunden som faktiskt slutat skälla. Tog nog 10 minuter innan min vovva lugnat sig så pass mycket att hon kunde sitta ner på andra sidan gata och vara tyst samtidigt.

Känns så otroligt fel att jobba så här. Jag är mer den mjuka typen som jobbar med belöning och ignorerar fel. Bara det att hon totallåser sig och varken lyssnar, ser eller hör annat. Försöker kräva kontakt nu.

Mår fortfarande dåligt över detta. Dumma hund! Tyvärr hjälper det med för vid nästa två hundmöten så kom det bara nått litet moff och sen tittade hon på mig. Men ändå!

Usch!!!Gråter

flikkan77
0

Jag är rädd.

Tatsja
0

Var inte rädd flikkan. Du gjorde ju vad du kunde i den situationen. Sen om det då hjälpte, så gör det ju inget. Hon är ju inte rädd för dig i alla fall.

Ibland kan man själv bli rädd och överreagera, men hunden ser det kanske inte som det, utan verkligen förstår att den gjort fel.

Sänder massa kramar till dig. Men försiktigt. Har ont och jag som har 3 degar kvar att göra.

Är rätt så slut efter 3 dagars bakning. 7 liter mjölk och 14 paket jäst. nästan 500 bullar, 100 gifflar och 200 thekakor. Har en full frys, så nu får jag fråga barnbarnets mamma om hon har plats för resten.

Eller bor du nära mig flikkan? Då är det bara att hämta en påseFlört

Väl mött, Tatsja

flikkan77
0

Är lite rädd för att min vovva kommer att råka göra nått dumt någon dag. Hon är ett år och beter sig så där. Tråkigt! Känner mig som världens sämsta hundägare. Är visserligen inte van vid denna sortens hund, Cane Corso, men ändå.

Väldans vad du verkar baka, Tatsja! Duktigt av dig! Tror du bor en bra bit från mig, bor lite utanför Grästorp. Minns inte alls var du bor men jag tror det inte var här i alla fall. Flört

Tatsja
0

Nej, jag bor i Köping. Sätt dig på cykeln och kom. Frysen är ju full. Det blir cirka 450 bullar till idag och jag har inte plats för demRynkar på näsan

Min Tatsja var likadan när hon var liten. Hon skäller än idag när det kommer andra hundar och hon är 9 år. Vi tar kort koppel på henne. Rakt upp, då tystnar hon. Men eftersom taxen var hatiskt så har hon fått hans beteende.

Han blev attackerad av en stor hund och vi visste inte om han skulle överleva. Tack och lov gjorde han det, men efter det överfallet, så tålde han inte andra hundar.

Väl mött, Tatsja

flikkan77
0

Det jobbiga är att det inte är helt min hund. Vi är fodervärdar och ägarna vill egentligen ställa ut henne men det blir svårt när hon beter sig så här. Känner mig rätt misslyckad…

Hur många mil tror du det kan vara mellan oss? 20-30? Så om jag letar upp min cykel så kommer jag om en vecka eller så. Cykla är inte min starka grej.Flört

Om jag får låna Jessies kartong så har jag nått att ta påsen i, vill ju inte mosa nått!

[Tassy]
0

min tvättmaskin är alldeles för liten och tvättkorgen alldeles för full ObestämdTungan ute

flikkan77
0

Tassy: Ja, varför är det aldrig tvärtom?

[Tassy]
0

#196 jadu, säg det Obestämd tänk om tvätten kunde tvätta sig själv, disken kunde diska sig och smutsen städa bort sig själv Cool

Saga85
0

Man får väl ta och börja med både engångstallrikar och engångskläder Tungan ute Slänga, ta nytt. Miljö schmiljö…

Emelie-E
0

Min mamma har inte gjort någon mat, varken igår eller idag.. Tille henne och min syster fixar hon mat till. Men jag och pappa får hitta på något så bäst vi vill.
Pappa kan iaf åka iväg och köpa mat till sig själv. Men jag är fast här hemma, och finns det inget man kan äta, så blir jag utan.
Jag känner verkligen att jag är välkommen i denna familjen.
Nu hoppas jag bara på att min pojkvän hinner till affären innan den stänger vid tio.

isa
0

Negativt idag är att det hugger i korsryggen och buken , när jag går. Idag tog det 25 minuter att komma fram på en sträcka som vanligtvis tar 2-3 minuter att gå.

Jag vill inte klaga, för det finns dom som har det mycket värre men ibland är det skönt att få gnälla.

[Tassy]
0

#198 men, hur blir det med soporna då, de går ju inte heller ut av sig själva? Förvånad ojoj vilka problem vi har Saga Skrattande

Saga85
0

#201 Äsch, dem slänger man bara ut genom fönstret så är det någon annans problem Skrattande Eller så eldar man upp det och vips har man löst sina uppvärmningsproblem!

[Tassy]
0

#202 hihihi, så genialt :P

Saga85
0

Fortfarande ingen ersättning på två månader. Fick reda på idag att det är för att FK glömde skicka papper till CSN, men nu ska de förhoppningsvis ha gjort det så jag slipper leva på lånade pengar.

Fick dessutom reda på att min sjukskrivning tog slut den 19, inte den 31 som jag trodde. Men min läkare lovade att skicka hem intyg, så hoppas det inte strular alltför mycket.

Hatar det här och magen gör ont.

HannaM
0
paronskrutten
0

Jag hittar varken barnvagn eller cykelvagn/kärra. Morr.

Helena

flikkan77
0

Gråter

[Tassy]
0

jag bryter ihop nu, det blir för mycket Gråter

Emelie-E
0

Efter att jag åt mat igår, så har min mage varit jättekonstig. Stor som en ballong och det sticker i den. Gör både ont och är väldigt jobbigt.Rynkar på näsan

flikkan77
0

Gråter igen…

Anders 50
0

#210 Inte ska du Gråter så tidigt på dan..inte bra.

flikkan77
0

#211 Är så lättgråten just nu så det räcker med minsta lilla. Tittar på batmanfilmen och den är också lite sorglig.

Salladshataren
0

Jag har så fruktansvärt ont i kroppen, vill inte hålla på med veden…

Saga85
0

Mensvärken blir värre för varje gång. Idag fick jag ligga och koncentrera mig på att inte spy upp värktabletterna. Hur jag än låg gjorde det ont i hela kroppen. Avsky! Man ligger och vrider och vänder sig i hopp om att hitta en ställning som får värken att avta någon minut eller åtminstonde några sekunder. Min mor gav mig en varm vetekudde och sa "Inte nog med att vi kvinnor föder barn, vi måste dessutom lida av sånt här en gång i månaden. Det är inte rättvist"

flikkan77
0

Saga85: Fy katten! Så ha jag också haft det. Jättekul när folk kommer med tipset: Rör på dig så blir det bättre. Hade ibland svårt att bara sitta upp utan att svimma.

Nu tar jag p-spruta och slipper skiten!

Hoppas du blir bättre snart, lider med dig!

Emelie-E
0

Jag fick precis reda på av min syster, att mina föräldrar ska resa iväg till Kroatien efter midsommar.. I TVÅ veckor!

Det gör mig arg. Vi som familj har aldrig hittat på något eller så. Någon enstaka dagstur kanske, men aldrig att vi har rest längre. I alla fall inte utanför sverige.
Och nu ska dem resa iväg. Lämna ansvaret för syster, djur och hus på mig. Lagom glad blir man.

Jag visste att de skulle resa iväg, men aldrig att de skulle vara borta så länge. En vecka trodde jag, men nej, det blir två.

isa
0

#214 Om det är någon tröst så har jag också fruktansvärda menstruationer. Jag får äta starka morfin-tabletter och inte ens dem hjälper mot den värsta smärtan då. De lindrar bara litegrann, men jag blir helt utslagen och får ställa in allt jag tänkt göra för flrea dagar framåt för jag ligger bara ner.

O precis som du skriver, så vet man inte hur man ska ligga heller……..

Snart kommer helvettet igen…………… 

Men, men det hör ju ihop med min "mycket svåra" Endometrios ,8 som läkarna uttrycker det)  så nu har jag i alla fall en förklaring till varför det är som det är. Undrar bara varför man gjorde en stor bukoperation, och tog bort en massa saker när det ändå gör lika ont fortfarande ändå………..???????Rynkar på näsan

Skönt att få gnälla ibland i alla fall, och skönt att veta att man inte är ensam.

flikkan77
0

Imorgon ska Lillskruttan arm- och höftledsröntgas. Jag är supernervös! Hennes föräldrar har visserligen bra leder men man vet ju inte…

Isa: Ska in och ultraljuda min endometrios på fredag, är jättenervös! Den hittades i maj och i september skulle jag varit på återbesök men då vågade jag inte. Nu har jag ungefär som mensvärk ibland och tror givetvis att det är cystan som växt. Men den var "bara" som en golfboll i somras så det är tydligen ingen fara då.

flikkan77
0

Usch, ska inte till veterinären förrän klockan 15, är så nervös! Vill veta hur vovvans leder är!

Det här är värre än att jag ska kolla min cysta på fredag, det är inte ens hälften så skrämmande.

Karmatarerskanise
0

#219 Jag håller tummarna för både hunden och dig!

isa
0

#218 Ja, där ser man. vi är många kvinnor som har den här sjukdomen, ändå så forskas det så himla lite på den.

ps. Själva endometriosen syns inte på ulltraljud. Det är cystan de vill kolla då, om den har vuxit.ds

håller tummarna för att det ska gå bra , både för dig och för din hund!

[aspie]
0

du behöver inte vara rädd för ultraljuds undersökningen för din endometrios.

När jag fick den diagnosen vid ca 17 års ålder var det helt andra sätt för undersökning. Idag är det inget att oroa sig för Flört

isa
0

Negativt idag är att jag har skitont i korsryggen…………det är väl priset jag får betala för att det var en så stressíg dag och kväll igår.

Inget kul att tvingas äta starka värktabletter , annars kan jag inte vara på  jobbet…………….eller fungera som en vanlig människa överhuvuvdtaget. Då blir jag SÅ arg, sen blir jag ledsen för att jag är arg hela tiden för att det gör ont, sen blir jag arg för att jag blir ledsen. Jobbigt!

Jag har så mycket aggression till min smärta, är det någon som vet hur man kan "bli vän" med smärtan ???????

( fysisk smärta menar jag i detta fallet. )

flikkan77
0

Har massa ont "där nere" och de ultraljudade innifrån sist. Skitont gjorde det för de hade ingen bedövninssprej.

Krävs ju en veckas förberedelser om jag ska få till det i sänghalmen med maken. Är glad att jag inte behöver cykla mer också, inget skönt det heller. Men enligt förr gynekologen har jag inte alls ont utan det sitter bara i mitt huvud. Obestämd

Emelie-E
0

#224 Det där har jag också hört.. Att det inte gör ont, det sitter bara i huvudet..
Men att det gör ont, har inget med mitt huvud att göra:P

Anders 50
0

#223 Har du provat med kyla? En kylklamp 5-10 min kan göra underverk. Annars kiropraktor.

Karmatarerskanise
0

#124 Ultraljudade innifrån?
Om det är vad jag tror så gjorde det inte ont på mig.

De körde in en stav tror jag det var också kunde man se livmoder och sånt på en svart skärm. Är det ultraljud?

flikkan77
0

#226 Nått som är bättre än kylklamp är frysta ärtor. De formar sig lättare efterkroppen och går att bandagera fast, använt sånt rätt mycket på hästar och när jag själv stukade foten och de gånger jag har hysterisk ryggvärk. Fördel med ärtor är att man dessutom kan liggar ner bekvämare. Alla borde ha frusna ärtor hemma! Flört

#227 Ja, det låter som ultraljud det.

Det som gjorde ont är dels själva införandet, har smärta där som mina hittils två gynekologer inte tror på, och att han envisades med att peta på cystan med staven. Skrikandes

Hoppas på en bra gynekolog som lyssnar på mig denna gången. Finns roligare ställen att ha ont på…

flikkan77
0

Väntar på mejl och det kommer aldrig nått! Har väntat heeeeela dagen ju!

Min man påpekade att andra kanske jobbar men jag tycker att de ska ta hänsyn till mig som inte gör det. Blir ju alldeles stressad av att vänta!   Skrikandes Flört

Emelie-E
0

Som jag skrev i min #150 så hade min pappa lovat att åka med mig och byta den där klippmaskinen. Idag när mamma påminde honom, fick hon som svar; "Jag har ALDRIG lovat henne något!"
Och jag stod precis brevid.

Så jag är både arg och ledsen just nu. De bara gnäller på mig hela tiden. Att jag aldrig gör något eller hjälper dem. Men hur kul är det att hjälpa dem med saker, när de vägrar hjälpa mig?
Jag är så trött..

Dessutom sa mamma igen att jag måste hitta något att göra.. Jag kan ju inte bara sitta hemma hela dagarna..
Och jag hade bara lust att skrika ut att hur tusan ska man klara av ett arbete, om man inte ens klarar av livet?
Men självklart sa jag ingenting. För de hade inte fattat ändå.

flikkan77
0

Usch, är nervös för imorgon. Inte så mycket för själva ultraljudandet av cystan utan för hur ont det kommer att göra. Gör inte mindre ont av att spänna sig heller. Rynkar på näsan

Tatsja
0

#231 Hoppas det gick bra.

Väl mött, Tatsja

Emelie-E
0

Allt är åt helvete idagGråter

flikkan77
0

#232 Det gick ganska bra! Hade en riktigt bra gynekolog och min man var med och höll i handen och en sköterska klappade mig på axeln.

Myomet har inte växt nått men däremot så har jag en inlfammation i de vestibulära körtlarna. Testar penicillin men det är inte alls säkert att det kan hjälpa… det finns risk att jag aldrig blir av med min smärta.

Salladshataren
0

Att den där jävla syon kunde svara på mina telefonsamtal eller mail!

flikkan77
0

Läser gamla dagböcker på ett annat forum om har hittat varför jag inte tycker om torsdagar.

Vissa saker ska man inte skriva upp. Vissa saker ska glömmas.

Citronmeliss
0

Nej, jag håller med dig flikkan, ibland vore det bäst om vissa saker bara fick falla i glömska..

Själv vill jag glömma att jag sista veckan legat helt utslagen av influensa. Trist för jag är jättetrött fortfarande!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
0

Usch, citronmelis, det lät ju inte roligt!

Min lillasyster sitter här och hostar och nyser och jag hoppas att jag bara inbillar mig att jag har lite ont i halsen…

Citronmeliss
0

De jag har kommit i kontakt med har blivit sjuka en efter en..

Håller tummarna att du slipper eländet att det är en lite snällare bacill..*ler*

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
0

Brukar alltid få samma förkylning. Först superont i halsen i ungefär två dagar, sen tappar jag rösten i 3 dagar och efter det får jag hosta.

Nu var jag sjuk senast i våras så jag tycker det borde dröja lite till. Brukar inte vara förkyld så tätt.

isa
0

Negativt är att den negativa tråden leder över den positiva.

Emelie-E
0

Imorgon ska jag och pojkvännen åka iväg till min farbror och hans fru. Första gången på länge som jag åker till någon.. Och jag har sån ångest. Jag vill verkligen inte. Vill ju bara stanna hemma :(

Angelclaw
0

På onsdag opas jag (ja det är ju positivt) för gallsten, så då ska blåsan väck! Men jag är så ruggigt nervös att jag tror jag går åt :(

//Tess

Sajtvärd på Motor

kerstinjo
0

Det får du skriva i februaritråden. :)

Kerstin 

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.