Glad jag inte bor i Sundsvall!
Eller ens har risken att hamna på deras rättspsyk.
Många sk "hopplösa fall" med självskadebeteende hamnar tyvärr på rättspsyk.
Ett reportage har gjorts nyligen (igen) om en tjej som fått vara med om de mest ovärdiga behandlingarnba jag kan tänka mig:
http://svt.se/2.55868/1.1503366/sjuka_flickor_inlasta_med_kriminella?lid=puff_1503366&lpos=rubrik
HUR kan överläkaren här rättfärdiga sina metoder? De är inte ens beprövade! Det säger han ju själv!
Aktivt avstånd mot patienter… är det verkligen DET som vården går in för nu???
AAARRRHHHGGGHH!!! JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD!
/Jezzz
Fy f**n! "inget klagomål från någon patient än" nej konstigt, när man är djupt nere så har man ju inte energi till något als, knappast till att klaga på behandling.
Och behandling sedan då, att förhindra behandlar inte. Blir så arg!
Paulina

Det var det sjukaste jag någonsin hört, det är ju inte ens mänskligt att ha folk på det sättet.
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.
Håller såååå med!
Blir så vansinnigt förbannad!
/Jezzz
Jag skäms över att bo i västernorrland där Sundsvall ligger. Landstinget har total avsaknad av empati och kunskap.
Jag blev så arg när jag såg inslaget. Det är hemst att man behandlar sjuka ungdomar som om de vore kriminella, när de behöver hjälp.
Jag har för mig att jag sett ett nytt inslag, där de berättade att psyk skulle sätta upp en specialavdelning med kunnig personal för de ungdomar som nu "sitter" på rättspsyk. Jag kan ha drömt det eller att det var ett annat landsting, hoppas inte.

Näe sundsvall vill man inte bo i oavsett för landstinget är helt idiotiskt.
Qui dormit, non peccat
Det hjälper tyvärr inte att inte bo i Sundsvall… Jag bor i Stockholmsregionen och blev i vintras skickad två veckor till denna avdelning i Sundsvall för att de "inte klarade av mig" på hemmaavdelningen. Det var verkligen fruktansvärt. Jag håller med tjejen i reportaget helt och hållet. Handskarna var otroligt förnedrande och isoleringen går inte ens att beskriva. Jag blir upprörd när chefen talar om en uttalad policy att inte se och bekräfta - det var oerhört frustrerande. Sen snackade han något om kärlek… jo, tjena… Kärlek för mig har ingenting med förnedring och tvång att göra.
Xandor:
Visste inte att man blev slussad till Sundsvall trotts Stockholm… hemskt. Jag kan absolut känna empati när jag hör eller ser sånt här, men jag tror inte någon verkligen kan förstå höjden av förnedring som detta innebär om man inte varit med om det själv. Man kan nog bara förstå en liten del, men allt tror jag är omöjligt.
Det där med kärlek i slutet… fy fan… jag blev så förbannad att jag skrattade rakt ut när han sa det… Sen fick jag lust att klappa till han så det slog om det…
Psykiatrin blir tyvärr värre o värre på väldigt många plan. Och jag önskar verkligen av hela mitt hjärta att det inte fanns "behandlings-metoder" som beskrivs i reportaget…
/Jezzz
ps: Hur mår du nu? varma kramar… ds.

ni glömmer bort att media ofta vinklar sina nyheter….
#8 I det här fallet tycker jag tyvärr inte att det var vinklat mer negativt än jag upplevde det. Annars vet jag att det ofta är det!
Tack Jezzz! Nu mår jag bättre! Jag kom hem från Sundsvall 9 feb och hämtar mig mer och mer varje dag sen dess. Lever en dag i taget och trivs rätt bra med det.
Mer om min "resa" finns att läsa på www.harmlesslife.se om nån skulle vara intresserad.
Det är härligt med våren!