Psykologi iFokus

Psykologi

Etikett: positiva-negativa
Läst 5035 ggr
David
0

Positiva tråden November 09

Jag behöver inte gå någon kurs i positivt tänkande. Jag har redan en positiv inställning till allt jävla skit!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
0

Har varit på en alldeles underbar Halloweenfest i helgen. Vill dit igen!

"You just have to belive…"

Salladshataren
0

Sweep är mycket duktig på agility, ska dit igen på den kursen den 14:e :D

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

vyria
0

Har varit duktig idag och suttit och målat i 8 timmar och jsg blev klar med den sista beställningen oxå… underbartSkrattande

KadjaNina
0

Har börjat skriva en Jag är bra bok och har fyllt den med vettiga saker. Har dessutom tagit tag i skolarbetena som jag skulle gjort för ett tag sen. Klumpen i magen har blivit lite mindre och ångesten är inte lika stor. :)

fridaas
0

Hämtade hem en dalmatinerbladning igår, hon var så rädd och gick mest med svansen mellan benen, men nu för någon timme sen så började hon vifta på svansen, bjöd in till lek, åt sin mat och nu ligger hon med huvudet i mitt knä! Är så barnsligt glad för minsta lilla framsteg hon gör :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Emelie-E
0

Nu ska vi gräva fram lite positiva saker här (vägrar gräva ner mig i all skit som händer nu).
Jag får skjuts till läkaren imorgon. Och får besöket betalat av mamma. Hon ska även hjälpa mig till banken så man kan lämna in dosan och ta ut mina sista pengar.

Ibland kan hon vara bra att ha =)

vyria
0

Har varit hos mamsen och druckit kaffe och ätit nybakade bullar. hon lovade att hjälpa oss med förra månadens räkningar… skööönt Skrattande

fridaas
0

Det går bättre och bättre med Celine, hon är inte lika rädd för mig längre :) och all tvätt är tvättad!

Bergspuman
0

Hmmm. Hittade 45 liter trattkantareller igår. Allt rensande suger, men jag kommer att ha svamp så det räcker tills nästa goda svampår! Skrattande

vyria
0

Var inne på mitt konto och fick en glad överraskning…

Jag har fått pengar från Soc *hoppar upp och ner och klappar händerna*

kerstinjo
0

Har redan varit uppe ett par timmar, Marodören har fått mat och varit ute. Jag har lyckats plocka diskmaskinen full o fått i gång den.

Så nu ska jag sätta mig skönt i fotöljen och läsa färdigt min bok.

Kerstin 

NaimaG
0

Lade precis till denna sida i favoriter. Vet inte riktigt ifall jag passade in här eftersom jag har handikapp som i sin tur behandlas via psykologer (dvs jag har Aspergers Syndrom och ADHD) men det här stället värkade vara lite utav alltiallo vilket glädjer mig.Skrattande

David
0

#12. Välkommen in i gemenskapen!

Här är alla välkomna, oavsett hur man mår, och varför man mår som man mår.

// david, sajtvärd

// David

kerstinjo
0

#12 Välkommen hit, säger jag också!

Här är det lite blandat kompott och jag hoppas att du kommer att trivas hos oss.

//Kerstin, Medarbetare.

Kerstin 

vyria
0

För några dagar sen fick vi pengar från soc så nu har jag betalat ALLA räkningar.

Igår ringde de från alfa-kassan och berättade att vi kommer att få första insättningen från dem i slutet av månaden och då är det även retroaktiva pengar från 2 månader tillbaka.

Efter de hade ringt så ringde det ett företag och undrade ifall sambon kunde jobba några skift hos dem några dagar och han skulle börja idag. ingen långvarig anställning men alla bäckar små.

Kan oturen vara på väg att vända måntro? Skrattande

HannaM
0

#12 Välkommen=) Du har väl sett att det finns bokstavsfolk.ifokus också. För oss med adhd, asperger och andra bokstavsdiagnoser!!

Emelie-E
0

Jag tror min pojkvän bestämde sig till slut för att rädda en liten kattunge som ingen ville ha. Om mina misstankar är sanna så kommer det inte finnas någon som blir så glad som jag Glad

Salladshataren
0

Jag fyller 20 år idag Tyst

HannaM
0
Salladshataren
0

#19 Hyfsad, har haft mest ont i magen Rynkar på näsan

HannaM
0
flikkan77
0

Har kunnat peta i mig ett stekt ägg! Mår illa men det är mat i alla fall.

flikkan77
0

Har inte haft huvudvärk på hela dagen!

kerstinjo
0

Har ute min arm på Blocket, men ingen vill köpa den.Skrikandes

Kerstin 

kerstinjo
0

Min diskmaskin är lagad!Glad

Kerstin 

KadjaNina
0

Har flyttat klart och allt är på plats. Det är bara lite småsaker som ska fixas. En tavla, gardiner till tvrummet men gardinstången är för kort så vi måste köpa en ny, väggklockan. Lite sånt är det :) Lägenheten är jätte fin och jag är nöjd!

kerstinjo
0

#26 Vad skoj, för det är alltid kul att göra i ordning en ny lägenhet.

Kerstin 

Bergspuman
0

Har en slappardag idag, ska träffa särbon senare, inget inbokat, inget inplanerat och det är såååååå skönt!!!

vyria
0

Syster har varit här och det gick jättebra

Emelie-E
0

Syster ska hjälpa mig att ta kontakt med läkare och soc. Hon kan även tänka sig att följa med på mötet med soc. Blir himla glad!

isa
0

Positivt är att min pappa har varit nykter i 1½ år nu, med endast ett återfall, på några dagars onykterhet.Egentligen skulle han få en jättestor bukett med röda rosor idag på fars dag. Men det tillåter inte ekonomin. Han blev glad att jag ringde i alla fall.

flikkan77
0

Gjorde en jättegod lins- och tomatsoppa idag!

kerstinjo
0

Jag ska inte flytta, så jag slipper att packa ner 1000 grejjer. Glad

Kerstin 

fridaas
0

Celine har fått en ny kompis och vågade gå fram och hälsa på en kompis

isa
0

Positivt är att jag vågat börja åka Roslagsbanan (tåg ) igen. Nu är det bara tunnelbanan kvar………

flikkan77
0

Du är duktig du Isa!

Bergspuman
0

Jag skulle rapportera en grej till min VD idag, han bekymrade sig för mig och undrade om jag var stressad, jag var lite röd på halsen. Han ville inte att jag skulle gå in i väggen… Jag blev lite rörd över att han ser och märker saker, det gör verkligen inte han som är min närmaste chef - men den här mannen, som sitter med det övergripande ansvaret och har hur mkt som helst att bekymra sig för - han ser sånt! Det tyckte jag var roligt…

[hilevij]
0

Något positivt från min sida är väll att jag har hittat till den här sajten och sen att jag börjar förstå spanskan är väll inte så dåligt heller :)

Emelie-E
0

Jag har fått jobb =)

David
0

Jag hittade min mobiltelefon som jag trodde var borta. Känns jätteskönt! Måste skaffa mindre lägenhet så jag inte kan förlägga mina saker.

// David

fridaas
0

#39 Grattis till jobbet!

Dagens positiva är att jag äntligen har fått i Celine mat utan en massa krångel :)

KadjaNina
0

Har varit på en föreläsning. Den handla om droger och medberoende. Riktigt intressant!

kerstinjo
0

Jag har börjat jobba igen! Yippie!!Skrattande

Kerstin 

vyria
0

Jag är kär i en finsk lapphund!

fridaas
0

Jag har äntligen hittat mina gycklarbyxor som har varit borta sen i maj!

Bergspuman
0

Positivt är att jag fått hem mitt nya Logitech ZZ5500 högtalarsystem idag! Gläder mig åt att få ett supertoppenljud när jag ska lyssna på musik! Saknat stereo i 3,5 år nu!!!

Jenahbella
0

positivit just nu är att jag har energi nog att bli förbannad å kunna säga ifrån, vilket ja trodde jag var aldeles för orkeslös för, ja om att nu förbannad skulle va nåt bra.

vyria
0

nu har vi bestämt oss. vi ska skaffa en hundvalp! och jag är överlycklig Skrattande enda negativa är att jag inte får den försen om 2 veckor jag vill ju ha den Nuuuuu!!! Flört

fridaas
0

#48 Grattis! Vad är det för ras/raser?

Dagens positiva är att Celine inte krånglade med maten, det gick tom och lämna henne ensam med den och hon åt upp allt. Det har inte gått tidigare, antar att hon var hungrig nu eftersom det gick så bra och snabbt :)

vyria
0

#49 tack :) en finsk lapphund blir det

Emelie-E
0

Jag har gått ner 2-3 kg :D Meer ska det bli =)

Salladshataren
0

Jag mår bättre nu på kvällskvisten :D

Katarina
0

Har förhoppningar om en bättre tillvaro, om än småskaligt- vilket iofs är stort när man mår dåligt.
Ska åka till min vän Monica imorgon (om killen på skroten kan hjälpa mig med billyktorna)vilket jag verkligen ser fram emot!

vyria
0

Jag har fått en massa pengar så jag kan hämta valpen tidigare än planerat. så nästa vecka blir det till att handla lite vovvesaker Skrattande

allting känns helt underbart just nu

flikkan77
0

Har gjort massor med saker idag. Kört runt och varit i både Vara, Skara och Lidköping. Hittade en arbetsjacka till mig för bara 200 kronor på Jula. Super!

Sen har vi flyttat kaninburen och nästan planterat klart våra 900 blomsterlökar.

En bra dag!

Emelie-E
0

Imorgon ska jag och en kompis åka och köpa skor =) Har inte träffat henne på över ett år nu, så det ska bli kul att få träffa henne och hennes en månad gamla dotter :D

KadjaNina
0

Var med på nyheterna nyss!! Pinsamt x 1000. Jag kunde inte ens kolla på nyheterna. Jag var på föreläsning om droger med skolan och då var svt där. Blev även intervjuad av en tidning. Varför är man en pratglad person?

Det positiva med detta är att jag vågade ställa upp. Blir så nojjig när det gäller kameror osv.

vyria
0

#57 Men vad kul!! Tycker att du ska vara stolt över dig själv att du vågade! Grattis Skrattande

KadjaNina
0

#58 Hehe jo :) Det var ett stort steg för mig. Lärarna på min skola tycker att jag är en stor tillgång i klassen med mitt engagemang. Förut var jag jätte blyg och sa inte så mycket men nu går käften i ett, haha. Ibland önskar jag att jag vore tyst. De plockade ut en politiker och mig att intervjua. De tyckte väll att jag var intressant. Det var mycket folk där och några kom fram och berömde mig för att jag hade så smarta grejer att säga.

vyria
0

#59 man kanske skulle börja titta på nyheterna då Flört jag är lite dålig på det

kerstinjo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag jobbar igen!!Skrattande

Kerstin 

isa
0

Positivivt är att jag igår tog ledigt de 3 sista timmarna och åkte ut till mitt älskade naturreservat. Bara en rovfågel men det gör inget, för jag älskar att bara vara där och vandra omkring i det vackra, fridfulla landskapet.

Positivt idag, är att jag trots en kommande förkylning har stålsatt mig och dammsugit härhemma.

flikkan77
0

Åker till Halmstad imorgon och är där tills på Torsdag. Ska hälsa på min fadderson och bo hos min kompis.

Är lite nervös för hur det ska gå men ser fram emot det med.

vyria
0

Positivt är att jag har städat heeela dagen

Katarina
0

Positivt att jag fixat tre av mina fyra akvarier idag. Glad också att fått träffa min exman och fått en stor bamsekram av honom idag på hans födelsedag.

Jenahbella
0

positivt idag är att ja orkar göra saker, vart hos mamma och sen ute och gått me iller och hund :)

fridaas
0

Jag slapp följa med folket in på raggarkåken!

David
0

Jag har bestämt mig för att släppa ett par sajter och fokusera mer på de sajter som jag "brinner för". Vad det blir, ja… säger ingenting än. Tungan ute

// David

Emelie-E
0

#68 jag kan nog gissa vilka det är Tungan uteFlört

kerstinjo
0

#68 Mycket förståndigt val, David. Ibland måste man sålla mellan sina uppgifter, annars är det lätt att stressa iväg.

För ett antal år sedan så hade jag en massa olika, självpåtagna, ansvarsområden på jobbet. Men när jag hade gått in i väggen totalt, fick jag rådet att avsäga mig alliop. Jag trodde att jag skulle sakna dem. Men ack vad skönt att slippa!

Är det kattsajterna du släpper då?Obestämd

Kerstin 

David
0

#69. Gissa på, kul att höra vad du tror.. Glad

#70. KERSTIN! Snart kommer piskan fram. Precis, tänkte släppa kattsajterna och bli Medarbetare på alla hundsajter istället. Tungan ute

Nä, men du har så rätt så. Börjar man att fylla majonäsburken med sand istället för golfbollar och småsten blir lite knöligt att få rum med viktiga saker när det ligger en massa oviktigt och onödigt där.

// David

kerstinjo
0

#71 Jag har alltid varit sådan att jag har tagit på mig en massa onödiga ansvarsområden och hade väldigt svårt att släppa taget.

Jag var långtidssjukskriven när två avdelningar slogs ihop till en och jag fick nästan panik härhemma, när jag kände att jag inte kunde vara med att påverka.

Men vilken otroligt skön känsla det var när jag äntligen kunde släppa taget. Vad 17, avdelningen går väl inte under bara för att jag inte är där.

Nu vägrar jag konsekvent det allra minsta extrauppdrag. Förutom att jag är ansvarig för avdelningens hemsida. Det kunde jag inte motstå. För där kan jag ju lägga in en massa hundbilder.Oskyldig

Kerstin 

David
0

#72. Tänk om jag, och säkert massvis med andra, kunde ta in det där på riktigt och använda det i våra liv. För oj vad man känner igen sig, den där paniken att inte vara med och kunna påverka…

Nu måste jag ju börja snoka, har du hand om avdelningens hemsida, och har fyllt den med hundbilder? Måste nästan skicka några vackra kattbilder till din chef så det blir lite kompletteringar för dig att göra Tungan ute

// David

kerstinjo
0

#73 Hihi, jag skulle nog inte få vara IT-ansvarig om jag lade in en massa hundbilder. Men visst är det lockande.Glad

Min yngsta dotter som far runt med en systemkamera fastvuxen i handen, ska få äran att stå för bilderna, när jag ska byta ut dem.

Hon har ju också hund, en så'n där "mördarhund", så kan vi nog klämma in den äldstas två schäfrar också. Vips har vi inga patienter och då kan vi dricka kaffe och prata skit hela dagarna.

Kerstin 

flikkan77
0

Är hos mamma och bakar saffranskorpor! Glad

fridaas
0

Celine gick fram och hälsade på en okänd person och vifftade på svansen!! Det har aldrig hänt innan! Någons matte är väldigt stolt!

Känns som om det var ett bra val trots allt att låta henne vara med på festen igår, hon verkar mer självsäker idag. Skrattande

vyria
0

Har fått gos med brorsonen idag. Han var jättegnällig när han kom men bara han fick liogga på fasters axel en stund så somnade han som en stock så jag fick mysa riktigt riktigt länge.

Bara 6 dagar kvar tills vi ska hämta valpen Skrattande

kerstinjo
0

Har varit hos tandläkaren och det kändes för första gången i mitt liv inte ett smack jobbigt. Lite stolt över mig själv att jag äntligen kan koppla av i tandläkarstolen.

Kerstin 

isa
0

positivt är att jag lyckades hejda förkylningen som var på väg. Om jag dricker röd solhatt vid minsta lilla tecken på förkylning och tar det i god tid så kan jag ibland stoppa förkylningen att bryta ut, om den inte innehåller alltför aggressiva virusbakterier.

niffen
0

Jag gillar att vara kär ibland! Jag blir lycklig av söta pojkar  OskyldigKyss

vyria
0

Har shoppat idag Skrattande

KadjaNina
0

#78 Var också hos tandläkaren idag. Även om jag var lite rädd så lät jag det inte ta över :) Är stolt över mig.

KadjaNina
0

Har börjat snusa istället för att röka :) Det är en positiv grej för mig. Eller tja har inte slutat helt. Har kanske 15 cigg kvar och ska bara röka dem :P

David
0

Jag ska byta dator till en maskin som är fyra gånger så snabbare än den här. Känns som det var behövligt.

Så är det någon som känner sig i behov av en begagnad burk (lite bättre än Onoffs burkar just nu) så hojta till.

// David

KadjaNina
0

Har varit och solat och ska snart träna på en stund :) Har inte tränat på länge.

Bergspuman
0

Jag känner mig så kreativ och problemlösande på jobbet - allt går min väg just nu!

David
0

Jag fick en klipptid redan i morgon! Glad. Sen ska jag se om jag orkar fara och lyssna på en föreläsning av en veterinär på kvällen.

// David

fridaas
0

Har gjort skinkstek idag och den blev massa bra!

Nu ska jag bara orka städa med :p

vyria
0

livet känns underbart

Cochon
0

#89 Åååhh, önskade mitt också kändes så :(

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

KadjaNina
0

Positivt är att jag går till skolan fast jag försovit mig. Var på väg att sjukanmäla mig.

vyria
0

#90 det gör det nog snart ska du se *kram*

Jag ska ju snart hämta valp så det kan inte kännas annat än underbart :)

fridaas
0

Jag ska åka och leka med Mårten :D vi har itne träffats sen i början av sommaren och jag har saknat honom grymt mkt. Och idag smsade han och sa att han är ledig nu!

niffen
0

Det är snart helg! Och snart gymnasiemässa! Ska träffa bästa kompisen imorgon och hon ska få kolla in mitt span live, vilket hon inte gjort förut… hihi  Oskyldig

Och musik är alltid bra! Upptäckte två nya bra band idag, lycklig!

isa
0

Idag var jag inne i vårt stora köpcentrum ( en av Europas största ) på en Fredageftermiddag med massor med folk. Utan att ens tänka på panikångest. Allt gick bra därinne.

fridaas
0

Bra musik, bra sällskap och bra humör = bra kväll förhoppningsvis!

Emelie-E
0

Idag är jag lycklig! :D

impish
0

Det finns lite hopp, ändå.

Emelie-E
0

Ikväll börjar mitt "jobb"! Kommer tjäna egna pengar ;D

kerstinjo
0

*puttar* För visst är det positivt att jag tror att jag har så mycket pengar att jag betalar 4000:- för mycket för elräkningen.Obestämd

Kerstin 

kerstinjo
0

Långt kvar till jul och tjoff så är julen över. Vilken tur!

Kerstin 

Rajamaja
0

Har gjort ett riktigt kap gällande köp av studiematerial till en del av naturvetenskpliga basåret. 5 vanligtvis väldigt kostsamma böcker till en struntsumma, så jag tackade och tog emot Skrattande 

Ibland måste väl turen få vara med en när man annars har så många motgångar.

vyria
0

Har blivit med valp :) Jag är helt slut men underbart är det :)

niffen
0

Jag ska få en tattoo i julklapp av pappa! Nu måste jag komma på vad jag ska ha och vart också… Men ändå! Tatuering! Min pappa är bäst!

Bergspuman
0

Nåt som e bra är att …. tja ….vet inte, men mår bra idag utan någon anledning. Får man göra det???

fridaas
0

#105 klart man får må bra utan anledning :D

isa
0

#105 Det tycker jag låter härligt! Det är bland de bästa stunderna att må bra på tycker jag. Just när det inte finns någon speciell anledning.

Jag blir glad för din skull och jag blir glad av att höra sådant som du skrev!

Positivt är att jag behåller mitt goda humör, trots rätt mycket påfrestningar just nu.

Bergspuman
0

#107 Tack för dina ord! Härligt att höra att du orkar hålla humöret uppe! Det betyder att du har en bra grundnivå just nu. Hoppas det fortsätter så…!

Jag känner mig fortsatt positiv och på bra humör, tror jag vet varför: jag sover bättre om nätterna, har haft tre nätter på raken med orubbat mkt god nattsömn.

Sedan har jag börjat med min blekningsskena, håller på o bleker tänderna. När den åker på, då vet jag att det är godnatt liksom. Kanske en psykologisk effekt? Går inte att äta eller dricka eller busa på nåt sätt med skenan inne, lika bra att sova typ :-D

Det är mindre stressigt på jobbet nu, har en lugnare period, kan bidra det med.

isa
0

#108 Ja , stress framkallar mycket. Det vet jag. Jag var ju hemma ett par dagar i förra veckan och då vågade jag mig in i vårt stora köpcentrum och handlade i lugn och ro, precis som vanligt, som förr i tiden utan att få panikångest. Det var skönt.

Positivt idag är att jag ska på min KBT i grupp, det är tredje gången nu. Den hjälper mig mycket.

Emelie-E
0

Det gick bra hos soc!! :D Hon hjälper mig även fast jag ännu inte är sjukskriven eller inskriven på arbetsförmedlingen. Hon tyckte det räckte med vetskapen av att jag skulle fixa det. Och hon vet att jag kommer få bli sjukskriven..

Så snart får jag alldeles egna pengar :D Kan inte vara mer än välkommet =)

Och dessutom så blir jag sjukskriven. Kan knappast kännas bättre just nu! =)

flikkan77
0

Ska alldeles snart åka och titta på en labradorvalp. En gul tik. Glad

KadjaNina
0

Var och kollade på min hunds halvsyskon igår. De är ungefär 4-5v gamla. Helt underbara! Är jätte sugen på att ta en. Jag blev helt kär i två st. En tik och en hane.

Tar med en bild på underverken :) Satte några bilder i samma bild. Fotade med mobilen så bilderna är tyvärr inte de bästa :/

kerstinjo
0

Armen krånglar fortfarande, men jag har ju en arm till.Glad

Kerstin 

flikkan77
0

Ska köpa den gula labradortiken vi tittade på, fast det var nära att vi fick med oss mamman till valparna hem istället. Hade frolic i fickan så hon var helt kär i mig. Typiskt labbe! Glad

Tror min lilla tjej ska heta Labolina. Ska sova på saken och bestämma mig imorgon.

KadjaNina
0

#114 Gud vad roligt! Jag får mest troligt hem en valp dagen innan julafton ;D

vyria
0

härligt att så många blir med valp tycker jag Skrattande har haft min guldklimp hemma i en vecka snart. helt underbart!

niffen
0

Jag gjorde äntligen klart en engelskagrej… dröjde ungerfär tre minuter… undrar varför jag inte gjort den tidigare…
Applåder till mig i alla fall!

fridaas
0

Var och kollade på New Moon, mkt bättre än första filmen :)

sayuri
0

Snart är det helg och jag hoppas att de jag bjudit följer med på festen, skulle vara roligt då jag inte sett den ene av dem på över en månad.

Emelie-E
0

Min pojkvän bad mig att flytta in till honom igår!! :D

KadjaNina
0

Ska tatuera mig imorgon!! :D Tänkte göra en hundtass på vänstra bröstet.

Bergspuman
0

Känner mig fortfarande orubbligt positiv. Känns som inget kan fördärva mitt goda humör! Jag har fortfarande ingen direkt anledning till det, ha ha ha Skrattande

KadjaNina
0

Här är min tatuering, I love it! :) Funderar om jag ska göra en till likadan tass fast på högra sidan.

isa
0

Positivt är att KBT finns

HannaM
0
sayuri
0

Jag har klarat av en av de västa helgerna på länge, men än är det några timmar kvar …

isa
0

Positivt är att jag inte åker tunnelbana. I Fredags var det brand igen i T-banan. Kl.16.20 när jag gick från jobbet till min buss mötte jag brandbilarna och hörde sedan på ABC-nyheterna att alla linjer i T-banan fick stängas av p.g.a branden.

Vilken tur att inte jag var därnere då. BLÄ jag får ångesttryck över bröstet bara jag tänker på det.

Bergspuman
0

Idag har jag gjort något jag fruktade. Jag har talat med en avd chef som jag inte tycker om, på jobbet, och bett honom tillstyrka att en av hans Medarbetare blir back-up till mig på affärssystemsidan. Och det gick bra! Han sa OK med förbehåll att han ville tala med medarbetaren i fråga. Jag visste att jag hade förmåga att hantera det hela professionellt, men med tanke på att jag ogillar karln så mkt, är jag stolt över mig själv!

KadjaNina
0

Har köpt julklappar idag, är helt slut :S

sayuri
0

Jag orkade gå upp en stund iaf, nu ska jag ut med hunden tror jag.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer