Psykologi iFokus

Psykologi

Etikett: behandling
Läst 3464 ggr
[Chiqe]
0

svullen under ögonen av venlafaxin

Någon mer som blivit svullen under ögonen av venlafaxin?

Har fått vätska under ögonen=påsar under ögonen sen jag började med venlafaxin.

Tänkte kolla om någon mer fått så och ifall det gick över när ni slutade äta dom!

[theoneandonly]
0

Jag åt Venlafaxin i några månader - hade lite problem med ögonen (dem blev torra lätt och vätskade sig) Men vet ej om det var p.g.a medicinen.. Hoppas du får bättre svar än mitt. Och att det löser sig!
Kram

[Chiqe]
0

hmm står att man kan få lokalt ödem.. läkarn vet ju inget : P De läser ju oxå fass o gissar sig fram!

[Chiqe]
0

ingen? Har blivit mer :/

[Chiqe]
0

Funderar på om det är något annat som är fel. Har fått som en ojämn klump under den ena svullnaden som man kan flytta på … har läst att fett kan läcka ut om man fått ett bråck i ögat .. kanske är det:S

eirwen
0

Jag mådde konstant illa utav Venlafaxin, så jag fick Lergigan för att ta bort illamåendet. Men efter ett tag valde jag att sluta helt med medicinen då det blev outhärdligt.

Jag tycker du genast borde kontakta din läkare angående din svullnad. Det kan mycket väl vara medicinen som gör det och i så fall kommer det antagligen försvinna om du slutar. Alla reagerar olika på mediciner och du kanske helt enkelt inte tål denna.

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

[Chiqe]
0

Har varit hos läkarn nu! Men hon reagerade inte ens när jag sa att jag blev svullen om jag höjde min dos.. konstigt… aja ska fortsätta ta medicinen som vanligt