Vilken är din favoritfärg?
Färger påverkar oss! Mer än vad vi tror.
Det finns så oerhört många färger att det skulle vara omöligt att göra en "riktig" undersökning.
Tänkte därför att alla helt enkelt gör ett inlägg och skriver sin favoritfärg. Vill du skriva någon kommentar eller liknande, självklart…
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
det beror på vart färgen sitter på. När det gäller kläder så är nog favoriten jeansblå och vit. En viss ton av "rostorange gillar jag oxå.

Det är jätteolika med vilken färg jag gillar bäst, men svart är alltid ett säkert kort.
"You just have to belive…"
Jag gillar massor med färger, men skulle inte klä mig i alla dom färgerna..
De jag gillar mest är rosa, röd, gul, grafitgrå och militärgrön. :)
Rött är ett säkert kort. Sen beror det ju på vart den sitter, om det är på kläder, möbler, tavlor, smycken osv.
Paulina
Älskar turkos! Har den gärna, både i kläder, skor och smycken!
Sedan är det rött och svart och grönt i olika schatteringar.

Har 3 absoluta favoriter
Blått, lila & svart (gärna kombinerade med varandra)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Svårt att välja en favorit. Jag älskar färger. Men på kläder är svart, vitt och rött fint på mig.

Vinröd, mörklila, mörk marinblå … jag gillar mörka jordnära färger …svart är ok men det är inte en färg i den bemörkelsen tycker jag. Svart är mättat med så mycket färg det går och oftast kan man se vilken nyans den svarta går mot så man kan inte ha tv svarta plagg brevid varandra utan att det skär sig. Men min absoluta favorit är vinröd.

Turkost, rött, grönt, svart. 
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

På kläder är det svart, vitt o vinrött som gäller.
Annars är det nog lite varierande just nu skulle jag vilja ha mörkt olivgrönt i sovrummet måste ha mörkt när jag ska sova.
På blommor är det mellanblå (typ lobelia), röd och vitt.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Rött, helt klart!! men tycker mycket om rosa,gammelrosa,lila…
de e färger jag mår gott av

Lila! =)

Orange! Men jag gillar mörkröd, skogsgrön och sen är vissa nyanser av blått helt underbara..

Mörkt lila färg gillar jag bäst.

Ja mörklila kan vara riktigt fint också.
Och såklart kom inte mitt inlägg med. Hade annars varit först men men.
Svart är min nya favorit men jag är barnsligt förtjust i rosa också.
Rött och blått gillar jag, har alltid gjort. På kläder får det gärna vara svart, rött, rosa, prylar får gärna vara rosa eller röda :P
/Christine

Själv så gillar jag alla färger, förutom rosa, vet inte varför, men jag har aldrig gillat den färgen bara…
Om jag måste säga några så gillar jag nog bäst, svart, vit & blå.

LILA!!!
Jag garderar mig och säger svart som personlig favorit.
Sedan gillar jag snygga kombinationer, spelar egentligen ingen roll vilka färger det är, men en snygg och stilren kombination går alltid hem hos mig.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
turkost eller svart :)
Vet bara vilka färger inte passar på mina kläder; -vita, gula, blåa, orange, rosa, röda och vissa gröna nyanser.
Annars finns det mycket forskning kring det att färger påverkar våra sinnen; hade varit intressant läsa nåt om det här kanske.
Jag blir lugn av varma eller matta färger.
Jag har alltid älskat blått!
Gillar även lila och svart..
Rött i vissa situationer, gärna blodrött..
Märker att jag med åren gått från att gilla "kalla" färger, till att nu även uppskatta varmare toner ..
Inga neonfärger för mig..
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
svart, mörklila och himmelsblå
Svart, lila, grön, röd, knallgul, blå (inte ljusblå), grå, vit, mörkbrun, turkos. Klara och rena färger. Är nog lättare att säga vilka färger jag inte gillar. Pasteller gillar jag inte. Och absolut inte rosa.
grönt och då gärna mer åt det bruna hållet än det blå
Svart och blått, svart vet jag inte varför jag gillar så mycket. Men blått är nog för att det för mig är en lugn färg.