Positiva tråden Oktober 09
Jahapp, 10 minuter över midnatt och nu är det oktorber, med massa positiva saker!
Vi utför rost och plåtskador billigt (Bilverkstad utanför Göteborg)
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Det regnar inte! 
"You just have to belive…"

Har bestämt mig för att åka till hundklubben ikväll. Blir vintertäcket på Fröken Saluki och jag har på mig långkalsonger, regnbyxor, tre underställströjor, en tjock tröja, en väst, också givetvis dubbla sockar i kängorna.
Vad katten ska jag ha på mig när det blir vinter? 
Fick MVG på ett matteprov idag ;D Det behövde jag verkligen.

Supergrattis KadjaNina! Duktigt av dig! 

Jag mår bra idag!
#5 Tack :D
Hm. Vad ska jag hitta på för positivt idag? Jo… ska på Operan imorgon kväll! :-D

Fröken Saluki var superduktig på kursen igår. Hon satte en 3-årig goldenhanne lite på plats med. Man får faktiskt inte busa på kursen. 
#4 Grattis!
Har återfått det mesta av lugnet, inkassokravet hänger lite i luften men jag mår inte helt pyton av det längre o kan förtränga det för det mesta.
Har varit på BUP med mitt mellanbarn. För att göra en lång historia kort så sa hon saker om oss på skolan vilket ledde till ett möte. Vi var positiva till ett möte med BUP (underläge, vill ju inte framstå som omöjlig förälder). Första besöket (jag o maken) o BUP ville inte träffa oss ngt mer, fanns inga problem men jag ville ha ett till där de träffar tösen.
Var dit idag o kurator hann säga helt kort i en kisspaus att hon direkt såg hur dotra är. Jag o Guben ska dit igen för utvärdering av dagens möte men det känns *mkt* positivt. Skönt att ha en tredje part som ser hur hon verkligen är, ingen utomstående mer än mkt nära vänner har sett henne "in action"…hon är smart o vet att föra sig när det inte är lönt att försöka ta över. Kanske kan vi få lite verktyg att jobba med samt en rapport till skolan att vi inte är värdelösa o för stränga föräldrar som är dumma mot våra barn.
*Yippie*! 

Är så glad, för någon här inne är väldigt snäll! 
Har badat bastu nyss, otroligt skönt med tanke på att jag hade varit ute i en timma och höll på att frysa ihjäl. ;P
Jag har varit på operan o sett en härlig föreställning!

Detta pendlar mellan positivt och negativt. Men idag fyller två av mina systrar år. Och senare idag ska vi ha kalas för 7 pers. Alla har tydligen bestämt sig för att fylla i slutet på september och i oktober :P

Kaninskrutten älskar den nya mattan vui har köpt. Idag var han helt tossig och skuttade rundor åt alla håll! 
Synd att han är så svår att ta kort på bara.
Min hårdhjärtade far bröt med sin syster, min favoritfaster, för ett tag sen. Min faster har fortsatt att skicka hälsningar till honom, för hon är verkligen världens snällaste. Och plötsligt ikväll ringde far till henne igen, och bad t.o.m om ursäkt för att han varit ovänlig mot sin svåger (min favorifarbror!).
Det är så skönt när människor är snälla mot varandra!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Har en katt som ligger här nere och snarkar så det gurglar om hela henne. Känns mindre ensamt då. 
Fröken Saluki skulle aldrig göra något så dumt som att gå upp mitt i natten för att hålla mig sällskap. På nätterna ska man sova. 

Är lite glad över att klara av att vara vaken mitt i natten alldeles själv utan att få knäppa tankar. 

Är glad för att jag har en riktigt bra dag efter en knasig natt! Knappt jag vågar gå och sova, tänk om det braiga försvinner under natten… 

Ska börja med kbt och en behandling mot mitt medberoende
Är så himla glad! Sitter och lyssnar på on my way med Phil Collins som gör mig ännu gladare, haha.
Positivt är att jag är på arbetet trots svår panikångest. Har jobbat hela tiden under den jobbiga perioden utom tre semesterdagar , då vi åkte till skåne.

Mår bra idag med!

Det gick bra att äta frukost.
Positivt är att jag har fått tillbaka mina taxipengar av SL:s reseersättning när jag fick panikångest och det var stort stopp och strul på röda linjen i T-banan, förra fredagen.
Tack SL för det.

Har fått min stegräknare idag så nu ska jag börja utmana mig själv på att gå. 
Jag hade en paketavi när jag kom hem, något från Bonniers Tidskrifter. Tror det är en korsordsvinst, och om det är ett paket som ska HÄMTAS; då blir jag jättenyfiken på vad det kan vara! Något stort??? Måste nog gå o hämta det IKVÄLL!
(Jag är så bra på korsord hi hi)

Fick massor med kort på min blivande gudson idag. Han är så söt!

Kattungen som är kvar är såååå söt 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Har hämtat mitt paket, det var en låda med - skaldjursbestick, hi hi hi!
Ha ha, sitter här o skrattar, det var en komisk vinst men välbehövlig!
(Inte för att jag äter skaldjur särskilt ofta, men det där är nåt "finare" man bara "ska" ha tydligen!!!)

Är glad över att ha hittat någon som verkar förstå hur det är att inte alltid må så bra.

Har varit på gym! … och tänker gå dit igen. 

hej nu är jag tillbaka igen (ett tag iaf) Jag har gått och förälskat mig i en katt från djurskyddet, tror att det skulle hjälpa mig väldigt mycket om jag hade något mer att ta hand om förutom sköldpaddan… nackdelen är att det inte finns några pengar att betala katten för :(
Har varit ute och gosat med Amira! Bara en vecka kvar! Nästa tisdag!!!

// David
Positivt är att jag har ett "positivt-block" där jag skriver upp minst 7 positiva saker varenda dag. Även om de är små, så blir man glad när man tar fram det och läser dem när det känns tungt.
Har varit på biblioteket och lånat "Hundlekar - Stimulerande träning för smarta hundar". Ska bli kul att börja träna vissa saker med Troja senare efter att jag städat. :) Imorgon får de in kontaktkontraktet. Jag har längtat efter att få läsa den. Tänkte köpa den men har aldrig haft råd. :S

#43 Kontaktkontraktet är superbra!

Gick en runda på 5178 steg och under dagen har jag gått 1146 så nu har jag bara knappt 700 steg kvar att gå till 7000. Det fixar jag lätt! (om jag så ska gå runt huset tills jag är klar.
)
Positivt är att jag fortfarande arbetar heltid trots svår panikångest.
Håll tummarna att trafiken är snäll emot mig nu när jag ska åka hem.

Kelar med Nejlika för första gången sen hon var liten <3 Hon har varit hal som en ål men nu ligger hon och kurrar i mitt knä <3
Har jobbat över och känt mig både misslyckad och lyckad som speditör, men jag är såååå glad för att det är fredag! Och jag ska titta på fin lägenhet på söndag!

Att man kan känna sig så glad när man har gjort något fruktansvärt dumt…
Idag fick jag fick reda på att jag vunnit en layouttävling i skolan, vann en biobiljett!
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Var entligen ute på promenad idag :P Var inte igår precis.
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.
Min pojkvän har beställt en vinterjacka åt mig idag. :D Vi satt och kollade i en katalog igår kväll och då såg jag den dära jätte fina jackan. Jag har bara en sommarjacka och jag fryser. Han är så genomsnäll och omtänksam! Han vill inte att jag betalar tillbaka men det tänker jag göra vare sig han vill eller inte.

Nice jacka ^^ snyggt att den har lite form med.
Är nybadad och har torkat mig med mina nyinköpta och nytvättade badhanddukar och har rena lakan i sängen! Lycka!
#55 Jo jag gillar den :) Skönt med en vinterjacka.

#54 Ser ut som en jättesnygg jacka!
Fyller 17 år idag. Jippie! 
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Grattis Juicy=)
#59. Grattis!
// David

Grattis Juicy!

Imorgon kanske vi kan bygga ny bur till min innekanin. Äntligen!

Detta liv ..skit,skit,skit
kan det bli värre..bara undrar

Positivt..ta det kanske är att jag lever tråtts allt

Jag har gjort en svans till mig! 
Fick MVG igen på matteprovet :D Är så glad!

Sweep var massa duktig på kursen ikväll!
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#71 Tackar :D
Jag har fått pengar från soc idag! Äntligen, fyfan vad skönt :) Tänkte köpa tallrikar, glas, gardiner, prydnader osv till den nya lägenheten. Har inte råd att köpa hur mycket som helst men hade varit kul att ta en shoppingrunda på dollar store. =)
har fått massa gos med min brorson som är en månad gammal idag.
Fick tummen ur och tog mig till arbetsförmedlingen, farmor har satt in pengar på mitt konto så att jag kan överleva även denna månaden, Kida är här igen och nosar runt, Banditen låg still och var snäll under kloklippningen och solen har skinit hela dagen!

Imorgon ska jag på dop och bli Gudmor! 
#77 Vad skoj! Det är en speciell känsla att bli gudmor.
Min yngsta dotter är gudmor till sin systers första barn och det var högtidligt. Men när hon skulle få vara gudmor även åt det tredje syskonbarnet, då sa prästen "Nej, det går inte!"
Mina döttrar är varken döpta eller konfirmerade och som gudmor tar man på sig ett särskilt ansvar som förebedjare och kristet föredöme för den som döps. Så prästen ansåg att hon inte kunde vara ett kristet föredöme.
Lite snöpligt, men jag kollade upp det och prästen hade rätt.
#78 Om det är så det ska vara så har mina gudfadrar (ja jag har 2gudfadrar istället för en gudmor och gudfar) inte gjort ett speciellt bra jobb på den punkten. De har istället gjort sitt bästa för att försöka hålla mig borta från allt som har med religion att göra xD
Positiva idag är att hyresvärden äntligen har satt på värmen!
#79 Jag tror att de flesta inte tänker så långt.
Vi valde att inte döpa våra barn p.g.a. att vi inte är ett dugg religiösa.
När de kom upp i konfirmationsåldern fick de själva välja om de ville döpa sig, för att kunna konfimera sig. Vilket ingen av dem ville.
Numera ser väl de flesta dopet som en fin tradition, men den huvudsakliga meningen är att i dopet finns löftet om att Gud är med under livets alla dagar, oavsett vad som händer och att man ska uppfostra barnet i den kristna läran.
Dopet ska symbolisera en bekräftelsen på barnets samhörighet med Gud.
Av den här anledningen så är det gudföräldrarnas ansvar att vara förebedjare och kristet föredöme för barnet.
Men vilka vet detta idag?
positivt är att jag är bra på att behålla mitt goda humör, trots alla motgångar.

Det står en kladdkaka i ugnen och luktar gott.

#78 Jag är döpt som tur är! Ska bli jätteroligt att få vara med på ett hörn av ett barn. Jag och maken ska ju inte ha egna barn så jag får "låna" detta lite istället.
Också kommer jag ju aldrig att tappa bort min bästa kompis heller! var lite rädd för det när jag flyttade och hon sen fick barn, men nu är jag ihågkommen alltid. 

En kompis har fått en liten söt dotter! =)
Min kille kom och hälsade på lite oväntat och stannar över helgen, var egentligen meningen att vi skulle ses om först två veckor, men han saknade mig för mycket :) Så ikväll får jag somna bredvid min älskling och vakna upp glad och trygg :)
Paulina

Snart, snart ska jag på dop! Fast det känns som om dagen går jättesakta. Har gått en runda på 1 timme med hunden och ändå är det inte tid att köra än…
Positivt är att fortfarande kunna äta av min egen odlade dill och persilja som lever på balkongen.Det är gott och fräscht.

Nu har jag varit på dop och burit min fadderson. Underbart mysigt! Har papper på att jag är fadder med så nu är allt verklighet.
Jag och min pojkvän har hunnit plocka ur skrubben, skåpen i köket, tagit ner alla filmer, böcker osv från hyllan idag. Inte så mycket kvar att packa ner i flyttlådor :)
Har dessutom köpt nya tallrikar, skålar, aschetter (stavning?) :D
Har köpt nya snygga höstskor (j-igt läckra med snedklack och en grymt cool rem på sidan) och 4 snygga långärmade toppar med glada färger o mönster, inte det där sabla gråa svarta lila trista köret som Kapp-Ahl hade! Gaaaah! Hur fan kan de tro att en vinterblek svensk ska passa i svart grått lila?????
I morgon ska jag till tandläkaren och få en blekningsskena utprovad, sen är det jag som ska gnistra vitt när jag leeeer när jag mig i spegeln seeeer. Tisdag klippning och toning, håret ska kapas en bra bit och det ska bli svaaaaart. Jepp svart. Hi hi hi. Får nog lägga in en ny Avatar sen ha ha. Vita tänder och svart hår, röda läppar och runda lår, ha ha ha.

Var ute med gammelskrutt i skogen=)
Tjohoooooooo, kanonhöstdag i mitt älskade naturreservat. Jag har sett ormvråk ( en övervintrande ) , fjällvråken, och hela 3 stycken havsörnar.
Så himla mäktigt skådespel när det blir kaos och kalabalik i sjön hos gässen och änderna när de adulta örnarna kretsar ovanför de stackarna som är livrädda att bli till middag…….

Idag har jag varit i stallet med min kompis. Hjälpte henne att klippa sin häst också har jag gosat med hennes underbara son, min fadderson!
Har fått rida lite med. Hade bara mjukisbyxor så det var halt som katten men lite gick det. Kuuul! Längtar tillbaka som bara den!

Tror min far slagit i huvudet eller nå :P idag ringde han eftersom han kommit på att jag inte hade fått något i födelsedagspresent i år (fyller år i Juli) så då sa han att jag skulle få pengar till vinterkappa och skor, sen även att jag skulle få en termins ridning i julklapp :D
Var på bup nyss. Ska börja jobba med min självkänsla och självförtroende :)

Kom äntligen iväg och klippte mig. Frisören var trevlig, vågade ha lite egna ideer och det var nära. Inte så dumt med andra ord.
hmm jag har blivit lite bättre efter en veckas förkylning med hosta (hostar fortfarande men känner mig rätt pigg i kroppen igen

Bromelia heter nu mera Vyria det är nog det enda som känns positivt just nu men det är ju alltid nått 

Men jag tyckte ju om Bromelia, hade en supergo häst som hette det när jag jobbade på travet för typ 1000 år sedan. 

#103 va go du är 

#104 Tack! Tycket visserligen om ditt nya nick vyria med. Det var originellt!

#104 det var ju tur det så jag inte bytte ner mig :) jag fick det som smeknamn när jag var 13 vet inte riktigt varför då det inte har någon som helst likhet med mitt riktiga namn.
Bromelia blev mest för att jag är galen i den blomman och är så imponerad av dess växtsätt…

#104 Så du har inte träffat hästen då alltås. Bromelia.
Tycker du gjorde ett bra byte, vyria var mysigt. Nästan så jag kan tänka mig det som namn på ett djur någon gång.
Har en orm som är odöpt. Undra om jag får med maken på det namnet bara. 

#105 näe jag kan nog inte dra mig till minnes att jag stött på denna häst med ett så fint namn 
Ni får gärna min välsignelse till att använda namnet (även om jag har fobi för ormar ) 

Tack, vyria. Ska använda namnet när rätt djur infinner sig.
Har lite dålig koll på ormens personlighet och det kanske inte är en Vyria… 

Hi hi vem vet, vem vet 
Inflikar att jag gilar Vyria jag med, och nördig som jag är måste jag nu läsa på om växtsättet hos bromelian ;)
Paulina

#111 tack. gör det den är väldigt liknande orkide´n men alla arter är så otroligt vackra.

Har också läst på om Bromelian nu. 
Har varit och klippt mig idag, o kapat en hel massa hår. Är SÅ nöjd med toningen o min nya frisyr, fast skrattade när jag såg mig själv i spegeln - det såg exakt ut som burret på ett av de där leksakstrollen, hi hi. Fast man vänjer sig väl… Fick en massa komplimanger på jobbet, det var kul!
Har köpt sims 3 idag och har dessutom fått min vinterjacka! :) Är helt glad.
Har dessutom ett nikotinplåster på min arm, hoppas jag lyckas sluta röka. Klarar jag mig tills fredag så är det nog lungnt. Får ju lov på fredag och då är det bara att hålla sig borta från alla rökare. Det är lite svårt i skolan när hälften av klassen röker.

Ska till min älsklingspojke och hans dotter sen <3 =)
Har inte rökt sen iförrgår :) Jag ska lyckas!

Jag har slutat att dricka massa cola och äta massa onyttigt. Jag krymper :D
Det är fredag imorgon och efter den här påfrestande jobbveckan ser jag fram emot min lediga helg! Jihoo!
Jag tänkte plocka svamp i helgen, nu SKA jag ut!!! Och jaga multum, HA!!!

#121 Trodde svampen vissnat så här års.
Hoppas du hittar någon!

Har gått ner 1.8 kilo sen i måndags. Underbart! Äntligen går det lite åt rätt håll. 

Ska på resturang i kväll!
#122 Trattkantareller finns det nog ännu!
Jag hittade femtio öre idag. Har alltid sagt att varje dag jag hittar pengar, är en bra dag. Löjligt, men tja… :-)

Ska till veterinären med 4 katter och en hund snart.
Katterna ska öronmärkas allihop och ena honan ska steriliseras. Hunden ska på lite hälsokontroll, hon är ju trots allt 11 år. Fast med tanke på att hon drog efter rådjur i ca 1km i förrgår så är jag inte direkt orolig för att hennes hjärta och lungor inte ska fungera.

Hemma igen från veterinären och allt har gått bra! Billigt var det med, 1600 för hela kalaset. Skönt!
Jag har världens bästaste sambo!
/Christine

Jag har världens bästa make! 

Ha! Jag har hittat ett mysko hårdpressat och smaksatt ben som Fröken Saluki faktiskt äter!
Okej… hon har inte ätit något sen igår kväll som hon är väl lite hungrig, men ändå. 
Jag hittade 34 liter trattkantareller i lördags. Det ni! Rensat i två dar, huuuu! Nu ligger det trattisar på tork i precis hela lägenheten, hi hi.
Har världens underbaraste särbo, blivande sambo, dito "kantarellhund", sängkamrat och korsordskamrat! Han är sååå vacker och jag älskar honom så!

#135 förlåt min nyfikenhet men vad är Poia??
#135 frågar man inget får man inget veta ;) Men poi är en slags jongleringsform kan man säga, man har en kedja med en tyngd i, i varje hand. Som man sedan tänder eld på och snurrar runt i olika banor kring kroppen (visst man måste inte tända eld på dem). Väldigt populärt i Thailand bl.a. och kommer mer och mer till Sverige.
Så som på kan det se ut ibland när jag poiar, kortet är på mig för 2år sen..

#136 häftigt det skulle jag aldrig våga göra för jag är så klantig så jag skulle säkert sätta eld på mig själv 
hur länge har du hållit på med det?
#137 det krävs ganska mkt träning innan så :p Testade på det första gången i oktober 2005, eldade första gången augusti 2006 :)
Sommarjobbade med det 2006, så håller även på med diabolo, develstick, jonglering med bollar och sjalar, eldblåsning, eldslukning, lite eld- och nålfakir :)

#141 GUD SÅ GOTT!!! jag kan nästan känna doften ända hit 

Ska baka lchf-muffins imorgon! Ska bli spännande! 

Jag och Fröken Saluki ska tävla lydnad den 7:e november. Egentligen är det en ren nybörjartävling men jag får vara med ändå. Fröken Saluki är inte direkt sammarbetvillig och 3 av 10 moment kommer hon att vägra göra så jag lär inte vinna i vilket fall som helst. 
Men kul ska vi ha!

Haha, jag har fått kontakt med en gammal dagiskamrat till mig :P Och jag tog kontakt ;D

Har bakat supergoda lchf-muffins!

Jag har gjort te, det står och är varmt nu. Ska nog ta mig till tvn och försöka ta det lugnt.
Man gamla lärare skrev en kommentar på min blogg och det värmde. Hon skrev;
Hej Kadja!
Jag råkade ramla in här av misstag, men jag vill bara säga att du är en av de starkaste människor jag har träffat. Låt ingen trycka ner dig! Du har satt upp dina mål för framiden och jag vet att du kommer att nå dit, förr eller senare. Ditt liv är inte enkelt just nu, och man önskar inte sin värsta fiende, det du går igenom just nu.
Kämpa på och tusen kramar till dig!
Fick igår ett sms av en läkarstudent i Ungern, som frågade vad jag gjorde hos mamma och varför jag inte var i jönköping när han var det. Trodde först att det var ett skämt, då han sagt att han inte skulle komma hem fråns jul, men här är han, och han har tillbringat hela dagen med mig! Och ska stanna tills på söndag!!
+ att jag imorn ska åka och kolla på en hund ^^
Och min soctant ringde idag och frågade hur det är med mig. Känns skönt att hon bryr sig.
positivt att min KBT i grupp var ett lyckat möte. Jag var så himla nervös innan så jag fick en liten panikattack inan mötet, men som jag lyckades avvärja själv.
Vi var 9 tjejor. Mycket intressant att dela med sig av sina erfarenheter och höra andra i det verkliga livet, berätta precis samma saker.