positiv sak med panikångest
Hej. Måste få skriva detta. Jag trodde inte det fanns något positivt med panikångest, och det gör det väl kanske inte med själva panikattacken.
Men erfarenheten av att ha panikångest gav mig idag en positiv sak:
För i morse, när det var rökutveckling på en tunnelbanestation så blev det "tvärstopp" åt båda hållen på tunnelbanan och hundratals människor stod och väntade på de få ersättningsbussar som sattes in. De blev ju proppfulla ganska så snabbt och man fick bara stå och vänta.
Då kom jag på : Varför står jag här för? Jag tar ju naturligtvis min gamla "panikbuss" som jag åkte med när jag inte vågade åka tunnelbana.
Så jag blev inte så mycket försenad till arbetet i alla fall och jag fick sittplats och det var inte alls mycket folk på den bussen. Det verkar inte vara så många som vet om att den faktiskt kör igenom halva stan - inga byten - inget strul. Trevligt att sitta och titta ut hela vägen.
Jag hade inte heller vetat om den bussen , om jag inte haft kraftig panikångest för att åka tunnelbana förut. Jag blev expert på att hitta alternativa resvägar, och det hade jag faktiskt nytta av idag.