Suck! Kan man va mer TOLERANT???
Sitter o mår apa… Har ju tagit beslut att jag ska på avgiftning för benzo. Nervositeten, rädslan, VÄNTAN, osv osv…
Fick vid behovsmedicin (japp…benzo det med) i väntan på inläggningen…
Men nu e jag bara riktigt riktigt lessen… Jag har under mina 8 år med benzo blivit så tolerant att jag inte reagerar på extrema doser av det jag fått… och jag behöver det verkligen nu! Nu när jag håller på att gå i bitar av ångest, rädsla och nervositet.
Själen skakar, jag klättrar på väggarna…
Jag fattar inte att man verkligen kan bli så tolerant att såna doser inte ger en uns av verkan… Men… Jo, tydligen kan man det… jag är väl ett levande bevis antar jag..
Fattar bara inte vad jag ska ta mig till!!!! Jag blir ju TOKIG!
Kan inte gråta (som vanligt) men inom mig gråter jag, skriker jag ut min smärta…mina känslor…
Vafan vill inte tårarna komma för…
jag vill in på avgiftningen IDAG… NU… GENAST… men ingenting funkar så… och fram tills dess måste jag överleva.
Fy… jag hatar verkligen min kropp som tål alla dessa extrema doser… och som inte ger effekt för 5 öre…
/Jezz i väldigt kasst skick just nu :(

Fy tusan vad jobbigt!
För mig är det tvärtom, de senaste året har jag blivit mer och mer känslig för lugnande. Det är lite jobbigt det med, blir så trött på minsta lilla att jag inte orkar göra nått men det kan ändå vara för liten dos för att få bort ångesten.
Lider med dig! Hoppas det inte dröjer för länge tills du blir inlagd…
Det är jobbigt när alla känslor bara hopar sig så där med, men har tårar bakom ögonen men de kommer inte fram.
*Styrkekram!*
"You just have to belive…"
#TS Så ser det ut vid ett benzo-beroende. Du kan utan vidare stoppa i dig doser som kan vara dödliga för en icke-beroende, och ändå inte känna någon större skillnad.
Men kroppen behöver dem så det är bara att stoppa i sig fler och fler. Det är absolut inget ovanligt, för det du beskriver är helt enkelt ett beroende.
De slutar till slut att göra nytta, såvida man inte ökar, ökar och ökar intaget.
Jag tycker du e jävligt stark!!
Inte många personer som har ett så starkt beroende som du som längtar till avgiftningen.
Du ska vara jävligt stolt över att du kan stå för ditt beroende å självmant ta itu med det.
All credit å berömm till dej! 

Har inte många ord idag. Men jag tycker det är mycket stakt av dig att våga ta tag i problemet!!
En eloge till dig!
/Zmulan
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Jag tycker också du är stark och duktig som vågar ta tag i problemet.! För att det ska kännas lite bättre i din väntan på att få komma in på avgiftning så kan du trappa ner litegrann själv? om ens det bara är en tablett mindre om dagen?
Jag vill inte låta hård emot dig, men om det skulle fungera med en tablett mindre om dagen , så tror jag din självkänsla skulle må bättre. Men du kanske är så starkt beroende att det inte skulle fungera?
kram/isa
#5:
Jo det e ju det som e problemet… att jag inte klarar det för jag har sånt beroende… Blir så fruktansvärt sjuk… Inte för att jag dagligen står på jättehöga doser… men för att jag har hft det så himla länge.
Och tack alla för era kommentarer! Det värmer :)
/Jezzz