OT. Fryser, fryser.
Fryser inombords, så det spelar ingen roll hur mycket filtar jag hänger på mig.
Så nu får jag ta mig i kragen och ge mig iväg till läkaren. Troligtvis så är det sköldkörteln som spökar och att ämnesomsättningen är för låg.
Men, men, här skyndar man långsamt. Tandläkaren i morgon och fredag är min lediga dag och då ska jag banne mig inte gå till doktorn.
Inte nästa vecka heller, för då är det min superjobbiga vecka, med 6 arbetsdagar och inte 17 offrar jag min lediga onsdag för ett läkarbesök.
Så efter påsk får det bli.
Bråttom? Jag?
#1 Nja, det vore det nog, eftersom jag redan har ställt min egna diagnos.
Jag vet t.o.m. vad jag kommer att få för läkemedel.
Men idag har jag tagit en semesterdag, för att åka till tandläkaren. Vissa
har ett underligt sätt att njuta av en semesterdag!
Nja, jag kanske ringer i morgon, för jag är långledig och börjar inte jobba förrän måndag kväll.
Så jag kanske hinner….
KErstin, läkare avskyr när folk ställer egna diagnoser. Spela dum!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag håller med Gunilla, spela dum! Fast du måste ju dregla lite också, för effektens skull :)
Snart kommer vår och sommar, då lär du inte frysa nå mer! :D Kram
Helena

Jo, men provsvar på blodprovet de tar för att kontrollera sköldkörtelfunktionen får man ju inte på momangen…
Har själv nedsatt funktion och äter Levaxin…
Säg mig, är du trög i magen också, menstruationsrubbningar, trött utan anledning…? Dessa besvär är lika vanliga som att man fryser. Det jag märkte av mest när jag fick Levaxin var att jag blev piggare!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#5 Jajjamensan, trög mage, frusenhet, trötthet, viss viktuppgång och även annat.
Fast just nu ligger jag ifeber, sedan i onsdags och har inte orkat ta i tu med det.
# 3 o #4 Ja, jag ska spela dum och dreggla lite, fast jag kommer nog att slänga fram min egna diagnos.
Vet ni inte att gamla tanter kan vara otroligt envisa?

#6 Stå på dig bara så att de tar ett skölkörtelprov… Tycker nog att det låter misstänkt…
Ett pyttelitet piller gör susen, hoppas allt går bra!
Fy på dig kerstin som inte gick till doktorn tidigare. Nu är det påsk och de öppnar först på Tisdag. Hoppas du mår bättre snart.
kram isa

#9 Hoppas du kryat på dig och bokat en tid på vårdcentralen.

#11 Jaa, och att du hinner skaffar dig hemoröjder för att du är så trög i magen…
#9 jaha, ok! Då förstår jag. Jag visste inte att du legat sjuk hela veckan. Då är det inte fy på dig. Ibland kan man vara så sjuk så att man inte ens kan ta sig till doktorn. Jag vet. Jag förstår.
kram och krya på dig. /isa