Psykologi iFokus

Psykologi

Etikett: positiva-negativa
Läst 5380 ggr
Salladshataren
0

Negativa tråden Augusti -10

Ny månad, nya negativa händelser.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Salladshataren
0

Jag har varit vannsinig sen igår och är det fortfarande. Och jag vill inte prata om det med min pojkvän, för då kommer det bara sluta med att vi bråkar. Måste skaffa något som jag kan ta ut ilskan på…

Bergspuman
0

Är också arg på min pojkvän.

Salladshataren
0

Vad bra! Då kan vi vara arga tillsammans Flört

Bergspuman
0

Till att börja med tänker jag inte svara på hans sms bums. De ska hållas på halster eller hur? Flört Han klagar på att han är seg, det kan han gott vara. Han åkte på kryssning så det är självförvållat och inget jag tycker synd om honom för.

Salladshataren
0

Ja! De ska plågas långsamt Tyst

Min pojkvän har semester, och då betyder det att man kan ignorera sin flickvän Obestämd Gärna boka upp sig totalt så man inte behöver träffas på två veckor, även om han sa att han skulle komma imorgon…

Skickade ett sms igår om att vi inte behöver ses överhuvudtaget och han gnäller om att jag ger honom dåligt samvete. Han får skylla sig själv om han lovar saker och sen inte håller det! Skrikandes

Bergspuman
0

Låt honom krypa till korset bara Glad. Dåligt samvete är det ju bra att han får. Han kommer nog att fjäska för dig. Glad

Jag har märkt att när jag är tyst, eftersom jag annars är verbal och initiativtagande, så blir min pojkvän orolig.

Egentligen ogillar jag manipulation och diverse liknande metoder, men ibland har jag fanimig ingen lust att köra med mina vanliga raka rör.

Salladshataren
0

Ja, jag vill vara rak och ärlig, men ibland blir det bara värre. Och då är det lika bra att tjura då Flört Så fattar han vinken.

[LucyInTheSky]
0

Känner mig stressad, närmsta veckorna är aldelles för full bokade.. Känns som jag ska kvävas.

Bergspuman
0

Alldeles för mycket getingar på balkongen! Vad har de där att göra???

Bergspuman
0

Mera gnäll. Det kliar grymt i brännsåret på min hand. Jag vet att det betyder att läkningen är i full gång, men jag blir VANSINNIG på kliandet!

Nu gäller det att hålla händerna i styr så det inte blir ett fulare ärr än vad det redan kommer att bli. Skrikandes

Bergspuman
0

Glömde jag säga att jag dessutom har PMS???

Bergspuman
0

Nu har jag öppnat munnen och talat om vad jag tycker, för pojkvännen, i ett sms. Får se vad som blir utfallet av det.

Salladshataren
0

#12 Det har jag med gjort, men flera timmar sen och har fortfarande inte fått nåt svar Skrikandes Bäst för honom om att han har en bra förklaring till det hela!

Bergspuman
0

#13 Är det OK att jag pm:ar dig? Vi verkar ju ha lite gemensamt Flört

Salladshataren
0

Visst, det får du gärna göra. Skönt att det att jag inte ensam om att ha det såhär Flört

HannaM
0

Det är ett stort svart hål någonstans därinne som äter upp mig

fridaas
0

illamende

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[LucyInTheSky]
0

Jag blir galen på min sambos familj.. =( Hans mamma är fasen inte klok någonstanns.. Orkar inte mer. Han får fasen besöka dem själv, jag vägrar.

Musiken
0

Allt kan verkligen ga fran helt fantastiskt javla underbart till ingenting pa ett par timmar.

Underbar utekvall med (ex)pojkvannen som slutade i varat sista brak, en natt pa polisstationen och nu sitter jag har med packade vaskor.
Och vi som hade framtiden planerad och klar och javlar vad fin den var. Gråter

isa
0

Negativt att vara superstressad, redan efter 1 dags arbete, började stressen direkt. Jag är inte utvilad. Min semester blev inget bra, på något vis. BLÄ

fridaas
0

Illamående illamående illamående illamående.. och nämnde jag illamående?!

Salladshataren
0

Less, less och åter igen less… Jävla jobb, jag vill inte mer!

gris3n
0

nästan mindre än en månad tills jag fyller 20 å vet inte nån som vill komma på fest som kan komma :(

Salladshataren
0

Jag blir less på att höra på pojkvännens prat om sin nya kamera. Visst, nu får jag ha min ifred, men det känns som att han TAR mina intresse ifrån mig.

Och att han ska härmas… När jag skulle kolla på bil, så ville han också skaffa en bil. För att han "blev" sugen. Jaha? Och det betyder att man ska göra exakt likadant som jag gör och samtidigt?

Nej, jag är inte avundsjuk…

Bergspuman
0

Hatar min depressionssjukdom.

gris3n
0

ont i nacken å de känns som en krigszon hemma :(

HannaM
0

Folk som går på konserter utan att ha minsta intresse av musiken utan föredrar att antingen suppa sig äckelfulla och stå och vråla alternativt bara hänga runt, se flaschiga ut och småprata (högt, annars hör man ju inte varandra)….

Bergspuman
0

Myggbett som KLIAR så jag håller på att bli knäpp!

Clarityn och Propavan så man får sova…

gris3n
0

bha, jag e så jävla förbannad på ingenting!!! jag fattar de inte!! å jag hatar de!! de känns som om jag kommer gå i tusen bitar om jag inte blir av all agrition :@

Salladshataren
0

Nu är jag ensam, ledsen och vet inte vart jag ska ta vägen…

Bergspuman
0

Jag är för trött och nedstämd för att orka vara arg. Jag önskar att jag kunde bli arg, och det mycket snart, det är bättre att vara arg!

gris3n
0

jag står inte ut me all denna jävla agrition :@ jag vill bara skrika högt å få de ur mej…!!

å min jävla mage ska självklart jobba sej så jag blir ännu mer förbannad!! :@

Salladshataren
0

Jag har blivit dumpad, och jag är så ledsen… Skulle behöva vara ledig, men det finns ingen tid. Säkert en massa att göra på jobbet idag med. Får ju ingen sömn heller…

[Eleya]
0

Är fullständigt vansinnig på 'vuxna' som ser ut som vuxna, låter som en, luktar som en men som beter sig som snorungar. Men för att bete sig som snorungar är de ändå aroganta och nonchalanta..

Är det så fullkomligt, sanslöst svårt att inte stoppa en toa full med papperhandukar och toapapper tills det blir stopp i 4 av 6 toaletter..VAF****N!

Det är så jäkla pinsamt!
Hur kan dessa människor klara sig på egen hand hemma?

AAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!

PS. Det är nog inte PMS'en som talar.

isa
0

Ont i magen, huvudet, ryggen och leder. BLÄ för menstruationsveckanRynkar på näsan Nu är jag fullproppad med värktabletter, men de hjälper bara litegrann fast de är starka.

fridaas
0

Graviditetsillamående, grter för ingenting.. och sambons ord ringer i öronen hela tiden.. "du verkar ju inte ens vilja må bra"..

Jag vill må bra, men hur gör man det? Om man har gått med självskadebeteenden och varit mer eller mindre nedstämd i 12år av sitt 21åriga liv..

Lägenheten ser ut som ett kaos just nu, men det speglar bara mitt inre.. tankar som flyger och far, hur ska jag hitta ett jobb som gravid, hur mår man bra, motivation vad hittar man den, när ska illamåendet ta slut?!

HannaM
0

Har känslan "tack och hej det räcker nu".

Musiken
0

att komma hem till Sverige kanns mer och mer som varldens samsta ide. Jag raknar dagarna tills jag kan aka tillbaka igen. Ar sa SLUT, sa grinig och sa forbannat nedstamd. Hade sa sett fram emot att traffa alla vanner, men jag ORKAR INTE.

gris3n
0

"mitt hjärta har en frusen innerboende, med pajat självförtroende som inte mår så bra"

de e jag de :(

Saga85
0

Jag vill ha en enda dag då jag inte känner för att hoppa i närmsta älv, nerför närmsta berg, bro, framför tåg, snara halsen eller dylikt. Blä.

isa
0

Jag börjar gråta för minsta lilla sak nu igen. Jag ligger hela tiden på kanten till att bägaren ska rinna över.Just nu känns det som om det bara är en tidsfråga tills det rinner över rejält.

fridaas
0

Kräkts konstant i 1.5dygn nu.. får inte behålla någonting, inte avslagen cola, blåbärssoppa, mariekex, bröd eller vatten..

blir troligtvis att ringa jourcentralen när pojkvännen landar i jönköping

Bergspuman
0

#42 Tror du möjligen kan behöva läggas in och få dropp. Man gör så ibland när en kvinna har väldigt häftiga kräkningar under graviditet.

fridaas
0

#43 Jo det tror jag med, därför vi ska ringa jourcentralen eller nått när pojkvännen kommer hem, måste vänta eftersom jag inte kan köra bil just nu..

[YlvaP]
0

Gjorde 28 poäng på MADRS just.

aksaz
0

jag förstår att denna tråden är för att få ur sig saker ,så jag försöker ,jag får väldigt dåligt samvete ,för en förälder ,den andra gick bort och jag hade det jobbigt under nåra år före bortgång dels han jag inte med mig själv och mitt det var på ett sätt att släppa allt jag hade vara beredd ,det kändes så för mig på ett sätt jag vet inte vad jag kom in i  men jag börja de komma upp igen då kommer det nån grej som gör nedstämdheten så ,min gud men det blir väl bättre bra att kunna få nån som lyssnar ,hej

isa
0

Sorgligt att läsa på rapportsystemet för fåglar, att flyttningen för vissa av mina älskade rovfåglar, är nu inledd. Jag misstänkte att det var på gång, då jag häromkvällen såg gäss flyga i V-formation mot söder.Det känns vemodigt.Tycker det är lite tidigt i år.

Saga85
0

Jag orkar verkligen inte mer. Orkar inte orkar inte orkar inte.

Bergspuman
0

Jag vaknade med ångest, för jag drömde om jobbet. USCH! Men samtidigt är jag ARG. Jättearg över hur de behandlat mig och vad jag fått utstå.

Musiken
0

Orkar ingenting.

Min alskade morfar ar har, och jag orkar inte. Bara orkar inte. Vanner hor av sig och vill traffas. Vanner jag inte traffat pa ett ar eller mer. Men jag orkar inte. Pojken vill prata. Men jag orkar inte. Mamma vill bara sitta ha sallskap framfor TVn. Men jag orkar inte.

Jag orkar bara inte. Orkar inte grata, orkar inte vara ledsen, orkar inte vara glad, orkar inte traffas, orkar inte pressa ut luft fran lungorna och forma ord, orkar inte sova, orkar inte trana, orkar inte, orkar inte, orkar inte.

Saga85
0

Polisen är här. Fan, jävla bror. Att han aldrig kan sköta sig. Orkar ännu mindre nu, kan inte någon i min familj vara normalbegåvad/fungerande?!!

Musiken
0

Och sa lagger vi till en massa hjarnspoken ovan pa allt. Och illamaende.

Vad har hant med din bror Saga? :O

Saga85
0

Utslag på drogtest, så polisen har genomsökt hans rum. Och min mor hade mage att stå och försöka prata om hur svårt det är iom han är vuxen nu, att "uppfostran" inte funkar på en 20åring, osv. Skämdes så och vägrade lämna mitt rum. Särskilt med tanke på att en av mina bekanta jobbar på den station min bror var häktad. Mina föräldrar borde ha nöjt sig med fyra ungar - vi två sista blev ju helt misslyckade.

Salladshataren
0

#53 Du får en kram av mig Saga. Jag tycker inte alls att du är misslyckad Rynkar på näsan

Bergspuman
0

#53 Inte är du misslyckad. Du har din uppfattning om rätt och fel i behåll och det är mycket värt!

Dessutom kanske inte din bror heller är misslyckad. Han är 20 år och han kan ändra sig och bli en helt annan människa när han blir äldre.

Styrkekramar!

[Eleya]
0

Har så ont ibland..nedrans mensvärk och en lång arbetsvecka..

isa
0

Negativt är att nästan allting känns läskigt och jobbigt. Det snurrar i huvudet, texten flyter ihop, maten smakar ingenting, jag kan inte känna någon glädje alls, ont i kroppen och ont i huvudet. jag hänger inte med i andra människors tal på tv:n för de pratar för fort för mig just nu.

Andra människor i verkligheten undviker jag så mycket jag kan just nu. Vill inte vara sånhär. Det är inte jag.Fast egentligen är det väl en del av mitt ledsna jag?

I morse skakade jag av ångest på tåget in till jobbet, och svettades i flera timmar efteråt. BLÄ

isa
0

För första gången i mitt liv fick jag panikångest på natten.Helt utan förvarning. Det har aldrig hänt förut. Det var väldigt läskigt. Det hände precis innan jag skulle somna, sen tog det flera timmar innan jag äntligen somnade. BLÄ igen.

[Eleya]
0

Jag tror aldrig jag har varit så groteskt rosen rasande förut..
Varför lyssnar inte folk på mig när jag säger att de de vill göra är mycket skadligt mot kroppen..men näää..'jag är ung och stark, detta ska bara hjälpa mig på vägen'..ja visst..

Ja pallar inte, orkar inte..JAG HATAR ATT ÄLSKA NÅGON SÅ MYCKET!!

Jag tror jag tar en sväng i regnet..nu skiter jag i detta, låt folk göra sina egna misstag, jag skiter i vilket..

J***a STOLPSKOTT!

[LucyInTheSky]
0

Oroar mig för hundra saker minst samtidigt.. =/

Och på måndag börjar jag plugga ekonomi lite smått och det är jag super nervös inför då jag inte var någon stjärna i matte på gymnasiet.. =/

Sen kommer Rasmus bror och mamma på besök.. Ska försöka fly lååååångt bort då, uscha..

isa
0

3 stycken jättekraftiga panikångestattacker idag. Och allt är faktiskt SL:S fel.

Imorse blev det stopp, på tåget, (signalfel ) fick gå av på ett för mig okänt ställe där jag inte hittar och ringa taxi till jobbet

Taxin hittade inte mig, det tog en kvart innan vi fann varann, det var den längsta kvarten i hela mitt liv.

När jag skulle hem blev det fel på motorn i min buss som jag åker med till tåget.Alla fick gå av. Fick ta taxi igen,  till tåget.

När jag kommer fram går det fortfarande inga tåg nu heller, 8 timmar senare är det fortfarande signalfel.

BEDRÖVLIGT SL, och nu kan ni banne mig inte skylla på snöoväder!!!

Tack för att ni gav mig 3 stycken panikångestattacker på samma dag.

Musiken
0

Det ar ju kul nar man bjuder in till fest och sager att "klockan 18.00 sa ater vi!" och 18.30 sa har annu ingen javel dykt upp… Inte ens vannen som skulle komma tidigt for att umgas lite innan resten dok upp… Ibland undrar jag varfor jag ens forsoker.. Rynkar på näsan

Saga85
0

#54 & 55 Tack, men det känns/är så ibland. Det positiva med bror var att han iom detta åter fick kontakt med det sociala.

#62 Folk är sega ibland. Hoppas du fick en trevlig kväll trots allt. Annars får du packa ihop maten/alkoholen och komma hit! Eller möta upp mig i Düsseldorf!

Dagens negativa: Varför är det bara folk jag inte är intresserade av som är intresserade av mig. Den jag vill ska höra av sig hör inte av sig, den jag inte vill ska höra av sig letar upp mitt nummer och hör av sig. Inte för att person #2 är dålig, men det är inte den jag vill ha. Gah.

Musiken
0

#63 Folk kom tillslut! :) Dock blev det en ganska lam fest…

Och nu ar Lars borta.. Vill bara att min lilla fisgris ska komma hem! :(

Salladshataren
0

aspie finns inte längre på iFokus Rynkar på näsan

Aviendha
0

Darrig, yrsel, svettningar, illamående, kväljningar, svaghet. Just nu är jag inte sams med min kropp. Den hatar mig och ja, jag hyser inga varma känslor mot den heller just nu. Den är en svikare, en förrädare, äcklig, oberänkerlig och oduglig.

Musiken
0

Mens - IGEN! Skrikandes

isa
0

#66 Men, var har min Aspie tagit vägen då? Gråter

Salladshataren
0

#69 Har inte den blekaste aning Rynkar på näsan

isa
0

#70 Det var mycket tråkigt att höra.( att Aspie är borta från iFokus, menarjag )

Negativt och mycket ledsamt och knäckande är att SL har så gott som dragit in alla turer, min buss till mitt älskade naturreservat. - min enda sanna och riktiga glädje ( förutom min katt ) här i livet.

Jag kan fortfarande ta mig dit men det blir mycket mera krångligare, omständigare och tar 45 minuter längre ( sammanlagt nästan en timme med ett byte också ) än den vanliga turen som fanns förr som gick på 18 minuter.Med min kroppsliga sjukdom och psykiska besvär kommer detta innebära att jag istället kommer ta taxi dit - för jag bara SKA kunna komma till mitt paradis.

Jag har klagat på detta hos SL, idag , i alla fall. Och det är positivt att flera andra har klagat på samma sak.

Negativt är att jag fått diagnosen Utmattningsdeppression

fridaas
0

Huvudvärk

[LucyInTheSky]
0

Förtvivlad.. Jag fattar inte matten!! =(

2x-9-x+5-8x+9x-5x-3x+3 ???? Jag tror matte genen hoppat över mig..

HannaM
0
Aviendha
0

#73 Kan det bli -6x-1 eller är jag helt ute och cyklar?

Saga85
0

#75 Stämmer bra.

#73 Sån där meningslös matte som egentligen är lågstadiematte fast skrivet på ett förvirrande sätt. Avskydde det där även om jag är ett mattehuvud. Bara att räkna x för sig och siffror för sig så får du resultatet.

Lsl73
0

ensam.. kan inte sova… de är inte bra….

Musiken
0

Hade varldens samsta fodelsedag. Ingen pa jobbet kom ihag den, och aven om jag vet att jag har en fodelsedags-middag och hela paketet innestaende till helgen (ingen ide att ga ut igar da jag anda jobbar idag), sa var jag anda lite besviken over att inte ens fa en liten tarta idag…

Och som om det inte var nog sa hade jag super-pms och spenderade HELA dagen antingen med tararna brannandes bakom ogonlocken eller sprutande ut ur ogonen. Grinade nar jag var ledsen, grinade nar jag var glad, grinade for att folk gratulerade mig… Grina, grina, grina…

Bergspuman
0

Mensvärk.

isa
0

Jag skakar, vibrerar i händerna och armarna

Jag har ont i huvudet

Jag har ont i lederna

Ont i ryggen

Ont i magen

Det "knastrar" och "brusar" i huvudet hela tiden, när jag skriver så flyter texten bara ihop, jättejobbigt att hitta orden, de vill inte komma fram.

Negativt är att jag mår så psykiskt dåligt just nu, så att det är liksom skönt att känna de fysiska smärtorna, för de gör så att jag orkar känna någonting överhuvudtaget. BLÄ

Aviendha
0

Massor av äckel just nu, mat, lukter, mitt hem, mina känslor, jag, vädret, situationen, framtiden och jag igen.

Musiken
0

Jag blir bara sa TROTT! Skrikandes

"Du bara irriterar mig" - jo jag tackar jag.. Maste vara javligt irriterande med nagon som forsoker hjalpa, uppmuntra och underlatta.

fridaas
0

huvudvärk och halsbränna

Musiken
0

Och varfor maste man forsvara och forklara allt man gor? Kan jag inte bara fa gora nagot for att jag TYCKER OM DET? Forsoker ga ner i vikt och gor lite styrkeovningar hemma - men det ar ju tydligen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt fel. Det enda som fungerar pa tjejer ar att ata mindre och ga pa aerobics tydligen. Och sa lite hanskratt ovanpa det.

Bergspuman
0

#84 Förklara att tjockskallighet tyvärr är en obotlig sjukdom och se medlidsam ut! Glad

Musiken
0

#85 Hahaha, jag fa ha det i bakhuvudet nasta gang! Skrattande

fridaas
0

Jag tillhör inte min mammas familj..

Lsl73
0

Ledsen, sårad känner mig uppgiven Rynkar på näsan varför tror alla att man bara "ljuger" trots att jag har fått diagnos… "du mår inte dåligt" du är bara lat och vill inte jobba och hittar på och skyller på diverse bokstavs åkommer mm. för att slippa ta ansvar.. man ska tydlingen ta sig i kraggen och ta ansvar för du är ju ändå mamma bla bla osv…

Men vad de om hur de är att ha ångest inte kunna sova glömma saker må så dåligt att de värker i kroppen…..

men är de inte ansvar att ta sig i kragen och skaffa en diagnos? vad tror de att de dellas ut diagnoser på ica…??? De krävs nog lite mer en så…

så # 85 de är helt rätt en annan kämpar i varje fall för att må bättre och få ordning på livet!

Musiken
0

"alltsa, jag forstar inte varfor du ens soker det dar jobbet, du kommer ju anda inte fa det." Skrikandes

LenaR
0

#89 Vad är det för elak typ du umgås med? Sök jobbet Amanda, annars kan du verkligen inte få det!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

CaithSith
0

Jag gjorde slut med min (första)pojkvän för några dagar sen. Var inte kär i honom längre. Men det känns ändå så sjukt tomt nu, jag har ingen att prata med, ingen att ringa till längre. Kommer sakna honom så sjukt mycket.Och jag ser inte fram emot till att flytta in i min nya lägenhet, jag kommer vara HELT ensam. Tomhet.

Bergspuman
0

Jag har snuva på G, känner mig dassig, matt, tung i huvudet…

Musiken
0

#90 Jobbet ar sokt! :) Blir bara sa trott pa folk som aldrig verkar ha nagot snallt att komma med..

Bergspuman
0

Jag och särbon avblåste att träffas idag. Han var trött och seg och jag har snuva på G. Kanske åkte vi på något skit i Göteborg, blä Rynkar på näsan

Bergspuman
0

Mera negativt. Min kyl har brakat, vad det lät på kylteknikern jag ringde är det ermostaten som är sönder, för kylen är alldeles för kall, minusgrader så att grönsakerna fryser!

Ny termostat plus montering kostar 1595. Fy fan.

Nu måste jag sätta igång och frosta av frysen till att börja med för att kolla om det gör det hela bättre. Om inte - antingen ta en reparation som jag inte vet om den funkar, eller köpa ny kyl/frys mitt i allihopa. Jag har råd, det är inte det, men vilket sabla besvär.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaarrgh!

Karmatarerskanise
0

Idag åkte bror min iväg till Thailand igen. Undrar hur länge han blir borta denna gången. han var borta ett år sist :( ÖÄnskar jag kunde åka och hälsa på!

Musiken
0

Ajajaj vad ont det gor med blasor under fotterna!

Saga85
0

Fick ett mindre trevligt samtal från ett gammalt ragg och ska bli uppringd av vårdcentralen Rynkar på näsan

[LucyInTheSky]
0

Har inga pengar.. Och kylskåpet ekar. Hur kul som helst. Men katterna har i allafall mat

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer